اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تحصیل 80 هزار دانشجو در دانشکده‌های فنی‌ و حرفه‌ای سراسر کشور

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور است و جمعیت دانشجویی آن ۸۰ هزار نفر و ۱۸۱ آموزشکده در سراسر کشور دارد.

تحصیل 80 هزار دانشجو در دانشکده‌های فنی‌ و حرفه‌ای سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم صالحی‌عمران در آیین اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی و هنری ذوالفقار در دانشکده فنی شهید چمران اظهار داشت: برای  اتقلاب و توسعه کشور خیلی‌ها زحمت کشیدند و یکی از این افراد شهید سلیمانی بود که آخر به‌صورت ناجوانمردانه به شهادت رسید.

رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: ما در بحث‌های آموزشی و تربیتی نکته‌ای داریم اینکه اگر الگو، نمونه  بتوان پیدا کرد و بر اساس آن الگو و نمونه آموزش و تربیت ارائه شود، بهترین اثر را خواهد داشت و شهید سلیمانی الگوی بسیار خوبی برای سیستم آموزشی  و تربیتی ما است.

 صالحی‌عمران ابراز داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از بزرگترین  دانشگاه‌های کشور است و جمعیت دانشجویی آن ۸۰ هزار نفر و  ۱۸۱ آموزشکده در سراسر کشوردارد و در استان کرمان ۱۵ آموزشکده فنی و حرفه‌ای و بیش از یک‌هزار نفر دانشجو دارد.

وی با اشاره به اینکه ما معتقدیم آموزش دو بعد رسمی و غیررسمی دارد، تصریح کرد: هیچ دانشگاهی نمی‌تواند مانند دانشگاه فنی و حرفه‌ای در زمینه توسعه و رشد ساختار اقتصادی کشور نقش مهمی ایفا کند و در دنیا هم به همین صورت است.

صالحی‌عمران افزود: یکی از شرط‌های اساسی رشد و توسعه  هر کشور، توسعه آموزش‌های کمی و کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است و در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که اگر کشوری بخواهد به توسعه برسد قطعا باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اصل باشد  و در تمام آموزش‌های عالی و حتی غیرعالی  دنیا می‌بینیم درصد زیادی از دانشجویان در رشته‌های مهارتی درس می‌خوانند.

 وی تاکید کرد: خیلی از کشورها آموزش‌های پیشرفته عالی مهارتی را جدی در دستور کار خود قرار داده‌اند، اما ما هنوز در این زمینه تردید داریم.

صالحی‌عمران گفت: اینکه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر  دواطلب در رشته علوم تجربی در کنکور شرکت می‌کنند نگران و ناراحت می‌شوم و به‌همین دلیل سیستم آموزشی را نقد می‌کنم.

وی تاکید کرد: چرا ۷۰ تا ۸۰ درصد دانشجویان کشور  در ۲۰ تا ۳۰ رشته تحصیل کنند و این خود یک دغدغه برای سیستم آموزشی است.

صالحی‌عمران عنوان کرد:  ۴۲ درصد بیکاران کشور را  فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که خود این مسأله جای تاسف دارد و این نشان می‌دهد که جای  آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دانشگاه خالی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: یکی از ضعف‌های آموزشی ما این است که از پایین‌ترین پایه‌های   آموزشی، آموزش و پرورش کارهای فرهنگی و هنری را جدی نگرفته‌ایم.

شاخص‌های مکتب سلیمانی بر مبنای آیات و روایات نورانی است

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان کرمان اظهار داشت: شهید سلیمانی شخصیتی‌ست که در تاریخ ماندگار شد و چهل سال عمر خود را صرف جهاد و هجرت کرد.

وی عنوان کرد: شهید سلیمانی مدال افتخاری بعد از شهادتش از ولی امر مسلمین دریافت کرد و  آن هم مکتب است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه مکتب، یک روش  بهتر زندگی کردن است، بیان داشت: مکاتب متعددی در تاریخ بشریت داریم هر کدام از آنها یک راهی جلو انسان‌ها گذاشته‌اند.

وی  تصریح کرد: اگر همه مکاتب را بررسی کنید در دو محور خلاصه می‌شوند و مکتب‌های توحیدی و هرچه در این راستا بود راه شکر و حمد و عبودیت را پیش گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: شاخص‌های مکتب سلیمانی بر مبنای آیات و روایات نورانی الهام گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی به هر چه که می‌فهمید عمل می‌کرد و این مکتب شهید سلیمانی است، ابراز داشت:  متاسفانه فاصله بین دانسته‌ها و عملکرد ما  بسیار زیاد است و مردان خدا سعی می‌کنند این فاصله‌ها را کم کنند.

علیدادی‌سلیمانی افزود: در مراکز علمی کشور باید علم و عمل، تهذیب، فهم و عملکرد در کنار هم جدی به آنها توجه شود و این نیاز نه امروز ما بلکه نیاز همه روزهای انسان که می‌خواهد در این دنیا زندگی کند، است.

ارسال 2070 اثر از 51 شهر کشور به دبیرخانه جشنواره

 مصطفی جعفری‌کرمانی‌پور رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهیدچمران کرمان و دبیر جشنواره اظهار داشت: این جشنواره به‌مناسبت سالگرد و شناختن مکتب حاج‌قاسم به نسل سوم و چهار انقلاب برگزارشد.

وی گفت: در این راستا دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و کشور تصمیم گرفت اولین جشنواره مکتب و سیره حاج‌قاسم را برگزار کند.

جعفری‌کرمانی‌پور ابراز داشت: در این جشنواره شرکت‌کنندگان در شش رشته در سه گروه اساتید، کارکنان و دانشجویان فراخوان داده شد و آثار دو هزار و ۷۰ نفر از ۵۱ شهر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۴۲۳ اثر به مسابقه راه یافتند که در مایان از ۶۴ اثر برگزیده تقدیر به عمل می‌آید.

  به گزارش فارس، در این مراسم نشان سفیر فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به خانواده شهید محمدحسین یوسف‌الهی اهداء شد.

انتهای پیام/80018/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول