اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای ۲۸ برنامه شاخص سپاه و بسیج به مناسبت دهه فجر در سرخه

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه گفت: ۲۸ برنامه شاخص و محوری به همت سپاه و بسیج در این شهرستان به مناسبت چهل و دومین بهار انقلاب اجرا می‌شود.

اجرای ۲۸ برنامه شاخص سپاه و بسیج به مناسبت دهه فجر در سرخه

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، سرهنگ مرتضی عبداللهی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر در سالن جلسات سپاه ناحیه سرخه برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های بسیار خوبی برای دهه فجر توسط سپاه و بسیج شهرستان پیش‌بینی شده البته بیشتر برنامه‌ها در پایگاه‌ها پیش‌بینی شده و رویکرد ما رویکرد پایگاه محور، محله محور و مسجد محور است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه اضافه کرد: «انقلاب اسلامی بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» شعار محوری امسال برای دهه مبارک فجر است.

وی بیان کرد: سیاست‌هایی که در برنامه‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم، بحث گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب با تأکید جهاد امیدآفرین و تبیین دستاوردها و موفقیت‌های ۴۲ سال است که در قالب سلسله نشست‌های مجازی و حقیقی بصیرتی برنامه‌ریزی شده است.

عبداللهی گفت: تبیین جایگاه حضرت زهرا (س) با توجه به اینکه روز زن و روز مادر در این ایام سپری می‌شود، موردتوجه قرار دارد و با توجه به تأکیدی که حضرت آقا بر این نسل دارند، سعی کردیم به افزایش آگاهی نسل جوان نسبت به اهداف و ماهیت انقلاب بپردازیم.

وی اظهار کرد: تأکید و نهضت خدمات مؤمنانه را کماکان در دستور کار داریم و اگر در گذشته فقط در قالب معیشتی بود، امروز در قالب‌های حمایتی، اشتغال، جهیزیه و تسهیل ازدواج توسط پایگاه مقاومت و با پشتیبانی مردم انجام می‌گیرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها، حمایت، تقویت و توسعه مشارکت‌های مردمی در این بزرگداشت‌ها است؛ یعنی علاوه بر پایگاه بسیج سعی شده که از ظرفیت‌های مردمی، گروه‌های مردم‌نهاد و مردم کوچه بازار استفاده شود و سعی کردیم برنامه‌های نمادین و ابتکاری، تولید و بازپخش محصولات هنری و فرهنگی را در فضای مجازی داشته باشیم و سایر اقداماتی که توسط بسیجیان برای این موضوعات پیش‌بینی شده است.

عبداللهی افزود: در دهه فجر که از ۱۲ بهمن آغاز می‌شود و تا ۲۲ بهمن ادامه دارد؛ هر روز آن یک موضوع خاص دارد که برای مثال موضوع خاص روز ۱۲ بهمن «انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) عبد صالح خدا احیاگر اسلام ناب محمدی» است و به همین ترتیب روزهای دیگر با موضوعی خاص از جمله اقتصاد مقاومتی، امید و خودباوری، پیشرفت علمی جوانان ایرانی، بصیرت فاطمی و منزلت زن و سبک زندگی ایرانی و اسلامی دنبال می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های پیش‌بینی‌شده توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج سرخه در قالب ۲۸ برنامه شاخص و محوری و ۱۲۸ عنوان فعالیت پیش‌بینی شده است که بخشی از برنامه‌ها به همت پایگاه‌های بسیج خواهر و برادر حوزه‌های مقاومت و بخشی دیگر نیز به همت اقشار بسیج و سپاه شهرستان به عنوان پشتیبان و تسهیل‌کننده برنامه‌ها برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه عنوان کرد: یک‌سری اقدامات عمومی است که در دستور کار تمام ارگان‌ها و نهادها قرار دارد؛ نظیر غبارروبی مزار شهدا و سرکشی از خانواده شهدا که البته به‌طور ویژه در دستور کار سپاه و بسیج شهرستان قرار دارد و البته با رعایت تمام پروتکل‌ها انجام می‌شود.

عبداللهی با بیان اینکه اجرای ویژه طرح و مستمر طرح شهید سلیمانی در اولویت تمام برنامه‌های دهه فجر امسال است، گفت: پیگیری منزل به منزل برای مقابله با ویروس کرونا در حال انجام است که در تلاش هستیم به شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمک کنیم.

وی اظهار کرد: اجرای مسابقات ورزشی کم‌برخورد، کم‌تجمع و بدون حضور تماشاگر دهه فجر امسال با توجه به شرایط کرونایی با ملاحظات و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه گفت: ایستگاه‌های خدمت‌رسانی را در شهر و روستاها برپا می‌کنیم و همچنین در برنامه است که خدمت مؤمنانه و خالصانه را داشته باشیم و دندانپزشکی سیار را برای دو روز در این دهه به شهرستان بیاوریم و تیم‌های شهید رهنمون با همکاری مرکز جامع پزشکی و مرکز بهداشت شهرستان بحث خدمات‌رسانی تیم‌های پزشکی جهادی را در دستور کار قرار دادند.

عبداللهی با بیان اینکه برنامه ویژه فرهنگی در دهه فجر شامل نشست‌های بصیرتی در فضای حقیقی و مجازی است، گفت: پایگاه‌ها و اقشار مختلف بسیج اقدام به فضاسازی شهر در کنار سایر دستگاه‌ها با موضوعات فضای انقلابی کرده‌اند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی در اقصی نقاط شهر و روستا به اهتزاز در آمده است.

وی خاطرنشان کرد: در روز ۲۲ بهمن نیز منتظر تصمیم ستاد مقابله با کرونا هستیم که هرگونه تصمیمی این ستاد در کشور، استان و شهرستان گرفتند، ما مطیع آن خواهیم بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه گفت: معرفی دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب اسلامی به آحاد مردم از مهم‌ترین اهدافی است که در اجرای برنامه‌های متعدد و مختلف دهه فجر امسال دنبال می‌شود.

 انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول