اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

همتی: ارزش‌گذاری بانک‌های ادغامی باید بررسی شود/ انتقادات سهامداران را بررسی می‌کنیم

­رئیس کل بانک مرکزی گفت نرخ ارز به عوامل مختلفی از جمله مسائل سیاسی تحریم‌ها و انتظارات بستگی دارد با این حال نرخ ارز تعدیل خواهد شد و دلار به زیر ۲۰ هزار تومان می‌رسد.

همتی: ارزش‌گذاری بانک‌های ادغامی باید بررسی شود/ انتقادات سهامداران را بررسی می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس عبدالناصر همتی در گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته درباره ادغام ۶ بانک در بانک سپه گفت: این بانک ها دارایی ها و املاکی  دارند که باید ارزیابی شود. تعهداتی نیز نیروهای مسلح دارند. برخی سهام داران انتقاداتی دارند که باید بررسی کنند اگر حقی از کسی ضایع شده، حل شود. پروژه خیلی عظیم بود و کسی نباید آن را تحت الشعاع قرار دهد. یکی از تدابیر مقام معظم رهبری بود. خوشحالم 2.5 سال انرژی حوزه نظارت ما و بانک سپه و نیروهای مسلح را گرفت و با کمترین حواشی تمام شد. حالا اگر حواشی کوچکی دارد باید آن را حل کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی با تایید حواشی جدید ایجاد شده بیان داشت: بله، از آن خبر دارم، گزارش هایی داریم که حتما همکاران ما در بانک سپه با تدبیر آن را حل می کنند.

به گزارش فارس مخاطبان خبرگزاری با ثبت سوژه ای با عنوان «ضرورت ارزش‌گذاری منصفانه بانک مهر اقتصاد» خواستار پیگیری این موضوع شده‌اند. این سوژه تاکنون بیش از 8600 امضا داشته است.

چند روز پیش نیز نمایندگان مجلس  شورای اسلامی در تریبون آزاد فارس من که درباره همین موضوع برگزار شد قول دادند مشکلات سهامداران بانک‌های ادغامی از جمله مشکلات سهامداران بانک مهر اقتصاد را بررسی کنند. 

سهامداران بانک مهر اقتصاد می‌گویند دارایی‌های این بانک بر اساس قیمت‌های سال 97 ارزش‌گذاری شده و بدون توجه به تغییر قیمت چند برابر ارزش این دارایی‌ها، در خرداد 99 بر اساس قیمت‌های قبلی از آنها خریداری شده است.

 روح‌الله متفکر آزاد نماینده مجلس شورای اسلامی با توجه به گلایه سهامداران بانک مهر اقتصاد مبنی بر مشکل دریافت وجوه حاصل از فروش سهام‌ و روند ارزش‌گذاری غیرمنصفانه این سهام، در این باره اظهار داشت: «سهامداران فرایند دادرسی خود را انجام دهند و مجلس نیز این موضوع را به اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد داد و از طریق کمیسیون مجلس و مشورت نمایندگان  تحقیق و تفحص در خصوص احقاق حقوق سهامداران صورت می‌پذیرد.»

مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع سهامداران بانک مهر اقتصاد گفت: «روند صورت‌گرفته برای ادغام این ۶ بانک در بانک سپه مورد تأیید نمایندگان شما در مجلس شورای اسلامی نیست. اینکه ضرر و زیان انباشت‌شده در دیگر مجموعه‌ها را با اموال و دارایی‌های مؤسسات خوش‌نامی مانند مهر اقتصاد جبران کنند، حتماً صحیح نیست.»

وی افزود:« با وجود آنکه مجمع ادغام این ۶ بانک خرداد ماه ۹۹ برگزار شده، اما اموال و دارایی‌های بانک براساس ارزش‌گذاری‌های سال ۹۷ محاسبه شده است. این البته اجحاف روشنی در حق سهامداران حقوقی و بیش از صد هزار سهامدار حقیقی مهر اقتصاد است و ما این موضوع را در مجلس شورای اسلامی بررسی و پیگیری خواهیم کرد.»

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول