اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

8 هزار عضو جوان وارد حوزه امداد هلال احمر شده‌اند

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: امسال نزدیک به ۸ هزار نفر از اعضای جوانان هلال احمر وارد حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سطح کشور شده‌اند.

8 هزار عضو جوان وارد حوزه امداد هلال احمر شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان محمد گل فشان در جلسه شورای مدیران جمعیت هلال احمر استان زنجان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون اعضای جوانان و داوطلبان و حوزه درمان و آموزش و سایر بخش‌ها در خصوص ریشه کنی و مهار بیماری کرونا در جامعه در تلاش هستیم و با وجود همه این تلاش‌ها ریالی از دولت نگرفته‌ایم.

وی تاکید کرد: وضعیت چنین نخواهد ماند و البته وضعیت بهتری در جامعه با ریشه کنی کرونا رقم خواهد خورد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت:  بیشتر کسانی که در مبارزه با بیماری کرونا با هلال احمر همکاری و مشارکت دارند از اعضای افتخاری این مجموعه هستند.

گل فشان اظهارداشت: استان زنجان استانی توانمند در مسائل فرهنگی است و پایگاه عظیم حسینی وجود دارد که باید از این ظرفیت و فرصت موجود استفاده شوند.

وی به طرح یاس(یاران آسیب ستیز) اشاره کرد و یادآوری کرد: این طرح موجب جذب اعضای بیشتری در هلال احمر شده است و امسال نزدیک به ۸ هزار عضو از حوزه جوانان هلال احمر وارد حوزه امداد شده‌اند که این تعداد در سال آینده باید به 15 هزار نفر افزایش یابد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: از این فرصت‌های موجود باید استفاده بهینه شود و زندگی و جوانی 14 معصوم علیهم السلام به جوانان تبیین شود و در این زمینه برنامه‌های مثبت بیشتری می‌توان به مرحله اجرا در آورد.

گل فشان تاکید کرد: زمان کرونا که بیشتر هموطنان در منازل هستند فرصت مناسبی برای اجرای این برنامه مهم است.

وی ابراز امیدواری کرد، تا حداقل وظیفه خود را در روزهای سیاهی کرونا به نحو احسن انجام دهیم.

 هلال احمر در ارائه خدمات توانبخشی پیشتاز است

مدیر کل توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور هم در این جلسه گفت: هلال احمر بزرگترین شبکه توانبخشی را دارد و در ارائه  بسیاری از خدمات این حوزه در کشور پیشتاز بوده است.

 پیمان پیشگاهی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر افزود: زنجان جزو استان‌های باسابقه و خوشنام در حوزه توانبخشی محسوب می‌شود.

وی اظهارداشت: در حال حاضر بزرگترین و گسترده‌ترین شبکه توانبخشی برای جمعیت هلال احمر است و هیچ ارگان دولتی و نیمه دولتی توانبخشی به این گستردگی ندارد.

مدیر کل توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور گفت: هلال احمر در خیلی از خدمات توانبخشی پیشتاز در همه خدمات بوده‌ است که باید این پیشتازی حفظ شود.

پیشگاهی تاکید کرد: مناطقی در سطح کشور وجود دارد که ساکنان آن کم برخودار هستند، فاصله این مناطق بیش از 80 کیلومتر از مراکز فیزیوتراپی و کاردرمانی است که هلال احمر بدون هیچ چشم داشتی این مرکز را راه اندازی و در آن هزینه می کند.

وی خاطرنشان کرد: نوع خدمات هلال احمر جمعیت هلال احمر و هزینه‌های آن در حوزه توانبخشی برای هموطنان استثنایی است که نیازمند آن هستیم تا گام را فراتر از وضع فعلی برداریم.

مدیر کل توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور گفت: هلال احمر باید در حوزه توانبخشی وارد مسائل تخصصی شود چرا که این مهم نیاز هموطنان است.

پیشگاهی، از تجهیز نقاهتگاه برای بیماران کرونایی در سطح استان زنجان  قدردانی کرد.

 هلال احمر استان زنجان به لحاظ ناوگان خودرویی و تجهیزات وضعیت مطلوبی دارد

معاون لجستیک و آمادگی سازمان جمعیت هلال احمر کشور هم در این دیدار گفت: هلال احمر استان زنجان به لحاظ ناوگان خودرویی و تجهیزات وضعیت مطلوبی دارد و شرایط بدی در این خصوص ندارد.

سعید متانی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و قدردانی از زحمات پرسنل هلال احمر استان افزود: بیشتر مشکلات با همدلی و تدبیر و پیگیری بدون هزینه مرتفع می شود.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی باید تجهیزات حوزه امداد و نجات به درستی حفظ و نگهداری شود و این مهم مربوط به استان زنجان نیست.

معاون لجستیک و آمادگی سازمان جمعیت هلال احمر کشور گفت: استان زنجان وضعیت مطلوبی به لحاظ حفظ و نگهداری، اقلام، امکانات و تجهیزات حوزه امدادی دارد که این مهم نشات گرفته از توجه ویژه مسوولان امداد و نجات و و رسای شعب است.

متانی اظهارداشت: تجهیزات امدادی و امکانات موجود باید استفاده بهینه شود و استان زنجان به لحاظ ناوگان خودرویی و تجهیزات وضعیت مطلوبی دارد.

وی اضافه کرد: نیازهای جمعیت هلال احمر استان زنجان را در حوزه امدادی در خصوص تجهیز شارژ انبارها، اقلام مکانیزه، تجهیزات دیگر که برای شرایط اضطراری داریم پس از بررسی تا یک ماه آینده به این استان تحویل داده می‌شود.

معاون لجستیک و آمادگی سازمان جمعیت هلال احمر کشور گفت:  سال آینده طی مراسمی باید تعداد اعضای بیشتری از جوانان هلال احمر به حوزه امدادی وارد شوند.

متانی تاکید کرد: حوزه جوانان و داوطلبان مرجع ارجاع نیروهای امدادی و آموزش دیده در حوزه امدادی و نجات هستند که باید این مطالبه گری از حوزه‌های داوطلبان و جوانان باشد.

 پایگاه پشتیبانی امداد و نجات شمالغرب هلال احمر در موقعیت مناسب تخلیه و دپوی بار قرار دارد

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان هم در این جلسه گفت: پایگاه پشتیبانی امداد و نجات جمعیت هلال احمر شمال‌غرب به لحاظ دسترسی جاده‌ای در موقعی مناسبی به لحاظ تخلیه و دپوی بار قرار دارد.

علی طاهری ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و ولادت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز مادر گفت: استان زنجان هشت شهرستان و هفت شعبه هلال احمر دارد که با پنج هزار و ‭‭‭ 650‬‬‬نفر ثبت شده در سامانه و یک هزار و ‭‭‭‭‭‭120‬‬‬‬‬‬نفر امدادگر ثبت شده در سامانه، 9 هزار و ‭‭‭‭‭‭800‬‬‬‬‬‬ داوطلب فعالیت دارد.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

وی با بیان اینکه هلال احمر استان زنجان بزرگترین کتابخانه هلال احمر کشور را دارد، اظهارداشت: این کتابخانه 70 هزار جلد کتاب دارد که برای اعضا خدمات فرهنگی می‌دهد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه هلال احمر این استان مرکز توانبخشی خوبی را دارد گفت: پایگاه پشتیبانی امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر شمال‌غرب کشور به لحاظ دسترسی دسترسی در آزادراه زنجان - قزوین، جاده ترانزیت زنجان- خرم دره -ابهر و با فاصله هفت کیلومتری از ایستگاه راه آهن قرار دارد.

طاهری تاکید کرد: این پایگاه امدادی در موقعیت مناسب تخلیه و دپوی بار قرار دارد و با توجه به اینکه با هفت استان همجوار همسایه هستیم، این مرکز امدادی قابلیت فرماندهی مدیریت بحران را در حوادث و بلایای طبیعی دارد.

وی یادآوری کرد: جمعیت هلال احمر استان زنجان 10 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و یک پایگاه امدادی کوهستان را در جاده زنجان - تهم -چورزق داریم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر در استان ‭‭‭‭‭114‬‬‬‬‬خانه هلال فعال است، گفت: در این خانه‌ها حوزه‌های جوانان، آموزش، امداد و نجات و داوطلبان فعالیت دارند که باید ارتباط مستمر با خانه‌های هلال ادامه داشته باشد.‬‬‬‬‬

طاهری تاکید کرد: جذب، ثبت اعضا در سامانه، آموزش کمک‌های اولیه و آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات در خانه‌های هلال مهم محسوب می‌شود.

وی یادآوری کرد: باید از ظرفیت نیروهای آموزش دیده در خانه‌های هلال در حوادث و مواقع بحرانی استفاده شود. 

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول