اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

فجر 42| نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب افتتاح شد

نمایشگاه ‌های مدرسه انقلاب، صبح امروز به صورت نمادین در مجتمع انقلاب اسلامی و به صورت مجازی در شبکه «شاد» افتتاح شد.

فجر 42| نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب افتتاح شد

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب از امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

وزیر آموزش و پرورش در این برنامه اظهار کرد: انسان استعدادهای بالقوه‌ای دارد که باید برای ظهور و بروز آن توانایی‌های لازم را کسب کند؛ نوع توانمندی‌ها تحت تأثیر شرایط تغییر می‌کند و اگر کسی نتواند توانمندی‌های متناسب با شرایط روز جامعه را کسب کند، دچار انفعال می‌شود.

وی با اشاره به تعبیرات و اشارات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب و تأکید ایشان بر نقش جوانان و نوجوان در پیشبرد اهداف، تصریح کرد: توانمندی‌های افراد باید به‌گونه‌ای باشد که جامعه بتواند در برابر تکانه‌ها مقاومت کند و این موضوع در نظام تعلیم و تربیت بسیار مهم است.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: جمهوری اسلامی توانایی‌های جدیدی را در جامعه ایجاد کرد و دانش آموزان در شرایط جدید، فعالان عرصه‌های انقلاب شدند؛ دستاوردهای انقلاب اسلامی از ابعاد مختلف قابل‌بررسی است که یکی از این دستاوردها ورود نسل ما به عرصه‌های جدید بود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه توانمندی امروز دانش‌آموزان و تأثیرگذاری آنها در جامعه از سوی تشکل‌های دانش‌آموزی به‌ویژه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به‌خوبی پیگیری می‌شود و دانش‌آموزان به‌خوبی نقش خود را ایفا می‌کنند.

حاجی‌میرزایی اظهار کرد: این دانش آموزان هستند که با کسب توانمندی‌ها و مهارت‌ها، شخصیت آینده یک جامعه را شکل می‌دهند و بهره‌مندی از توانمندی این قشر، راه میانبری برای افزایش مهارت‌های جامعه است.

وی با تقدیر از تلاش اتحادیه انجمن‌های اسلامی افزود: وقتی این توانمندی‌ها را می‌بینیم به آینده جامعه امیدوار می‌شویم؛ دانش‌آموزان با توجه به توانمندی‌ها می‌توانند نقش‌آفرینان مؤثری باشند البته با تغییر فهم جامعه از دنیا توانمندی‌ها نیز باید تغییر پیدا می‌کند.

حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان هم در این مراسم اظهار کرد: نهمین دوره مدرسه انقلاب در شرایطی برگزار می‌شود که در فضای کرونا هستیم و نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب هم صبغه مجازی به خود گرفته و بحث روایت‌گری انقلاب بسیار پررنگ شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول