اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

13 نکته که قبل از خرید دستگاه تصفیه آب باید بدانید

آب به عنوان عنصری که 72 درصد از حجم بدن را تشکیل می دهد تاثیر به سزایی در سلامتی ما دارد پس اگر تا امروز به سلامتی آب مصرفی تان اهمیت نمی دادید حتما این مقاله را تا انتها بخوانید!!!

13  نکته که قبل از خرید دستگاه تصفیه آب باید بدانید

امروزه گسترش استفاده از مواد شیمیایی مختلف در صنعت و کشاورزی باعث شده تا نرخ ورود و غلظت آلاینده ها در خاک ها و آب های زیرزمینی روز به روز افزایش یابد.

ساختار و فیزیولوژی بدن انسان به گونه ای طراحی شده تا بتواند درصد کمی از آلاینده ها را دفع کند اما افزایش غلظت این آلاینده ها در بدن انسان در بلند مدت می تواند باعث بروز مشکلاتو بیماری های مختلفی شود .

کاهش رشد اندام ها ، انواع سرطان ها ، اختلالات سیستم عصبی و اختلال در سیستم دفاعی بدن از جمله آثار مخرب افزایش غلظت فلزات سنگین در آب آشامیدنی میباشد.

فلزات سنگین به گروهی از فلزات اطلاق میشود که چگالی آنها بیشتر از 5 گرم بر سانتی متر مکعب است و از بین این عناصر کادمیوم ، سرب ، جیوه و آرسینک به دلیل سمی بودن تهدید بیشتری برای سلامت انسان محسوب میشود.

برخی از فلزات نظیر جیوه و سرب احتمال ابتلا به سندروم "خود ایمنی " را نیز افزایش می دهند که در اثر آن سیستم دفاعی ، برخی از سلول ها و ملکول های بدن را بیگانه تلقی کرده و توسط سیستم ایمنی بدن و گلبول های سفید به آن ها حمله میکند و بافت های بدن را دچار اخلال میکند و همچنین عوارضی نیز رمانتیسم مفصلی ، امراض کلیوی ، ناراحتی های عصبی و اختلال در سیستم های گردش خون را نیز به همراه دارد.

با صنعتی شدن شهر ها، آب های مصرفی نیز روز به روز آلوده تر شده و مواد مضری همچون کلر ،نمک ها و فلزات سنگین،نیترات،آرسنیک، سرب ، حشره کش ها ،زنگ آهن ،آلودگی میکروبی و باکتریایی وارد آب شهری شده و سلامت آب آشامیدنی را به خطر انداخته است.

وجود فلزات سنگین در آب شهری نوزادان و شیرخواران و خردسالان میتواند باعث کندذهنی ، اختلال در یادگیری ، اختلال در حافظه ، آسیب به سیستم های عصبی و اختلالات حرکتی نظیر تشنج و یا بیش فعالی کودکان میشود. باوجود این مشکلات ناشی از آب تصفیه نشده و آلوده ، بازار رقابت دستگاه های تصفیه آب هم داغتر میشود.

 اگر هنوز از دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده نمیکنید یا قصد دارید دستگاهی با تکنولوزی بالاتر خریداری کنید ،پیشنهاد ما این است که با چشم باز و بررسی نکات زیر اقدام به خرید کنید.

در این مقاله سعی شده به سوالاتی نظیر :

1- دستگاه های تصفیه آّب چه اهمیتی دارند؟

2- فرق آب تصفیه شده و آب شیر چیست؟

 3- مزایا و معایب یک دستگاه تصفیه آب چیست؟

 4- چگونه بهترین دستگاه تصفیه آب را انتخاب کنیم؟

5- قبل از خرید دستگاه تصفیه آب به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

پاسخ داده میشود.
 

چرا باید از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی استفاده کنیم؟

شهرهای بزرگ مثل تهران دارای چندین تصفیه‌خانه هستند که این تصفیه‌خانه‌ها، آب‌های پشت سد را از لحاظ میکروبی و غلظت مواد آلاینده آب، بررسی کرده و سپس توسط تلمبه‌خانه‌ها از طریق لوله‌های زیرزمینی به منازل شهروندان هدایت می‌کنند.

اما ممکن است آب در این مسیر طولانی بواسطه فرسوده بودن لوله‌ها و ورود آلوده‌کننده‌های خاک با آن‌ها و یا قدیمی و فرسوده بودن تاسیسات بکار رفته در اکثر خانه‌های شهری از لحاظ مزه یا بو دچار تغییراتی گردد.

 این تغییرات، اکثر شهروندان را به فکر خرید دستگاه تصفیه آب خانگی می‌اندازد. تقریبا از لزوم استفاده از دستگاه های تصفیه آب مطمئن شدیم حالا نگاهی داشتیم به تغییراتی که یک دستگاه تصفیه آب با کیفیت در زندگی شما ایجاد میکند.

1. آب سالم تری داشته باشید.

آب شهری دارای مقدار زیادی مواد مضر شامل کلر، سرب، باکتری و بیش از 2100 ماده سمی و شیمیایی هست که در بلند مدت ریسک ابتلا به سرطان ، بیماری های قلبی و عروقی و آسم را افزایش میدهد. با تصفیه آب جسمی سالمتر  و روحی شادابتر خواهید داشت.

2. طعم واقعی آب را بچشید.

وجود فلزات سنگین و عناصر طعم دار موجود در آب که اغلب با جوشاندن هم از بین نمیرود باعث میشود طعم واقعی آب حس نشود.

همچنین مزه چای ، قهوه و غذایی که با آب تصفیه شده طبخ شود به مراتب دلچسب تر است.

3. پولتان را دور نریزید !!!

اگر به سلامت و طعم آبی که مینوشید اهمیّت میدهید و از آب های معدنی استفاده میکنید با فرض مصرف روزانه 3 لیتر آب آشامیدنی شما در کمتر از 2 ماه بیشتر از تمام هزینه های یک دستگاه تصفیه آب با دوام پول خرج کرده اید،

هر چند که کیفیت آب تصفیه شده به مراتب بالاتر است.

4. همه با هم برای محیط زیست پاک:

اگر چیزی وجود داشته باشد که دنیا را متحد کند آن بطری آب است ، سالانه 500 میلیارد بطری پلاستیکی آب در جهان مصرف میشود، یعنی در هر دقیقه 1 میلیون بطری ، آماری فاجعه بار از پلاسیک هایی که تا میلیون ها سال تجزیه نشده و  به اکو سیستم آسیب میرسانند

5. پوست سالم با آب سالم:

فلز های سنگین ، فلوراید  و کلر بزرگترین دشمنان شفافیت و سلامت پوست شما هستند.

آکنه ،اگزما و جوش های زیرپوستی پیامد آب های آلوده شهری است،کافیست آب تصفیه شده را تجربه کنید و به سرعت ببینید که موهای شما ضخیم تر ،پوست شما نرمتر و ناخن های شما برای زمان بیشتری سالم خواهد ماند .

6. راحت و با دل قرص بنوشید:

سیستم های تصفیه آب در کمترین زمان ممکن ، مقدار زیادی آب را تصفیه کرده و در دسترس قرار میدهند، با استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی خطرات حمل و نقل نامناسب  و آسیب های ناشی از بطری های آب های معدنی (بخوانید آشامیدنی ) کاهش می یابد و ریسک ورود فاضلاب به آب های شهری به صفر میرسد.

7. افزایش میزان اثربخشی داروها:

هنگام نوشیدن آب تصفیه شده ، اساساً شما یک مایع پالایش شده را به بدن خود ارائه می دهید. آب تصفیه شده شرایط خوبی برای رشد باکتریها در سیستم گوارش فراهم نمی کند. ویروس ها و باکتری هایی که باعث ایجاد تعداد زیادی عفونت می شوند

در سیستم گوارشی امکان رشد پیدا نکرده و از بین می روند ، همچنین در هنگام مصرف دارو از جمله ( آسپیرین و آنتی بیتویک ) اثر داروهای مصرف شده به نحوی افزایش یافته و به بهبود درمانی کمک می کند .

8. رقیق شدن خون در بدن:

کم شدن آب یا ورود آب ناسالم به بدن می تواند خطر لخته شدن خون و افزایش غلظت خون را به شدت تقویت کند. نوشیدن حداقل شش تا هشت لیوان آب تصفیه شده و سالم در روز برای پیشگیری از این عارضه ضروری است.

نوشیدن آب سالم یک عمل حفاظتی در مقابل افزایش غلظت خون و کاهش درصد فیبرینوژن (پروتئینی که تبدیل به لخته می‌شود) و افزایش فشار خون می باشد. بنابراین همیشه مطمئن باشید که از آب تصفیه استفاده می کنید و هیدراته هستید.

9. آب، دشمن سنگ کلیه:

وجود املاح غیر مفید و سختی بالای آب (بالاتر از 200 ppm ) به مرور زمان منجر به تشکیل سنگ کلیه می شود. در اکثر موارد در تشکیل سنگ کلیه، خون انسان بیش از حد مورد نیاز، کلسیم محلول در آب و غذا را جذب می کند.

در نتیجه جذب بالای کلسیم ، میزان کلسیم مازاد در زمان دفع، به دیواره کلیه رسوب می کند و به تدریج سنگ کلیه شکل می گیرد  . دستگاه های تصفیه آب جز اصلی ترین نیازهای تمام افراد مبتلا به بیماری های کلیوی می باشد.

10. سلامتی نوزادان در گرو آب تصفیه شده:

اغلب والدین گمان میکنند آب معدنی یا آب جوشانده شده برای نوزادشان مطمئن است اما این باور کاملا اشتباه است. بطری های آب معدنی می تواند حاوی آلاینده ها و مقادیر زیادی سدیم باشد و همچنین آب جوشانده شده هم به مرور زمان سیستم ایمنی نوزاد را تضعیف میکند. استفاده از آب شهری تصفیه شده در  شیر خشک نوزاد روشی مطمئن و مقرون به صرفه است که سلامت آب و ایمنی نوزاد را تضمین میکند. فقط اطمینان حاصل کنید که یک تصفیه آب با کیفیت انتخاب کرده اید.

حالا شما برای نخریدن یک دستگاه تصفیه آب چه دلیلی دارید؟

در کنار تمامی این مزایای ذکر شده  این دستگاه ها هر از گاهی دردسر ساز خواهند شد ، عمده مشکلات این دستگاه ها شامل :

از بین رفتن همه مواد معدنی آب در فرایند تصفیه  مانند منیزیم و کلسیم :

 برخی از کارشناسان آب در خصوص مضر بودن آب تصفیه شده در دستگاه های  تصفیه آب خانگی عقیده دارند آب تصفیه شده ممکن است در خلال مراحل تصفیه خاصیت قلیایی خود را از دست بدهد و با کاهش ph ، اسیدی شود. ضمن  اینکه ممکن است آب تصفیه شده مواد معدنی و مفید خود را از دست بدهد.

این مشکل با ساخت دستگاه های تصفیه آب 6 مرحله ای و اضافه شدن فیلتر مینرال به دستگاه ها تا حدود زیادی حل شد ، فیلتر مینرال با شبیه‌سازی عبور جریان آب از مسیرهایی که دارای سنگ‌های معدنی هستند طراحی شده است.

آبی که از برف‌ها سرازیر می‌شود و در مسیر رودخانه‌ها جاری می‌شود، مانند آب چشمه دارای خاصیت معدنی است و این خاصیت را از سنگ‌هایی که در مسیر خود از ‌آن‌ها عبور می‌کند، می‌گیرد.در فیلتر مینرال درصدی از سنگ‌های معدنی مفید استفاده شده که سبب می‌شود آب تصفیه شده خاصیت معدنی نیز داشته باشد.

2.باقی ماندن سموم و ویروس ها در آب :

میکرو ارگانیسم ها و باکتری های زیادی در آب وجود دارند که بعضی از آن ها برای سلامتی بی خطر و برخی دیگر حتما باید تصفیه شوند. از جمله مخوف ترین دشمنان سلامتی آب:

{ باکتری سیانو_ روتیفرز_باکتری لژیونلا_انگل کوپپودز_باکتری چتومیوم_باکتری سالمونلا و کریپتو سپوریدیوم } می باشند. اگرچه سیستم های تصفیه آب امروزی تا 99.9 % از آلاینده های آب را تصفیه می کنند،

اما در بسیاری از تصفیه های خانگی سیستم اسمز معکوس و فیلتر ممبران موفق به حذف تمام ویروس ها و باکتری های موجود در  آب نمیشود همچنین در شهرهایی که آب شهری در معرض ویروس های محیطی قرار دارد یا آب هایی که از چاه ها تامین میشوند ؛ و امکان نفوذ پسآب و وآلاینده ها به آن ها وجود دارد سیستم UV سلامت آب مصرفی را تضمین می کند.تصویری در باور عمومی به اشتباه شکل گرفته که سیستم های ماورا بنفش سلامت آب را به خطر میاندازند و مزه آب را تغییر میدهند.

اما میتوان اطمینان داشت سیستم های UV بدون افزودن هرگونه مواد شیمیایی ویروس ها و میکروارگاسم های آب را نابود میکنند و تغییری در PH آب تصفیه شده ایجاد نمی کنند.

3. هزینه نصب،نگهداری و تعمیرات بالا:

اغلب مردم بدون تحقیق سراغ دستگاه های تصفیه آب میروند و در این بین فریب سودجویان بازار تصفیه آب را میخورند و دستگاه های تصفیه آب بی کیفیت ایرانی را با نام و برند ستگاه های تصفیه آب تایوانی میخرند.

این دستگاه ها علاوه بر کیفیت پایین هزینه نصب بالایی دارند و هر شش ماه برای تعویض فیلترهای پیش تصفیه و فیلتر های مینرال ، پست کربن و ممبران هزینه های سرسام آوری روی دست شما می گذارند.

همچنین درست انجام نشدن عمل تصفیه و خرابی زیاد پمپ و قطعات برقی تصفیه آب دردسر های زیادی را برای مصرف کننده به همراه دارد.در صورتی که دستگاه های تصفیه آب با کیفیت ایرانی عملکرد بهتری دارند.

استاندارد دستگاه های تصفیه آب قبل از هرچیزی  باید سلامتی موجودات زنده و محیط زیست را در نظر بگیرند و طبق پروتکل های بهداشتی لازم آب تصفیه شده را برای مصرف در هرنقطه از کشور و هر میزان سختی از آب لوله کشی فراهم کند . آب سالم و پاکیزه موثرترین عامل برای یک زندگی بهتر است پس اگر قصد خرید دستگاه تصفیه آب مناسب را دارید بهتر است با یک کارشناس حرفه ای مشورت کنید . همه این موارد اهمیّت  انتخاب یک برند معتبر به همراه خدمات پشتیبانی حرفه ای را دوچندان میکند. تیم AwaterZ (ای واتر زد) با یک تیم از مهندسین کاملا حرفه ای و پشتیبانی 24 ساعته مشاور و همراه شما در انتخاب انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی ، نیمه صنعتی و صنعتی میباشد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول