اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سپهبدسلیمانی در ملایر احداث می‌شود

فرماندار ملایر از کلنگ‌زنی احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی به نام سپهبدسلیمانی در دهه فجر خبر داد و گفت: این نیروگاه با رعایت کامل استانداردهای زیست‌محیطی و سرمایه‌گذاری ۵۰۰۰ میلیارد تومانی تحول مهمی در اقتصاد و تامین زیرساخت‌ها ایجاد خواهد کرد.

نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سپهبدسلیمانی در ملایر احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر قدرت‌الله ولدی عصر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر و چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب با افتخار شاهد دستاوردهای بزرگی در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و آرامش امروز ما حاصل خون هزاران شهید و ایثار ملت ایران است، گریزی به وضعیت کرونا زد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابله ویروس کرونا امروی مهم و ضروری است.

فرماندار ملایر افزود: با توجه به فرمایش رهبری اولویت تأمین سلامت مردم است؛ از آن جا که کرونا همچنان ادامه دارد تا ریشه‌کنی کامل آن باید رعایت پروتکل‌ها، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه امروز همه باید در کنار هم در راستای خدمت صادقانه به مردم تلاش کنیم ادامه داد: با وجود توطئه‌های دشمن، دولت در راستای خدمت‌رسانی به مردم تلاش می‌کند تا از این گردنه سخت عبور کنیم.

ولدی با اشاره به انتخابات به عنوان یک بحث مهم و سرنوشت ساز گفت: سال آینده انتخابات ریاست جمهوری را داریم و فرایند اجرایی آن از ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ شروع می‌شود و کارهای اداری ما تا ایام انتخابات ادامه دارد.

وی با اشاره به همزمانی دو انتخابات ریاست جمهوری با شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: به افرادی که می‌خواهند در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کاندیدا شوند اعلام کرده‌‌ایم که نسبت به دریافت سوء پیشینه اقدام کنند.

فرماندار ملایر با بیان اینکه ثبت نام از کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر از ۲۰ اسفندماه خواهد بود و ثبت نام در روستاها نیز از ۱۶ فروردین‌ماه گفت: رعایت قانون و بی‌طرفی در انتخابات مد نظر ماست و در این زمینه از اصول خود عدول نخواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات دو سال گذشته در شهرستان ملایر افزود: با تلاش دستگاه‌های اجرایی توانستیم زیرساخت‌های اقتصادی و زیربنایی را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مهیا کنیم و بر اساس سند راهبری سه ساله در استان پیش رویم.

ولدی با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال ۹۸ تعداد جمع افتتاحیه‌ها و کلنگ‌زنی‌ پروژه‌ها ۱۳۰ مورد با اعتباری بالغ بر ۶۱۱ میلیارد تومان بوده است گفت: در ۶ ماهه دوم سال ۹۸ این تعداد ۷۸ پروژه با ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست سال 99  نیز اقدامات جدی‌تر شد و تلاش شد تگر پروژه‌‌ای کلنگ‌زنی می‌شود به نتیجه برسد گفت: طی این مدت ۹۹ پروژه‌ با یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به سرانجام رسید که این میزان اعتبار در استان ۴ هزار میلیارد تومان بوده و حدود ۴۰ درصد آن مربوط به ملایر است.

فرماندار ملایر با اشاره به اینکه در ۶ ماهه دوم امسال نیز در کل استان ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پروژه انجام خواهد شد افزود: این در حالی است که سهم شهرستان ملایر ۱۳۶ پروژه به ارزش ۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه این تعداد پروژه برای ۲ هزار و ۷۶۲ نفر اشتغال ایجاد می‌کند تأکید کرد: ۸۰ درصد کل پروژهای استان همدان مربوط به ملایر است، اگر امروز توانستیم بیشترین درصد پروژه‌های استان را به خود اختصاص دهیم به خاطر این است که تابع قانون بودیم و بدون حاشیه و با نیت خدمت به مردم جلو می‌رویم.

ولدی با بیان اینکه پروژه‌هایی که هفته دولت قرار بود افتتاح شود اما به خاطر شرایط کرونا به بهره‌برداری نرسید در لیست پروژه‌های دهه فجر نیامده است گفت: به دنبال طرحی نیستیم که نیمه‌کاره باشد؛ تا طرح‌ها تمام نشود اجازه افتتاح آن را نخواهیم داد.

وی از کلنگ‌زنی احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی به نام سپهبدسلیمانی در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: این نیروگاه با رعایت کامل استانداردهای زیست محیطی و سرمایه‌گذاری ۵۰۰۰ میلیارد تومانی و ۱۰۰۰ اشتغال مستقیم و غیر مستقیم، تحول مهمی در اقتصاد و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز بخش تولید شهرستان ایجاد خواهد کرد.

فرماندار ملایر با بیان اینکه آب این نیروگاه قرار است از پساب تصفیه‌خانه تامین شود گفت: با این اوصاف دیگر از آب‌های زیرزمینی استفاده نخواهیم کرد و بحث زیست‌محیطی آن نیز  بر اساس اعلام محیط زیست استان آلایندگی ندارد و بر اساس استانداردهای زیست‌محیطی دنیا خواهد بود.

وی از افتتاح اورژانس بیمارستان امام حسین(ع)  و چند مرکز جامع سلامت خبر داد و با بیان اینکه افتتاح مجتمع آبرسانی بخش جوکار با زیر پوشش قرار دادن چند روستا؛ نوسازی مدارس، پروژه های بنیاد مسکن و کمیته امداد نیز در حال اجراست گفت: در بحث مدارس و نوسازی و در حوزه بنیاد مسکن و کمیته امداد  نیز اقدامات خوبی در حال انجام است.

انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول