اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دستگیری رئیس سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری قرقیزستان

رئیس سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری قرقیزستان به اتهام رشوه‌خواری بازداشت شد.

دستگیری رئیس سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری قرقیزستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فاس، «نورقاضی انار قولوف» رئیس سرویس مطبوعاتی دولت قرقیزستان به اتهام اخاذی و رشوه در مقیاس بزرگ بازداشت شد.

وی توسط نهاد دولتی مبارزه با فساد مالی در حال ارتکاب جرم دستگیر شد. 

در بیانیه کمیته امنیت ملی آمده است: وی با استفاده از موقعیت خود رشوه‌های کلان اخذ و وعده انتصاب افراد را در پست‌های بالا داده است. بر این اساس، بخش اصلی تحقیقات کمیته امور امنیت ملی تحقیقات در این رابطه است.

در ادامه پیام آمده است با توجه به روندهای سیاسی-اجتماعی در حال وقوع در قرقیزستان، گرفتن رشوه به بهانه انتصاب در مقامات مدیریتی بیشتر شده است. اقدامات برخی افراد اساساً با فرمان رئیس جمهوری قرقیزستان در مورد سیاست جدید دولت مغایرت دارد.

«کامچی بیک تاشیف» رئیس کمیته امنیت ملی قرقیزستان در رابطه با دستگیری انارقولوف اظهار نظر کرد: شخصاً آنارکولوف را سالهاست که می‌شناسم اما یک روز قبل توسط کارمندان سرویس مبارزه با فساد اداری کمیته دولتی امنیت ملی جمهوری قرقیزستان به سوء استفاده از مقام و اخاذی و رشوه برای انتصاب افراد در موقعیت بالا در دولت وی را دستگیر کردند.

وی گفت: باید اذعان کنم که اینگونه موارد بر اعتماد شهروندان به نمایندگان و مقامات تأثیر منفی می‌گذارد و اقتدار رهبری کشور را در برابر مردم تضعیف می‌کند. اما واقعیت همچنان پابرجاست و اگر وی واقعاً درگیر فساد باشد،کاملا به قانون پاسخگو خواهد بود.

وی افزود: آشنایی شخصی من و روابط گرم ما به هیچ وجه تأثیری در روند رسیدگی به این پرونده جنایی نخواهد داشت.

تاشیف تاکید کرده که من می‌خواهم تاکید کنم که صرف نظر از درجه، وضعیت اجتماعی، خویشاوندی، ملیت، افرادی که دچار فساد مالی شده‌اند، شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. 

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول