اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بیکاری 4000 مربی و باشگاه‌دار کرمانی با شیوع کرونا

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: با شیوع بیماری کرونا بیش از 4 هزار نفر مربی و باشگاه‌دار در استان کرمان از شغل خود بیکار شدند و آسیب دیدند.

بیکاری 4000 مربی و باشگاه‌دار کرمانی با شیوع کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، میثم پاریزی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت اظهار داشت: بیش از 600 برنامه فرهنگی و ورزشی را طی ایام‌الله دهه فجر در دستور کار داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: توسعه زیرساخت‌ها یکی از اساسی‌ترین و موثرترین اقدامات در حوزه ورزش است و بیش از 160 هزار متر فضا طی دو سال گذشته در استان کرمان داشته‌ایم که نسبت به آمار کشوری قابل‌قبول است.

وی ادامه داد: 41 تیم استان کرمان در سطح لیگ‌های برتر کشور و 80 تیم در لیگ‌های زیرگروه  حضور دارند و 40 درصد تیم‌های بانوان هستند.

پاریزی با اشاره به اینکه 145 سمن دارای اعتبارنامه در استان کرمان داریم، اضافه کرد: 110 هزار ورزشکار سازمان‌یافته در استان کرمان داریم و کرمان رتبه سوم در زمینه پویش ورزش در خانه را کسب کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر استان کرمان عنوان کرد: حضور همزمان 42 مرشد در گلزار شهدا و افتتاح 47 طرح عمرانی از مهمترین برنامه‌ها در ایام‌الله دهه فجر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان اظهار داشت: کرمان یک امید برای کسب سهمیه در رشته دومیدانی در المپیک دارد و در پارالمپیک هم سهمیه دو ورزشکار نهایی شده است و سه ورزشکار هم احتمال کسب سهمیه را دارند.

پاریزی ابراز داشت: شرکت‌ها وظیفه قانونی در قبال ورزش ندارند بلکه مبلغی را به عنوان مسؤولیت اجتماعی خود در اختیار باشگاه‌های ورزشی خود قرار می‌دهند و امیدواریم بتوانیم این بودجه‌ها را هدفمند کنیم تا توسعه متوازن در سراسر استان کرمان داشته باشیم.

وی ادامه داد: مسابقات قلعه‌قوسا برای نخستین بار در 21 بهمن‌ماه در روستای قنات‌ملک روستای زادگاه سردار سلیمانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و مجموعه ورزشی سردار سلیمانی هم توسط وزارت نفت در روستای قنات‌ملک احداث می‌شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان اضافه کرد: عرصه مجموعه دانشکده تربیت بدنی دانشگاه شهید باهنر متعلق به اداره کل ورزش و جوانان است و دانشگاه از اماکن ایجاد شده استفاده می‌کند و امیدواریم بعد از کرونا بتوان از این ظرفیت برای عموم مردم استفاده کنیم.

پاریزی با اشاره به اینکه ورزش بیشترین آسیب را از کرونا دید و مظلوم‌ترین حوزه است، تصریح کرد: بیش از 4 هزار نفر مربی و باشگاه‌دار در استان کرمان از شغل خود بیکار شدند و آسیب دیدند و پیگیری‌هایی انجام دادیم تا در دو مرحله افراد آسیب‌دیده تسهیلاتی را دریافت کنند.

وی ابراز داشت: 860 میلیون تومان تسهیلات برای متقاضیان در مرحله نخست دریافت کردیم و در مرحله دوم هم استان سوم کشور در تعداد مجوزهای قانونی اخذ تسهیلات هستیم اما در پرداخت تسهیلات در رتبه هفتم قرار داریم که نشان می‌دهد بانک‌های استان همراهی و همکاری نکردند و مکاتبه‌ای در این زمینه با معاون استاندار داشته‌ایم تا تذکرات لازم را به بانک‌ها بدهند.

پاریزی با اشاره به اینکه میزان ازدواج و طلاق در استان کرمان کاهش دارد، تصریح کرد: یکی از نگرانی‌ها درباره ازدواج این است که جوانان ما به دلیل نداشتن شرایط مالی و شغلی ازدواج نمی‌کنند اما در ارزیابی صورت گرفته مشخص شد، بسیاری از افرادی که شرایط مالی و شغل داشته‌اند حاضر به ازدواج نبوده‌اند و آمارشان از تعداد افرادی که مشکل مالی داشتند هم کمتر نبوده است.

انتهای پیام/80019/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول