اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مقامات ازبکستان و مالزی بر توسعه روابط بین پارلمانی تاکید کردند

مقامات ارشد ازبکستان و مالزی در نشست ویدئویی بر توسعه بیش از پیش روابط پارلمانی بین دو کشور تاکید کردند.

مقامات ازبکستان و مالزی بر توسعه روابط بین پارلمانی تاکید کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «روشن عثمان‌اف» سفیر ازبکستان در «کوالالامپور» و «مهد رشید بن حسنان» معاون پارلمان مالزی در نشست ویدئویی بر توسعه بیش از پیش روابط بین پارلمانی تاکید کردند.

معاون پارلمان مالزی در این نشست برای اصلاحات در دست انجام در ازبکستان مبنی بر آزادسازی و اقتصاد مدرن، تکمیل مدیریت دولتی و زمینه‌های قضایی- حقوقی ارزش بسیاری قائل شد.

وی همچنین بر لزوم گسترش و تحکیم بیش از پیش همکاری‌های همه جانبه بین دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری و فرهنگی، بهداشتی، گردشگری و آموزشی تاکید کرد.  

حسنان از پیشنهادی مبنی بر اهمیت تداوم روابط بین نمایندگان پارلمان‌های دو کشور از طریق تبادل تجربیات در حوزه قانون‌گذاری و انجام سفرهای هیئت‌های پارلمانی با هدف تکمیل روابط دوجانبه با ابعاد جدید همکاری‌ها استقبال کرد.

وی همچنین اظهار داشت که نخستین نشست بین پارلمانی برگزار شده در ماه ژوئن سال 2020 میلادی با حضور «اکمل سعیداف» معاون اول رئیس مجلس عالی برای برقراری روابط بین نمایندگان دو کشور کمک بسزایی کرد.  

حسنان خاطرنشان کرد که «کوالالامپور» علاقمند به گسترش همکاری‌های متقابل با «تاشکند» در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی و سرمایه گذاری است.

طرفین بر پایبندی خود برای گسترش همکاری‌های متقابل در زمینه‌های بانکداری اسلامی و توسعه صنعت حلال و همچنین واردات فرآورده‌های کشاورزی و میوه‌جات از ازبکستان به مالزی تاکید کردند.

طرفین در پایان این نشست در مورد برگزاری دومین نشست بین پارلمانی به صورت ویدئو کنفرانس  در آینده نزدیک و همچنین تداوم روابط سیاسی – دیپلماتیک برای توسعه همکاری‌ها میان دو کشور به توافق رسیدند.  

هم اکنون در ازبکستان 16 شرکت با مشارکت سرمایه گذاران مالزی فعالیت می‌کنند.

مالزی استقلال این کشور را در تاریخ اول ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 21 فوریه سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول