اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

توجه به اشتغال زندانیان/ ۳۹ درصد محکومان زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد مشغول به کار شدند

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۹ درصد از محکومان زندان‌های این استان با مهارت آموزی در زندان مشغول به کار شده‌اند.

توجه به اشتغال زندانیان/ ۳۹ درصد محکومان زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد مشغول به کار شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، طی مدتی که آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه انتخاب شدند شاهد تحول امیدوار کننده در حوزه قضایی و پر رنگ‌تر شدن امیدواری مردم هستیم.

در همین مدت شاهد توجه به زندانیان بودیم و در کنار همه کارهایی که در این خصوص صورت گرفت اشتغال زندانیان فراموش نشد و در زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد اقدام ارزشمندی شد تا محکومین پس از پایان دوره حبس، سربار جامعه نباشند و حرفه‌ای داشته باشند.

بالغ بر ۳۹ درصد زندانیان کهگیلویه و بویراحمد با فراگیری آموزش‌های لازم و اخذ گواهی مهارت در زندان‌ها مشغول به فعالیت شدند.

منصور بیژنی در همین خصوص گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۱۰ نفر از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد گواهی مهارت و حرفه‌آموزی دریافت کردند که تا پایان سال به ۹۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: زندانیان قالی‌بافی، گلیم‌بافی، گلدوزی، قلاب‌بافی، معرق‌کاری، اشتغال نشسته، خیاطی و کارگاه‌های بیرون و سایر مهارت‌ها را با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی فرا گرفتند.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم درمان، اصلاح و تربیت بزهکاران به خوبی انجام شود باید به مقوله اشتغال زندانیان در زمینه‌های مختلف توجه خاص شود چرا که زندان فقط محل نگهداری مجرمین و بزهکاران نیست و به مقوله آموزش آنها توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول