اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فجر ۴۲|پیروزی انقلاب اسلامی تئوری‌ها و غارتگری‌های استبداد را در هم کوبید

فرماندار ساوه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی همه تئوری‌ها و غارتگری‌های استبداد را در هم کوبید و نظمی نو در جهان ایجاد کرد که باعث بیداری ملت‌ها شد.

فجر ۴۲|پیروزی انقلاب اسلامی تئوری‌ها و غارتگری‌های استبداد را در هم کوبید

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، علی میرزایی در مراسم آغاز ویژه‌برنامه‌های دهه فجر و نواختن زنگ انقلاب در مدرسه دخترانه فرزانگان در ساوه، انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در تاریخ جهان برشمرد و گفت: اگر بخواهیم یک تحلیل تاریخی از انقلاب اسلامی داشته باشیم و به نسل‌های امروز و فردا اهمیت آن را نشان دهیم باید به قبل از انقلاب برگردیم.

وی افزود: قبل از انقلاب جهان به دو بلوک شرق به رهبری کرملین و غرب به رهبری کاخ سفید تقسیم شده بود که یکی کمونیسم و بی‌خدایی را ترویج می‌کرد و دیگری لیبرالیسم و بی‌بند و باری را گسترش می‌داد.

فرماندار ساوه خاطرنشان کرد: دو بلوکی که جهان را با دو پیمان نظامی ناتو و ورشو تقسیم‌بندی می‌کرد با ظهور امام دگرگون شد و تأکید کرد که اسلام تنها راه نجات و رستگاری است و بعد از سال‌ها بود که اسلام در متن جوامع قرار می‌گرفت.

میرزایی با تأکید بر اینکه با آمدن امام راحل این دو مکتب از بین رفته و جهان اسلام با انقلاب اسلامی ایران معرفی شد ادامهداد: پیروزی انقلاب اسلامی همه تئوری‌ها و غارتگری‌های استبداد را در هم کوبید و نظمی نو در جهان ایجاد کرد که باعث بیداری ملت‌ها شد.

وی شکل‌گیری بسیاری از جنبش‌ها در سراسر جهان را به تأسی از انقلاب اسلامی ایران دانست و قلمداد کرد: در کشوری که مستشاران خارجی و کارشناسان خارجی تمام امورش را به دست گرفته بودند و قوانین ننگینی چون کاپیتولاسیون حاکم بود این انقلاب شکل گرفت که باعث بیداری ملت‌های جهان برای رهایی از ظلم و استبداد بود

معاون استاندار و فرماندار ساوه با تأکید بر این موضوع که امروز ایران اسلامی به‌طور کامل استقلال داشته و از هرگونه وابستگی رهایی پیدا کرده افزود: حدود چهل هزار مستشار زمام این کشور را در دست داشتند اما امروز هیچ مستشار خارجی در تصمیم‌گیری‌های کشور حق و قدرت دخالت را ندارد.

میرزایی با اشاره به اعمال ظالمانه‌ترین تحریم‌های تاریخ در طی سالیان بعد از انقلاب علیه ملت ایران گفت: بسیاری از مراودات بین‌المللی، افراد و اشخاص، دارو، نفت و... در تحریم هستند که با حضور یک قمارباز و هیتلر زمان در رأس امور آمریکا تحریم‌ها نیز بشدت افزایش یافت.

وی افزود: لیست چالش‌هایی که پیش روی ملت ماست کم نیست اما این تاب‌آوری ستودنی ملت و ایمان مردم به ایدئولوژی انقلاب اسلامی است که باعث شکست فشار دشمنان شده و حمایت و حراست از همین ایدئولوژی نیز باعث تداوم شکست دشمنان قسم خورده خواهد شد.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه ساوه با تأکید بر اینکه دشمن از ابتدای انقلاب از صدور این انقلاب به سایر نقاط دنیا ترس داشت و همین امر موجب فشار بر این کشور و ملت شد خاطرنشان کرد: از ترورهای مبارزین، بمب‌گذاری در نقاط مختلف، هشت سال دفاع مقدس، کودتا، ترور شخصیت‌ها، بمباران و ... به‌وضوح می‌توان فهمید که راه و هدف ما درست بوده که دشمن در هر لحظه و زمان برای این انقلاب توطئه می‌کند.

میرزایی امیدآفرینی به جامعه را لازمه حرکت رو به جلو نظام دانست و قلمداد کرد: هجمه تبلیغاتی دشمن علیه نظام بیشتر از عملکرد ما در این 42 سال نمایان است چراکه اگر دستاوردهای 42 ساله اخیر را بررسی کنیم یک غرور ملی ایجاد می‌شود لذا دشمن سعی می‌کند با یک امپریالیسم خبری روی امواج منفی مانور دهد.

وی یکی از مشکلات کشور در زمان‌های اخیر را نبود دارو عنوان کرد و گفت: در زمان جنگ کشور ما دچار کمبود دارو بود اما امروز بیش از 90 درصد داروها تولید داخل و بعضاً در شهر ساوه تولید می‌شود که علاوه بر تأمین داخلی صادرات هم در دستور کار قرار دارد ضمن اینکه در تولید برخی داروها از اروپا و آمریکا نیز پیش هستیم.

فرماندار ساوه با تأکید بر اینکه بیان خوبی‌ها و دستاوردهای انقلاب باعث تزریق روحیه امید به نسل جوان خواهد شد عنوان کرد: هرچقدر در نسل جوان سرمایه‌گذاری کنیم انقلاب را بیمه کرده‌ایم لذا رسالتی که معلمین در تربیت قشر جوان و نوجوان دارند بسیار اثرگذار است تا این دانش آموزان ادامه‌دهنده راه امام و شهدا و آینده‌سازان کشورشان باشند

به گزارش خبرگزاری فارس در ابتدای این مراسم زنگ انقلاب همزمان با سراسر کشور و در لحظه ورود تاریخی حضرت امام به کشور توسط مسئولین نواخته شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول