به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو در شرایطی از 11 تا 14 بهمن ماه برگزار میشود که شیوع ویروس کرونا و هشدارهای ستاد ملی مبارزه با کرونا باعث بازنگری در برگزاری بسیاری از نمایشگاهها شده است.
در عین حال، صنعت قطعه سازی و شرکت های فعال در این بخش با مشکلات مالی سنگینی روبرو هستند و در این شرایط برگزاری نمایشگاه و هزینه کرد برای این کار منطقی به نظر نمیرسد. نامه نگاری دو انجمن قطعه سازی در نیمه دی و درخواست آنها برای لغو برگزاری نمایشگاه نیز شاهد این مسئله است.
انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در نامهای به رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خواستار لغو برگزاری نمایشگاه در شرایط شیوع کرونا شده بود.
انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو نیز در نامهای به مدیرعامل ساپکو از عدم تمایل اکثر اعضای این انجمن به حضور در نمایشگاه به دلیل مشکلات مالی خبر داده بود.
در این وضعیت استقبال چندانی از سوی شرکتهای خودروساز برای حضور در این نمایشگاه صورت نگرفته، به طوری که بزرگترین شرکت خودروساز کشور حاضر به شرکت در این نمایشگاه نشده است.
در عین حال موضوع قابل توجه، عدم حضور تعداد قابل توجهی از قطعه سازان بزرگ و مطرح در پانزدهمین نمایشگاه قطعات و مجموعههای خودرو است و فقط شاهد حضور پررنگ یک شرکت قطعه ساز بزرگ در این نمایشگاه هستیم که قرار است به زودی برگزاری جلسات دادگاه رسیدگی به تخلفات مالی این شرکت از سر گرفته شود.
در این میان حضور وزیر صنعت در پانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو نیز جای تأمل دارد و مشخص نیست، چرا وزیر صنعت در این نمایشگاه پرحاشیه حضور داشته است؟ نمایشگاهی که با هزینه بیتالمال و از جیب سهامداران برگزار شده و به نظر می رسد بیشتر با هدف تطهیر شرکت قطعه ساز متهم شکل گرفته است.
به گزارش فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه هایی با عنوان «برگزاری نمایشگاه در ایام اوج شیوع کرونا در تهران؟» و «لزوم برگزاری نمایشگاه نفت در کرونا چیست؟» خواستار جلوگیری از برگزاری نمایشگاه ها در ایام شیوع کرونا شدهاند.
انتهای پیام/ب