اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار نماینده پارلمان عراق درباره اشغال «سنجار» توسط ترکیه

یک نماینده پارلمان عراق از درباره تلاش ترکیه برای اشغال «سنجار» با همدستی برخی طرف‌های سیاسی داخلی هشدار داد.

هشدار نماینده پارلمان عراق درباره اشغال «سنجار» توسط ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «قصی الشبکی» نماینده پارلمان عراق از استان نینوا با هشدار درباره تلاش ترکیه برای اشغال منطقه «سنجار» در شمال غرب عراق، خواستار اقدام فوری دولت برای پایان دادن به این اشغالگری شد.

الشبکی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» گفت که برخی طرف‌های سیاسی در نینوا ورود نیروهای ترکیه به این استان و سیطره آن‌ها بر بعشیقه در سال ۲۰۱۶ را تسهیل کرده‌اند.

او افزود که ترکیه سعی دارد به بهانه مبارزه با تروریست‌های حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) بر سنجار و دشت نینوا سیطره پیدا کند.

این نماینده پارلمان عراق همچنین گفت که عدم وجود نیروهای دولت فدرال عراق در سنجار و همدستی برخی طرف‌های سیاسی با ترکیه در نینوا ممکن است به اشغال سنجار منجر شود.

پیشتر یک مقام امنیتی در کردستان عراق گفته بود که ترکیه در حال آموزش نیروهایش در پایگاه بزرگ خود در ناحیه «کانی ماسی» که دو هزار و ۵۰۰ نظامی را در خود جای داده، است و احتمالا قصد آغاز عملیات نظامی در سنجار را دارد. این پایگاه مجهز به یک فرودگاه نیز می‌باشد.

سنجار در نزدیکی مرز عراق و سوریه قرار گرفته و ترکیه آن را حلقه وصل عناصر پ.ک.ک در  شمال سوریه  به کوههای قندیل در شمال عراق می‌داند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول