اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم آشنایی کودکان و نوجوانان با دستاوردهای نظام و انقلاب

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: هزار و ۶۴۰ برنامه فرهنگی, هنری و ادبی ویژه کودکان و نوجوانان، طی ایام دهه فجر در سطح استان فارس برگزار می‌شود.

لزوم آشنایی کودکان و نوجوانان با دستاوردهای نظام و انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سعیدرضا کامرانی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: مطابق گفته امیرالمومنین، فرزند صالح بهترین سرمایه انسان است که این فرمایش، اهمیت حوزه تربیت را نشان می دهد.

وی با اشاره به دبیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس به عنوان دبیر کارگروه کودک و نوجوانان دهه فجر در استان، بیان کرد: در راستای ایجاد فضای نشاط، امید، نگاه به آینده و تشریح دستاورهای نظام و انقلاب، همگی موظف به انعکاس برنامه‌های متناسب با دهه فجر هستیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس پیرامون اهداف کارگروه کودک و نوجوانان دهه فجر فارس گفت: افزایش سطح آشنایی و معرفتی کودکان و نوجوانان با آرمان های نظام و انقلاب و فراهم‌سازی زمینه حضور پرشور آینده سازان کشور در مراسم و آیین های دهه فجر از جمله مهم‌ترین اهداف کارگروه کودک و نوجوانان استان فارس می باشد.

وی درخصوص رویکردها و وظایف اجرایی کارگروه کودک و نوجوانان دهه فجر استان بیان کرد: برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، ادبی، هنری و الگوسازی مناسب برای پیشبرد اهداف انقلاب در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و تشویق و ترغیب برای مشارکت خودجوش کودکان و نوجوانان در برنامه ها از رویکردهای مهم و اصلی ما است.

کامرانی با بهره گیری از جذابیت‌های مورد پسند کودکان و نوجوانان در برنامه ها متناسب با فضای فکری اذعان داشت: همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب در ۴۱ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعداد هزار و ۶۴۰ برنامه فرهنگی، هنری و ادبی در سطح استان فارس برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارگروه کودک و نوجوان دهه فجر متشکل از کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، سازمان فرهنگی شهرداری شیراز، صداوسیما، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی می باشد، اظهار کرد: فعالیت های کارگروه در سه بخش کلی فرهنگی، هنری و ادبی می باشد که می توان به معرفی شخصیتهای برجسته همانند سرداران بزرگ انقلاب، معرفی کتاب و رویدادهای انقلابی، روایت ۱۰ قصه با ۱۰ لهجه فارس با عنوان از پیله تا پروانه و تلفیق قصه گویی و نقاشی اشاره کرد.

کامرانی با اشاره به برگزاری کارگاه های مجازی به صورت تخصصی گفت: ۴۱ کارگاه برخط در سراسر استان درحال اجرا می باشد که نسبت به تابستان رشدی ۴ تا ۵ برابری داشته است.

وی همچنین متذکر شد: باتوجه به تجربه یک سال اخیر درخصوص استفاده از فضای مجازی، تلاش داریم این رویه در سالهای آتی نیز ادامه دار باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درحوزه عمرانی نیز گفت: سالن ویژه نمایش عروسکی و قصه گویی در ساختمان اداره کل و ساختمان خیرساز کانون پرورش فکری در شهرستان اوز را در دهه فجر افتتاح خواهیم کرد.

انتهای پیام/س/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول