اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ممنوعیت فرهنگ غلط تیراندازی در مراسم عزا در دیشموک / برخورد قاطع با عاملان تیراندازی

امام جمعه دیشموک از ممنوعیت فرهنگ غلط تیراندازی در مراسم عزا در این بخش خبر داد و گفت: باید تمام مسوولان عزم خود را جزم کنند تا جلوی این آسیب‌های اجتماعی گرفته شود.

ممنوعیت فرهنگ غلط تیراندازی در مراسم عزا در دیشموک /  برخورد قاطع با عاملان تیراندازی

به گزارش خبرگزاری فارس از دیشموک، نشست شورای فرهنگ عمومی شهر و بخش دیشموک با حضور مسوولین در دفتر امام جمعه دیشموک برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند در ابتدا با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در شهر دیشموک مشکلات زیادی را برای مردم این منطقه به وجود آورده گفت: این آسیب‌های اجتماعی روزبه روز در منطقه دیشموک به وفور در حال گسترش است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی زیادی در دیشموک وجود دارد می‌طلبد که تمام مسوولان و ادارات در رفع این مشکلات عزم خود را جزم نمایند و در رفع آسیب‌های اجتماعی با یکدیگر تعامل داشته باشند.

امام جمعه دیشموک با بیان اینکه قوه قضائیه و نیروی انتظامی در دیشموک از هیچ تلاش و کوششی در راستای رفع آسیب‎های اجتماعی دریغ نکرده‌اند گفت: از قوه قضائیه می‌خواهم از قوه قهریه در جهت جلوگیری از برخی مشکلات مثل تیراندازی و خوانندگی در دیشموک استفاده شود.

وی گفت: با توجه به اینکه موضوع بحث امروز ما در این نشست رفع آسیب‌های اجتماعی در بحث اعتیاد، خودکشی، تیراندازی و خوانندگان محلی در مراسمات عزا و شادی است باید تمام مسوولان عزم خود را جزم کنند تا جلوی این آسیب‌های اجتماعی گرفته شود.

راوند گفت: مهمترین کار در منطقه ما بحث جلوگیری بموقع پیشگیری از وقوع جرم است و امیدوارم این نشست بر رفع این مشکلات خروجی خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه چندروز گذشته در روستای سرغل بر اثر تیراندازی در مراسمات فردی دچار آسیب شد؛ گفت: تیراندازی در مراسمات رسمی غلط است و باید این بدعت بد از رسومات سنتی منطقه برداشته شود.

راوند گفت: رفع آسیب‌های اجتماعی در منطقه دیشموک مستلزم عزم و اراده همه مسوولان و ادارات منطقه دیشموک است.

صفا حبیبی بخشدار دیشموک در این نشست گفت: آمار خودکشی در منطقه دیشموک نسبت به سالهای گذشته کاهش یافت و در حال حاضر اجرای کارهای فرهنگی در منطقه دیشموک از گسترش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: حضور بنیاد علوی در دیشموک مایه خیر و برکت خواهد بود و بنیاد علوی در دیشموک با اجرای کارهای فرهنگی  می‌تواند در منطقه مثمر ثمر باشد.

بخشدار دیشموک گفت: در حال حاضر تیراندازی در مراسمات و خوانندگان محلی در دیشموک خود یک نوع آسیب اجتماعی است که باید با برنامه‌ریزی دقیق بر فرهنگ‌سازی جلوگیری از تیراندازی و استفاده از خوانندگان محلی تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

جواد پرهیزگار قاضی عمومی دیشموک در این نشست گفت:آمادگی کامل در جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در منطقه دیشموک را خواهم داشت و با همکاری همه ادارات جلوی آسیب‌های اجتماعی گرفته خواهد شد.

وی گفت: امیدوارم که این نشست‌ها هر دو هفته یکبار ادامه داشته باشد و اجرای مصوبات این نشست با اقتدار رئوس برنامه همه مسوولان قرار بگیرد.

پرهیزگار گفت: اینکه صرفا جلسه‌ای گرفته شود و دور هم بنشینیم مصوباتی هم تایید ولی اجرایی نشوند هیچ دردی را دوا نخواهند کرد.

وی عنوان کرد: در دیشموک از طرف قوه قضائیه کارهایی در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته چه در خصوص مبارزه با مواد مخدر و در خصوص کشف و ضبط اسلحه در تیراندازی‌ها و مواردی را هم در این خصوص داشتیم و برخورد هم شده است.

قاضی دادگاه عمومی دیشموک گفت: تیراندازی و استفاده از خوانندگان محلی در دیشموک ممنوع می‌باشد و از امروز به بعد در هنگام عزاداری و تشییع جنازه ایست بازرسی خواهیم داشت و هرگونه اسلحه چه مجاز و چه غیر مجاز کشف و ضبط خواهد شد.

و در پایان ضمن نظرخواهی افراد در جلسه در خصوص آسیب‌های اجتماعی بر رفع این آسیب‌ها مصوباتی تایید و این مصوبات در خصوص برخورد با افراد توزیع مواد مخدر، جلوگیری از تیراندازی، استفاده نکردن از خوانندگان محلی و همچنین راهکارهای لازم در جهت جلوگیری از خودکشی در منطقه دیشموک ارائه و راهکار داده شد.

به گزارش فارس اظهار نظر برخی مسوولان در این نشست، فضای مجازی در دیشموک را از دیگر آسیب‌های اجتماعی قلمداد کردند و خواستار برخورد با افراد متشنج در فضای مجازی در دیشموک از قوه قضائیه شدند.

انتهای پیام/82027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول