اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بخاری‌های نفتی از کلاس‌های درس کرمان جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: بخاری نفتی از یک‌هزار و ۷۳۰ کلاس درس استان کرمان جمع‌آوری می‌شود و این کلاس‌ها به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند.

بخاری‌های نفتی از کلاس‌های درس کرمان جمع‌آوری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدمحمد واعظی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسب ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: طی سال جاری رشد ۲۵ درصدی اعتبارات نوسازی مدارس را شاهد هستیم که توانستیم، پروژه‌های نیمه‌تمام را فعال کنیم و برخی از آنها هم به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان همچنین بزرگترین دستاورد اداره کل آموزش و پرورش را افزایش سرانه آموزشی استان کرمان ذکر کرد و افزود: ابتدای سال ۸۸ سرانه ۴.۹ مترمربع برای هر دانش آموز در استان کرمان بود که امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم این عدد را به ۵.۰۵ مترمربع برسانیم و این در شرایطی‌ست که میانگین سرانه کشور ۵.۲ مترمربع است.

وی ابراز داشت: در دهه مبارک فجر ۱۰۰ پروژه با ۴۵۵ کلاس درس و زیربنای ۵۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع به بهره‌برداری می‌رسد.

واعظی‌نژاد در ادامه اعتبارات سال جاری اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان از محل ملی و استانی را ۲۶۰ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: ۱۰۰ درصد اعتبارات ملی و ۵۰ درصد اعتبارات استانی برابر با ۲۳۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری رشد خیلی خوبی در بحث خیران داشتیم، یادآور شد: اعتبارات خیران در سال گذشته برابر با ۹۷ میلیارد تومان بود که این میزان به ۲۳۰ میلیارد تومان با ۲۲۶ پروژه و یک هزار و ۳۱۸ کلاس درس افزایش یافت.

واعظی‌نژاد تصریح کرد: در نخستین روز دهه فجر در شهرستان رابر زادگاه شهید سردار سلیمانی چهار پروژه با ۳۶ کلاس درس و زیربنای ۴ هزار مترمربع افتتاح کردیم و بهره‌برداری از کلاس‌های درس در این دهه ادامه دارد.

وی عنوان کرد: عقد تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاروزی استان کرمان با موضوع مسؤولیت اجتماعی صنایع انجام شد که قرار است با کمک موسسه مهرگیتی ۱۲۰ مدرسه با ۷۲۰ کلاس درس را بسازنند و تا امروز ساخت ۴۶۴ کلاس درس آغاز شده است و در نخستین روز دهه فجر اولین مدرسه اتاق بازرگانی کرمان افتتاح شد و محوریت اتاق با مناطق کمتر توسعه‌یافته و حاشیه شهر کرمان است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان اظهار داشت: بخاری نفتی از یک هزار و ۷۳۰ کلاس درس استان کرمان جمع‌آوری می‌شود و این کلاس‌ها به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند.

واعظی‌نژاد همچنین نداشتن سرویس‌های بهداشتی مناسب در بعضی از مدارس را یکی از مشکلات برشمرد و خاطرنشان کرد: ۵۱۸ چشمه سرویس بهداشتی نیاز بود در مدارس استان کرمان ساخته شود و ۳۰۰ چشمه هم بهسازی شود که در سال جاری موفق شدیم، ۱۹۸ چشمه بهداشتی را به مدارس اضافه کنیم و ۵۰۰ چشمه را نیز قرارگاه سازندگی سپاه بهسازی می‌کند.

وی افزود: سیل دی ماه سال گذشته به یک‌هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان کرمان آسیب زد و عملیات اجرایی ۱۰۶ کلاس درس آغاز شد و ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

واعظی‌نژاد ابراز داشت: تعمیر اساسی ۹۳ مدرسه را انجام دادیم و برای اول مهر تحویل آموزش و پرورش شدند و تعمیر مدارس بر اساس اصلاح عایق‌های رطوبتی را در دستور کار قرار دادیم و ۹۲ هزار مترمربع ایزوگام در مدارس استان در سال جاری انجام شد.

وی اضافه کرد: تحویل تجهیزات به آموزش و پرورش در سال جاری با سال‌های گذشته به علت شیوع کرونا متفاوت بود و بحث تحویل سیستم‌های رایانه‌ای را داشتیم و تمرکز را بر تحویل این سیستم‌ها و ویدیوپروژکتور قرار دادیم و ۲۶ میلیارد تومان تجهیزات در حال خریداری است که بخشی از آن تحویل شده است و انشاالله تا پایان سال بتوانیم موارد مورد نیاز مدارس را تامین کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان اظهار داشت: ۳۱۰  پروژه نیمه‌تمام در استان کرمان داریم و پروژه حیات طیبه سه راه سیلو با نام سردار سلیمانی با ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر فضای آموزشی و ورزشی و فرهنگی احداث می‌شود.

واعظی‌نژاد تصریح کرد: حدود ۲۴ سال از اجرای عملیات اجرایی ساختمان آموزش و پرورش استان کرمان می‌گذشت و عملیات اجرایی این ساختمان در سال ۹۸ آغاز شد و حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا اردیبهشت ۱۴۰۰ تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

وی افزود: پروژه‌های زیادی در حاشیه شهر کرمان آغاز کرده‌ایم و دو پروژه بزرگ بعد از شهادت سردار شهید سلیمانی و سردار پورجعفری آغاز شد و با توجه به اینکه اعتبارات دولتی کفاف نمی‌داد از اتاق بازرگانی قول مساعدت برای همراهی در این پروژه‌ها را گرفتیم.

واعظی‌نژاد ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد فرهنگی قدس داریم که برای بازسازی تعدادی از مدارس نیمه‌تمام قول همکاری دادند و همکاری خوبی هم تا امروز داشته‌اند تا بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام را پایان برسانیم.

وی بیان داشت: در اجرای پویش آجربه‌آجر در محرم عملکرد خوبی با همراهی مردم داشتیم و این مشارکت در استان کرمان بی‌نظیر بود و ۱۵ هزار نفر مشارکت داشتند و با توجه به اینکه شهرستان عنبرآباد بیشترین مشارکت را داشت در آنجا خشت یک مدرسه سه کلاسه را گذاشتیم.

واعظی‌نژاد خاطرنشان کرد: در قالب پویش من مادرم همه بچه‌های ایران فرزند من نیز یک مدرسه ۱۲ کلاسه را پیش‌بینی کردیم که طبق روحیه خیرخواهانه‌ای که مردم کرمان دارند در این پویش هم شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: ۸۰ کلاس درس خشت و گلی در استان کرمان داشتیم که با اقدامات صورت گرفته ادبیات خشت و گلی از ادبیات استان حذف شد و هم اکنون ۱۰۸ مدرسه سنگی و ۱۷۰ مدرسه کانکسی داریم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان تصریح کرد: رشد بی‌سابقه در قیمت‌ها و گران شدن فضای آموزشی در کشور را شاهد بودیم اما دولت عقب‌نشینی نکرد و هیچ یک از پروژه‌های ما تعدیل نشد.

واعظی‌نژاد یادآور شد: در اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان متقاضی این هستیم که اوراق جذب نشده را جذب کنیم اما طبق روال هر ساله‌ای که در پایان سال مالی داریم دستگاه‌ها توانایی این را دارند که اعتبارات را جذب کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چند مدرسه برای دانش‌آموزان اتباع خارجی را در دست ساخت داریم، خاطرنشان کرد: با همکاری دولت و کمیسارای اتباع خارجه یک مدرسه ۱۲ کلاسه در سیرجان در حال ساخت است و یک پروژه هم در کرمان ساختیم که مهرماه تحویل دادیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان بیان داشت: 30 درصد مدارس استان کرمان نیاز به بازسازی دارند و حدود ۳۵ درصد مدارس را با مقاوم‌سازی می‌توان برای ۳۰ تا ۴۰ سال دیگر مورد استفاده قرار داد.

واعظی‌نژاد در پایان سخنان خود تصریح کرد: برنامه جمع‌آوری مدارس سنگی را طی سال جاری داشتیم، اما ساخت و بهسازی سرویس‌های بهداشتی، جمع‌آوری بخاری‌های نفتی و مسائل مربوط به شیوع کرونا و سیل در اولویت قرار گرفت.

انتهای پیام/80019/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول