اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

انقلابی بزرگ در حوزه تامین آب اراضی کشاورزی گچساران

فرماندار گچساران با بیان اینکه یک انقلابی در حوزه تامین آب اراضی کشاورزی گچساران صورت گرفته است، گفت:کارهای بسیار ارزشمندی در حوزه آب صورت گرفته است که باید قدردان آن باشیم.

انقلابی  بزرگ در حوزه تامین آب اراضی کشاورزی گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، علیرضا اتابک در نشست شورای حفاظت از منابع آب  اظهار کرد:  کاربسباری خوبی در زمینه منابع آب در شهرستان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اکنون گچساران به یک جزیره تبدیل شده است، افزود: شهرستان گچساران با داشتن 2 سد از جمله سد کوثر و سد و نیروگاه در حال احداث چم‌ شیر که  در ابتدای سال آینده آبگیری خواهد شد بخشی از آب این برای حوزه کشاورزی و صنعت این شهرستان تخصیص داده شده است.

 فرماندار گچساران با اشاره به اینکه با تزریق اعتبارات می توان بخشی از مشکلات  آب اراضی کشاورزی  را رفع کرد، افزود: در بازدیدی که از اراضی کشاورزی صورت گرفت در صدد رفع مشکلات آنها هستیم.

اتابک با بیان اینکه یک انقلابی در حوزه تامین آب اراضی گچساران صورت گرفته است، عنوان کرد:کارهای بسیار ارزشمندی در حوزه آب صورت گرفته است که باید قدردان آن باشیم.

فرماندار گچساران ابراز کرد: با توجه به اجرای طرح تامین آب اراضی کشاورزی مشکلاتی هم وجود دارد که باید درصد رفع آن هم باشیم.

 وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به تمام معنا از منابع آب استفاده کرده است، عنوان کرد: سد کوثر گچساران تامین کننده آب شرب پنج استان جنوبی کشور  که هم اکنون هم آب آشامیدنی گچساران، دهدشت، سوق، چرام، لنده و ۳۰۰ روستای مسیر، تامین آب شهر لیکک و روستاهای مسیر، تامین آب صنایع منطقه، تامین آب کشاورزی لیشتر، خیرآباد و دشت مور در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از سد کوثر انجام و یا در حال تکمیل است.

بالاترین مقام اجرایی گچساران تصریح کرد: وقتی که آب در اختیار کشاورز قرار گرفته می شود نباید استفاده از آب به صورت 2کنتوری باشد و نمی توان آب 2 منبع  را برای کشاورزان تامین کرد.

اتابک ادامه داد: متاسفانه برخی از کشاورزان با اینکه اراضی آنها به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است اما  از آب چاه ‌های زیرزمینی هم استفاده می کنند.

 فرماندار گچساران  با اشاره به اینکه وظیفه امور آب است که از راه قانونی عمل کند، خاطرنشان کرد: در زمینه صرفه‌جویی در مصارف آب و  رعایت الگوی کشت و تغییر کشت به کشت‌هایی که به آب کمتری نیاز دارد که این رسالت برعهده جهادکشاورزی است.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول