اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

رضایی: حضور 50 ورزشکار ایرانی در بازی‌های پارالمپیک قطعی شده است

سرپرست کاروان کشورمان در بازی‌های پارالمپیک توکیو گفت: تا به امروز حضور 70 شرکت‌کننده (50 ورزشکار و 20 کادر فنی) اعضای 10 تیم‌ ورزشی کشورمان در بازی‌های پارالمپیک توکیو قطعی شده است.

رضایی: حضور 50 ورزشکار ایرانی در بازی‌های پارالمپیک قطعی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس، هادی رضایی در نشست خبری آنلاین امروز (دوشنبه 13 بهمن ماه) با اشاره به برگزاری حتمی بازی‌های پارالمپیک توکیو در زمان تعیین شده و برگزاری مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های پارالمپیک توکیو طی روزهای 2 و 14 شهریور 1400، اظهار داشت:  سه روز گذشته دستورالعمل فنی از سوی کمیته بین‌المللی پارالمپیک و مسئولان برگزاری بازی‌ها به ما ابلاغ شده و تمام کارها را کمیته ملی پارالمپیک انجام داده است و به زودی در اختیار مسئولان فدراسیون‌ها و کادر فنی رشته‌های ورزشی اعزامی قرار داده می‌شود. 

سرپرست کاروان کشورمان در بازی‌های پارالمپیک توکیو در خصوص حذف مراسم برافراشته شدن پرچم در دهکده بازی‌ها، عنوان کرد: طبق سنوات گذشته همیشه پیش از افتتاحیه بازی‌ها، برافراشته شدن پرچم کشورها را در دهکده بازیها داشتیم ولی دیگر این مراسم برگزار نمی‌شود. 

وی با اشاره به اینکه در بازی‌های پارالمپیک توکیو تمامی کشورها دو پرچم دار خواهند داشت، گفت: برای اولین بار در مراسم رژه کاروان کشورها در بازی‌ها دو پرچم دار زن و مرد حضور دارند. این موضوع به خاطر حمایت از شرکت‌کنندگان است تا برابری جنسیتی داشته باشند. همچنین شعار و برگزار کننده المپیک و پارالمپیک برای اولین بار یکی است.

رضایی در مورد تعداد شرکت‌کنندگان کشورمان در بازی‌های پارالمپیک توکیو، توضیح داد: تا به امروز حضور 70 شرکت‌کننده (50 ورزشکار و 20 کادر فنی) اعضای 10  تیم‌ ورزشی کشورمان در بازی‌های پارالمپیک توکیو قطعی شده است.

پاراتکواندو، دو ورزشکار مرد و یک مربی(اگر بانوان سهمیه بگیرند و طبق مصوبات ستاد باشد، افزایش داریم)

 پاراتیراندازی، سه ورزشکار خانم و دو مربی (البته دو سهمیه در مردان کسب شده است که باید به حدنصاب رکورد برسند و دو ورزشکار آقا هنوز به حد نصاب رکورد نرسیده اند)

پاراتیروکمان، چهار ورزشکار مرد، یک ورزشکار خانم و سه مربی،(تاکنون حد نصاب ها برای ۵ نفر مورد تایید بوده است)

جودو نابینایان، دو ورزشکار مرد، یک مربی، ( البته این شانس وجود دارد که در رقابتهای گزینشی یک سهمیه دیگر بگیریم)

پاراوزنه‌برداری، شش ورزشکار و دو مربی

 والیبال نشسته، 12 ورزشکار و سه مربی

بسکتبال با ویلچر 12 ورزشکار، دو مربی و یک تکنسین ویلچر

پارادوومیدانی، پنج ورزشکار مرد ( یک خانم چهار مرد) و سه مربی( دو آقا و ۱یک خانم). شانس مدال طلا می‌توانند مربی اختصاصی داشته باشند.

دوومیدانی نابینایان، یک ورزشکار مرد و یک مربی(البته یک ورزشکار شانس طلا وجود دارد که باید در مسابقات امارات یا تونس کسب سهمیه کند)

پاراقایقرانی، یک ورزشکار خانم و یک مربی

تا به امروز این تعداد ورزشکار و مربی کاروان ورزش ایران را در بازی‌های پارالمپیک توکیو را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: ترکیب کاروان را تا شرایط موجود امروز اعلام می کنیم. اگر رکوردها تغییرات داشته باشد، بر مبنای مصوبات ستاد افزایش یا کاهش خواهیم داشت. ولی در رشته ها تغییری نخواهیم داشت. همراهان شامل سرپرست و مترجم و پزشکی و ... جدا از این افراد خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول