اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

چه کسی بر روند اداره شهر ناظر است؟/شورای شهر تبریز روزه سکوت گرفته است!

چرا ناظرین روزه سکوت اختیار کرده‌اند؟ ضعف شورای شهر و نهاد بالاتر آن در نظارت امور و عدم گزارش‌دهی مناسب به شهروندان تا جایی پیشرفته است که نمایندگان مجلس یک تنه به میدان آمده‌اند.

چه کسی بر روند اداره شهر ناظر است؟/شورای شهر تبریز روزه سکوت گرفته است!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شفاف‌سازی چیز خوبی است. اینکه شعارش را بدهی اما معطل‌اش بگذاری هم که نمی‌شود!

چندی پیش در کلانشهر تبریز بخاطر افتتاح نصفه و نیمه، حدود یک رام از قطار شهری تبریز به ستون‌های ایستگاه نیمه تمام قونقا کوبیده شده است.

این اتفاق نادر که مسوولان از نقص سیستم ایمنی کنترل از آن یاد می‌‌کنند، رسوایی بزرگی به وجود آورده که نیاز مبرم برای شفاف‌سازی آن نیاز است. اعتماد شهروندان موضوعی است که شورای شهر تبریز با آن همه ادعای نمایندگی از طرف مردم باید پاسخگو باشد. شورای شهر تبریز باید در این روزهای پایانی گزارشی‌کوتاه از کرده‌ها و طوماری از نکرده‌های خود ارائه دهند.

شهردار تبریز در جلسه اخیر شورای شهر تبریز از توفیقات همکاری شورای شهر تبریز و شهرداری صحبت به میان آورده است!

برخی اعضای شورا و شهرداری تبریز دست در دست هم و با جدیت کامل استخدام نفرات خود را که اخیر در صفحه مجازی یکی از مدیران خود با نام و مشخصات کامل منتشر شد، توفیقاتی را حاصل و برخی استخدام‌های تبعیض‌آمیز را خوب رقم زده اند.

جالب است شهردار تبریز با تاکید بر نگاه منطقی و عمیق به موضوعات گفته است: اقدامات شهرداری قطعا براساس رویه  قانونی پیش رفته است و نباید موضوعات به مردم غیرواقع و منفی جلوه داده شود، زیرا در غیر این صورت مردم را ناامید، نگران و مضطرب خواهیم کرد.

شهردار تبریز با این عملکرد خود هنوز فکر می‌کند کسی نگران این شهر نشده است. شورای شهر تبریز با عملکرد وی خودخواسته اکنون در آستانه انتخابات شورای ششم زیرسئوال رفته‌اند و انتقادات رسانه‌ای فارس و هشدارهای پیاپی دیگر نه برای شهر که بخاطر حفظ  جان و مال شهروندان صورت می‌گیرد و از این رو از بزرگان شهر خواسته بود مترو بدون سیستم ایمنی افتتاح نشود.

برای حفظ اعتماد مردم بهتر است از دادن آمارهای عجیب و غریب پرهیز شود.نظارت و بازخواست به خاطر عدم پویایی شهر حلقه مفقوده‌ای است که آبرویی برای اعضای شورای شهر نمی‌گذارد. شورا و شهرداری با این اضطراب مفرط هنوز از پس پروژه‌های چندین ساله مثل میدان آذربایجان، پارک بزرگ تبریز، پروژه بافت‌های فرسوده چون میارمیار و... برنیامده‌اند و از پس آن آرزوی‌هایی چون دو برابر کردن درختان تبریز طی یک سال یا مسیرگشایی‌های در حد از تبریز تا بستان‌آباد را پیش می‌کشد.

مسئله عدم کارآمدی در سطوح پایین مدیریت شهری نیز می‌تواند وضعیت به وجود آمده در شهر و راکد بودن و به انجام نرسیدن انواع پروژه‌های شهری باشد.

با وجود پیشرفت قطار شهری در دیگر کلانشهر‌های متاسفانه تقریبا یک رام قطار شهری در زیر عملکرد سئوال برانگیز مدیران شهر نابود شد. 

آمار خارق‌العاده تزریق پول به قطار شهری که شهردار تبریز در مراسم افتتاح ناقص متروی تبریز بیان کرد، شائبه عدم ناکارآمدی‌های مدیریت شهری را چنان مطرح کرده است که سه تن از نمایندگان تبریز در نامه‌ای به وزیر کشور خواستار به موضوع شده‌اند!

در بخشی از نامه آمده است: با توجه به گزارش شهردار محترم تبریز به ریاست محترم جمهوری در مراسم افتتاح ایستگاه‌های فاز سوم خط یک در آذر ماه سال جاری، مبنی بر تخصیص و تزریق مبلغ ۲۸۰۰ میلیارد تومان در سه سال گذشته جهت تکمیل خط یک مترو تبریز و ادعای انجام کار 10 ساله در این سه سال اخیر، شواهد و قرائن نشان می‌دهد عدم نظارت کافی آن وزارتخانه بر عملکرد مدیریت شهری در تکمیل پروژه متروی تبریز موجب اتلاف منابع و اعتبارات تخصیصی شده و تعلل در اجرای به موقع پروژه و عدم خرید و نصب به موقع تجهیزات ایمنی و کنترلی، قبل از بهره‌برداری فاقد توجیه است.

چرا ناطرین روزه سکوت اختیار نموده‌اند؟ ضعف شورای شهر و نهاد بالاتر آن در نظارت امور و عدم گزارش‌دهی مناسب به شهروندان تا جایی پیشرفته است که نمایندگان مجلس یک تنه به میدان آمده‌اند. 

انتهای پیام/60002/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول