اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

«رعد ۴۱» کلید خورد/ دستگیری۷۴۶ سارق، مالخر و کیف‌قاپ

فرمانده انتظامی پایتخت از اجرای چهل و یکمین مرحله طرح رعد و دستگیری ۷۴۶ سارق، مالخر و کیف قاپ خبر داد.

«رعد ۴۱» کلید خورد/ دستگیری۷۴۶ سارق، مالخر و کیف‌قاپ

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه طرح رعد ۴۱ در مقر فرماندهی پلیس تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای ۳۶۴ حکم قضایی۷۴۶ سارق، مالخر، کیف‌قاپ دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: در این طرح ۴۶ باند سرقت شناسایی و منهدم و ۴۲۰۰ قلم کالای مسروقه کشف و ضبط شد.

سردار رحیمی در خصوص برخورد یکی از نمایندگان مجلس با سرباز وظیفه پلیس راهور گفت: همان‌طور که حضرت امام (ره) فرمودند مجلس در رأس امور است و لذا نیروی انتظامی برای نمایندگان احترام زیادی قائل است؛ اما باید مراقب باشیم و نگذاریم که معاندین از موضوعاتی که رخ داده است، سوءاستفاده کنند؛ زیرا دشمن به دنبال ایجاد اختلاف بین دستگاه‌های خدمتگزار است.

وی‌گفت:نباید چنین موضوعاتی را در فضای مجازی و تریبونی که در اختیار داریم، اعلام کنیم و نیروی انتظامی از همان ابتدا که این قضیه اتفاق افتاد، اعلام کرد که از مجاری قانونی آن را پیگیری می‌کند.

سردار رحیمی با بیان اینکه مسیر ما مسیر قانون است و همه ما در برابر قانون یکسان هستیم، عنوان کرد: دستگاه قضایی و مراجع ذی‌صلاح در مجلس این موضوع را پیگیری می‌کنند و نتایج آن اعلام خواهد شد.

فرمانده انتظامی پایتخت به دیگر کشفیات رعد ۴۱ اشاره و اظهار داشت:در این طرح ۳۰۰ دستگاه تولیدکننده ارز دیجیتال در سطح تهران کشف و جمع‌آوری شد؛ همچنین ۱۶ تن آرد یارانه‌ای نیز کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه در این طرح ۹۰۹ پرونده تعیین تکلیف شد، عنوان کرد: ۱۱۴ نفر از محکومین متواری نیز دستگیر و روانه زندان شدند.

سردار رحیمی از کشف بیش از ۱۵ هزار قلم کالای قاچاق در این طرح پرداخت و گفت: ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه بالغ بر هشت میلیارد تومان است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه برخورد با معتادان متجاهر و خرده‌فروشان یکی دیگر از اهداف طرح رعد است از کشف ۴۱ کیلوگرم مواد مخدر خبر داد.

وی درباره ترافیک پایتخت گفت: با توجه به اینکه به ایام پایانی سال نزدیک می‌شویم، حجم استفاده از خودرو افزایش یافته و این موضوع باعث ایجاد ترافیک به‌خصوص در هنگام عصر شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تأکید کرد: زمان محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا سه بامداد است.

سردار رحیمی به موضوع سرقت پرداخت و گفت: در ۸ ماه سال جاری، سرقت‌ها دو درصد افزایش یافته است؛ همچنین در همین مدت افزایش هشت درصدی کشفیات را داشتیم؛ همچنین در جرایم خشن کاهش داشته‌ایم.

وی افزود: از نیمه دوم بهمن با توجه به افزایش خرید مردم پلیس پیشگیری در مراکز خرید و بازار حضور پررنگ‌تری خواهند داشت.

رئیس پلیس پایتخت در واکنش به پخش کلیپ‌های سرقت در فضای مجازی تصریح کرد: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که به محض وقوع یک سرقت با جدیت کار پی‌جویی، کشف جرم و دستگیری مجرم در دستور کار قرار می‌گیرد؛ باید گفت پخش تصاویر سرقت در فضای مجازی باعث تشویش اذهان عمومی است و اگر شهروندان تصویری دارند در سریع‌ترین زمان ممکن به عنوان سرنخ  به پلیس تحویل بدهند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره زیست شبانه و بررسی دوباره این موضوع در شورای شهر گفت: هر اتفاقی که قرار است رخ دهد، باید موضوع امنیت آن حل شود؛ همان‌طور که قبلاً هم گفتیم، مخالف این طرح هستیم و تا امنیت آن تأمین نشود، نمی‌توان آن را اجرایی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول