اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

نظم نسبی مناسبات مالی بین شهرداری و سازمان های تابعه

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر با اشاره به نظم تقریبی پدیده آمده در مناسبات مالی بین شهرداری و سازمان های تابعه آن گفت: شفافیت بیشتر در این زمینه بویژه در موضوع پرسنل رسمی و شرکتی در گردش مورد نیاز است.

نظم نسبی مناسبات مالی بین شهرداری و سازمان های تابعه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مجید اخوان در نشست رسمی علنی امروز شورای اسلامی شهر با اشاره به بحث اصلاحیه و متمم بودجه ای سازمان های شهرداری در ماه های پایانی سال و همچنین تعیین عوارض و تعرفه بهای خدمات این سازمان ها خاطر نشان کرد: فرآیند این امور گاهی دو تا سه ماه طول می کشد، در حالی که برای واقعی تر شدن این موارد نیاز به کاهش زمان حداکثر تا دو هفته داریم.

وی افزود: خوشبختانه در سال های اخیر و در مناسبات مالی بین شهرداری و سازمان های تابعه آن به یک نظم تقریبی رسیده ایم، اما درباره نیروی انسانی همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم در ادامه تصریح کرد: حدود 200 نیروی رسمی و حدود 50 نیروی شرکتی به صورت دائمی در بین شهرداری و سازمان های تابعه به صورت نیروی مأمور در گردش اند و همین امر سبب ایجاد برخی اشکالات بودجه ای و حتی برخی کسری ها می شود.

اخوان با بیان این که این گردش نیروها شاید در سبد بودجه شهرداری تأثیری نداشته باشد تأکید کرد: تردیدی نیست که این امر در بودجه سازمان ها به صورت مشهود تأثیرگذار می شود و مشکلاتی پدید می آورد که برخی سازمان ها به اصلاحیه بودجه یا متمم نیاز پیدا می کنند.

وی اضافه کرد: بر این اساس، نیازمند شفافیت هرچه بیشتر در مبادلات بین شهرداری و سازمان های تابعه آن هستیم.

اخوان در ادامه لایحه اخذ مجوز متمم بودجه سال 1399 سازمان کشتارگاه شهرداری را مطرح کرد و گفت: پیش بینی مصوب سال 99 برای این سازمان، حدود 8 میلیارد تومان است که اکنون درخواست افزایش یک میلیارد تومانی به عنوان متمم برای این سازمان داده شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم در عین حال به لایحه اخذ مجوز اصلاحیه بودجه سال 99 سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اشاره و اضافه کرد: بودجه این سازمان به دلیل کاهش درآمد پارکینگ های عمومی به سبب شیوع کرونا، از 23 میلیارد تومان به 18 میلیارد و 500 میلیون تومان کاهش داشته، ضمن آن که نرخ خدمات خط کشی و نصب علائم این سازمان بیش از دو میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی سپس به متمم بودجه سال 1399 سازمان زیباسازی پرداخت و رقم این متمم را حدود یک و نیم میلیارد تومان دانست که سبب افزایش بودجه این سازمان در سال جاری از حدود 10 و نیم میلیارد تومان به حدود 12 میلیارد تومان می شود.

اخوان افزود: عمده این افزایش بها مربوط به خدمات پیمانکاری و سازه های تبلیغاتی است، ضمن آن که این سازمان در بحث ساماندهی و ارتقای کیفی سیما و منظر شهری نیز با افزایش مصارف رو به رو بوده است.

در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر قم با این دو متمم و یک اصلاحیه بودجه ای سال جاری موافقت کردند.

تصویب لایحه اخذ مجوز عوارض و تعرفه بهای خدمات سال 1400 برخی از سازمان های شهرداری قم از جمله سازمان میادین و تره بار، سازمان کُشتارگاه، سازمان زیباسازی و همچنین سازمان آتش نشانی بخش دیگری از نشست امروز شورای اسلامی شهر قم بود.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول