اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ناهنجاری‌های مادرزادی و حوادث بیشترین علل مرگ کودکان در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

کارشناس برنامه سلامت کودکان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: ناهنجاری‌های مادرزادی و حوادث بیشترین علل مرگ کودکان در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه است.

ناهنجاری‌های مادرزادی و حوادث بیشترین علل مرگ کودکان در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا زینب اقدسی در حاشیه کمیته دانشگاهی کاهش مرگ و میر کودکان یک تا ۵۹ ماه دانشگاه  اظهارکرد: بالاترین علل مرگ کودکان در سال گذشته و شش ماهه اول امسال در جمعیت تحت پوشش دانشگاه، ناهنجاری‌های مادرزادی و حوادث بود که با ارتقاء آگاهی والدین در ایمن‌سازی محیط زندگی کودک و استمرار مراقبت‌های پیش بارداری و بارداری و کاهش ازدواج‌های فامیلی نزدیک می‌توان پیشگیری‌های لازم را انجام داد.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های کمک به تنفس نوزاد و احیاء کودکان، آموزش پیشگیری از بروز حوادث در دوران کودکی، تغذیه انحصاری با شیر مادر در شش ماه اول زندگی و تداوم آن تا دو سالگی، پیگیری و ثبت سوابق کودکان دچار بیماری‌های خاص و مزمن و ویزیت دوره‌ای پزشک از اقداماتی است که در راستای کاهش عوامل مرگ و میر اجرا می‌شود.

اقدسی افزود: تهیه بروشورهای آموزشی در خصوص پیشگیری از مسمومیت در کودکان، برگزاری دوره‌های آموزشی پزشکان با عنوان تعیین علل و طبقه بندی علل مرگ کودکان در نظام ICD10 (طبقه بندی بین المللی بیماری)، چاپ رسانه‌های آموزشی در خصوص تغذیه تکمیلی و بیماری‌های شایع دوران کودکی از دیگر اقداماتی است که در این زمینه انجام می‌شود.

کارشناس برنامه سلامت کودکان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه بیان‌کرد: با توجه به اینکه از مفاد مهم پیمان‌نامه حقوق کودک، برخورداری و دسترسی خانواده به امکانات و خدمات بهداشتی و از نکات مهم در پیشگیری بیماری‌های دوران کودکی کاهش سوء تغذیه  است که با حمایت مشاور امور بانوان و کانون فرهنگی اجتماعی فرمانداری و همچنین با پشتیبانی کمیسیون سلامت مجمع مشورتی زنان  خراسان رضوی اقدامات پیشگیرانه در خصوص پیگیری و ویزیت دوره‌ای کودکان مبتلا به بیماری‌های مزمن و تامین بسته‌های معیشتی انجام شده است که به صورت مستمر ادامه دارد.

وی بیان کرد: ارتقای توانمندی والدین به خصوص مادران، طراحی برنامه‌های مراقبتی خانواده محور لازم است که می‌تواند نیازهای سلامت این گروه سنی را تامین کند.

انتهای پیام/۷۰۰۴۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول