اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

امیدبخشی به نخبگان با جشنواره جهادگران علم و فناوری

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس از برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری خبر داد.

امیدبخشی به نخبگان با جشنواره جهادگران علم و فناوری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمدرضا قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در استان چهار هزار و ۲۰۰ پایگاه بسیج داریم که ۴۰ پایگاه آن ذیل سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس مشغول فعالیت هستند.

وی اهداف سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس را برشمرد و عنوان کرد: گسترش فعالیت ها و تقویت بنیه علمی بسیجیان از مهم ترین اهداف سازمان است که تلاش داریم با شناسایی نخبگان، مخترعین و نوابغ در زمینه های مختلف به مرکز ثقل علمی مبدل شویم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با اشاره به ظرفیت های موجود در بدنه بسیج گفت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس علاوه بر ۴۰ پایگاه علمی در سطح استان، دارای ۲۸ خانه نخبگان با پنج کارگروه سلامت، عمران، کشاورزی، گردشگری و صنعت می باشد که مسئولیت احصاء مشکلات و ارائه راه حل مرتبط را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: مرکز حمایت و هدایت پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج در کنار ۱۰ مرکز رشد شهرستانی از دیگر قسمت های فعال سازمان بوده که با هدف حمایت های معنوی و مادی میزبان بسیجیان و آحاد مردم هستند.

این مقام مسئول با اشاره به مقام اول خبرگزاری علم و فناوری برای دومین سال متوالی در سطح استان های کشور افزود: خبرگزاری علم و فناوری در سطح استان فارس به منظور پوشش گسترده تر خبرهای علمی دارای یک خبرنگار در هر شهرستان بوده که به لطف آنان توانسته ایم رتبه یک در میان ۳۱ استان را کسب نماییم.

وی در توضیح کمک های بلاعوض سازمان بسیج علمی بیان کرد: مخترعین در سطح استان از حمایت های اولیه سه تا پنج میلیون تومان بلاعوض بهره‌مند می شوند که نمونه صنعتی و یا نیمه حرفه ای آن پس از تایید فنی از مرکز تا سقف ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت خواهد کرد.

قاسمی همچنین گفت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس تلاش دارد با ایجاد اعتبار و اعتماد برای شرکت ها و صاحبان ایده و خلاقیت، زمینه رشد و پیشرفت بیشتر را فراهم نماید.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج علمی به چرخه علم و فناوری کمک می کند، متذکر شد: در حوزه علم، فناوری و پژوهش نیازمند انقلاب و یک جهاد علمی هستیم تا بتوانیم نیازها و موانع موجود را مرتفع نماییم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با بیان رویکرد جشنواره جهادگران علم و فناوری مبنی بر امید آفرینی در جامعه نخبگان گفت: در این جشنواره به دنبال ظرفیت سازی و هم افزایی دستگاه های مختلف هستیم و بسیج به عنوان حلقه وصل تلاش دارد این وجه اشتراک را ایجاد نماید.

وی ادامه داد: ششمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در استان فارس روز سه شنبه ۱۴ بهمن ماه با حضور و سخنرانی سردار بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارس و سردار رحیمی، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور به دلیل فضای کرونایی موجود به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

قاسمی پیرامون بخش های دیگر جشنواره جهادگران علم و فناوری در استان فارس عنوان کرد: از بسیجیان برتر کنکور در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری، اقشار بسیج اساتید، بسیج دانش آموزی، بسیج جامعه زنان و بسیج حقوقدانان، پنج مدیر علمی برتر نواحی جهرم، بقیه الله شیراز، ناحیه مرودشت، ناحیه محمد رسول‌الله (ص)  شیراز و ناحیه قیروکارزین و سه نفر از خبرنگاران برتر خبرگزاری علم و فناوری به نام های احسان ایوبی، صمن رخ صهبانیا و زینب حقگو در جشنواره جهادگران علم و فناوری در استان فارس تجلیل و تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به رتبه یک کشوری سازمان بسیج علمی فارس در جشنواره مالک اشتر بیان کرد: در دهه فجر دومین پایگاه علمی وقف شده در سطح کشور را در شهرستان زرین دشت خواهیم داشت که میزبان شرکت های دانش بنیان خواهد بود.

این مقام مسئول درخصوص دیگر برنامه های سازمان بسیج علمی فارس در دهه فجرگفت: رونمایی از کتاب در حوزه برند سازی، سه جلد تالیفی و یک جلد ترجمه، سرکشی و تجلیل از یک خانواده شهید سلامت و یک خانواده شهید مدافع حرم، تور گردشگری انقلاب، بازدید از کارخانه نوآوری شیراز و پایگاه استنادی جهان اسلام، کارگاه مجازی سخنوری به سبک سردار سلیمانی، کارگاه مجازی خبرنگاری با تدریس محمد صادقی مسئول خبرگزاری علم و فناوری در استان، کارگاه مجازی مشاوره حقوقی شرکت های دانش بنیان و کارگاه مجازی کارآفرینی از دیگر برنامه های سازمان بسیج علمی فارس در دهه فجر خواهد بود.

به گفته رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس به دلیل شرایط کرونا نمایشگاهی محدود با حضور ۱۰ شرکت دانش بنیان و فناور در دهه فجر نیز برگزار خواهد شد.

احمدرضا قاسمی در پایان نوید داد: اولین مرکز نوآوری بسیج در جنوب کشور در فارس ایجاد شده و در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید که می تواند در راستای چرخه علم و فناوری قدم های زیادی بردارد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول