اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

«‌آی‌س‌یو» سرنوشت یک جوان 19ساله پس از دریافت واکسن فایزر

یک جوان ۱۹ ساله استرالیایی پس از دریافت دومین دوز از واکسن فایزر، در آی‌سی‌یو بستری شد.

«‌آی‌س‌یو» سرنوشت یک جوان 19ساله  پس از دریافت واکسن فایزر

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از «jpost»، یک جوان ۱۹ ساله استرالیایی پس از دریافت دومین دوز از واکسن فایزر، در آی‌سی‌یو بستری شد.

هنوز با اطمینان تأیید نشده  که التهاب به عنوان یک عارضه جانبی برای واکسیناسیون ایجاد شده است؛ کلینیک پزشکی فوریت‌های پزشکی «Terem» (ترم) روز دوشنبه گزارش داد، جوان 19 ساله به دلیل میوکاردیت - التهاب عضله قلب - در بیمارستان پنج روز پس از دریافت دوز دوم واکسن ویروس کرونا، در بیمارستان بستری شد.

طبق  گزارش کلینیک، هنوز تأیید نشده است که التهاب به عنوان عارضه جانبی واکسیناسیون ایجاد شده، با این حال، طبق گفته انستیتوی ملی بهداشت ایالات متحده، تعدادی از موارد میوکاردیت مرتبط با  کووید ۱۹ گزارش شده است.

عبدالهادی فاروجه، مدیر بخش پزشکی ترم ، گفت: «این واقعیت که علائم بلافاصله پس از واکسیناسیون شروع می‌شود، این سوء ظن را ایجاد می‌کند که واکنش ایمنی ممکن است باعث التهاب شود».
مرد جوان یکشنبه شب قبل از انتقال برای ادامه درمان به مرکز پزشکی شامیر در تزریفین، در یک مرکز پزشکی در ترم  تحت درمان قرار گرفت.

به گفته پزشک این کلینیک، این جوان از زمانی که دوز دوم واکسن فایزر را دریافت کرد، دچار ضربان قلب تند، تنگی نفس و دردهای شدید در بازوی چپ شد.

براساس گزارش‌های موجود، این جوان ۱۹ ساله هیچ بیماری زمینه‌ای نداشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول