اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

جذب124 درصدی تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در آذربایجان‌شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی از جذب 124 درصدی تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد.

جذب124 درصدی تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی رخ‌افروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های اصلی بخش کشاورزی افزایش کمیت، کیفیت و راندمان محصولات تولیدی با توسعه و تجهیز مکانیزاسیون است که علاوه بر کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمد بهره‌برداران را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: آخرین آمار جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون سال 99 در استان آذربایجان‌شرقی مبلغ 1482 میلیارد و 301 میلیون ریال را نشان می‌دهد که نسبت به سهمیه اختصاصی به مبلغ 1200 میلیارد ریال، از جذب 124درصدی برخوردار است.

رخ‌افروز ادامه داد: تاکنون 812 دستگاه انواع تراکتور، 24 دستگاه کمباین برداشت غلات، یک هزار و 57 دستگاه ادوات و دنباله بند و 4 دستگاه ماشین‌آلات کششی و خودکششی و 7 دستگاه ماشین آلات و تجهیزات واحدهای تولیدی(دام و طیور) و در کل یک هزار و 904 دستگاه از انواع ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی با اعتباری بالغ بر1482 میلیارد و 301 میلیون ریال برای استفاده در طرح های زراعی، باغی، دامی و شیلات جذب شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با خاطرنشان کردن این نکته که میزان ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان در سال 1357 حداکثر 0.31 درصد بود، گفت: آمارها نشان می‌دهد که این رقم در سال 98 به 2.12 درصد ارتقاء یافته است که نسبت به سال قبل 0.2 درصد افزایش نشان می دهد.

انتهای پیام/60002/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول