به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سجاد مطلبی در وبینار شناسایی و تقویت زنجیره ارزشی صنایع و فعالیت های مرتبط با تولید کفش اظهار کرد: از دیر باز کفش تبریز یک برند شناخته شده در کشور و کشورهای همسایه به شمار می رود و شرکت شهرکهای صنعتی استان درجهت حمایت از این صنعت و حفظ و پایداری این برند، نسبت به پیاده سازی برنامه توسعه خوشه ای کفش و چرم تبریز که یکی از متد های توسعه ای می باشد اقدام نموده و شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این صنعت هستیم.
وی افزود: از جمله این اقدامات 35 فعالیت مشترک، تشکیل 4 شبکه سخت و25 BDS است.
مطلبی خاطر نشان کرد: یک زنجیره ارزش کلیه فعالیت های تجاری مورد نیاز برای ایجاد یک محصول از ابتدا تا پایان را در بر می گیرد به عنوان مثال طراحی، تولید، توزیع و غیره که در نهایت با تجزیه و تحلیل یک زنجیره ارزش جدایی از ایجاد یک مزیت رقابتی موجب بهبود کارایی و افزایش حاشیه سود خواهیم بود.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی ابراز داشت: با توجه به مطالعات خوشه ای و اعلام اتحادیه مربوطه درخصوص صنعت کفش دو موضوع «انتروپومتری پای ایرانی» و «اهمیت به خواست مشتری و طراحی مدل های مشتری پسند» در بحث زنجیره ارزش این صنعت مطرح است.
مطلبی خاطرنشان ساخت: کشور ما از قومیت های متعددی تشکیل یافته که هر کدام استخوان بندی خاصی دارند؛ بنابراین مطالعه ابعاد پای ایرانی از اهمیت بسیاری برخوردار است که در این راستا شرکت شهرک های صنعتی با همکاری دانشگاه صنعتی سهند نسبت به ایجاد مرکز تحقیقات پای ایرانی اقدام نموده است.
انتهای پیام/60026