اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

بررسی وضعیت جسمانی 95 هزار دانش آموز فردیسی در طرح کوچ

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس گفت: طرح کوچ برای کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با محوریت تناسب اندام در راستای ارتقاء سلامت از طریق ورزش در ۳۰۰ مدرسه و برای ۹۵ هزار دانش آموز فردیسی اجرا می‌شود.

بررسی وضعیت جسمانی 95 هزار دانش آموز فردیسی در طرح کوچ

فرهاد منظوری،  معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس، در گفت‌گو با خبرنگار فارس در فردیس در خصوص اجرای طرح کوچ، گفت: در راستای اجرای این طرح ۹۵ هزار دانش آموز در ۳۰۰ مدرسه تحت پوشش این اداره، مورد ارزیابی شاخص توده بدنی و مشاوره های تخصصی در زمینه تغذیه  و تحرک قرار گرفته اند که امیدواریم در پایان طرح و در هفته سلامت  در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ بتوانیم نتایج خوبی از اجرای مطلوب طرح و کنترل وزن و چاقی دانش آموزان داشته باشیم.

وی با اشاره به تاثیر شیوع کرونا و ایام قرنطینه بر کم تحرکی و افزایش وزن دانش آموزان، بر ضرورت اجرای طرح کوچ در مدارس فردیس تاکید کرد و افزود: علاوه بر برنامه‌های تربیت بدنی و ورزشی از طریق شبکه شاد، مربیان تربیت بدنی در مدارس برنامه‌هایی را در زمینه آمادگی جسمانی و بازی‌های حرکتی در خانه و در مدرسه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار کنند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش فردیس همچنین بیان کرد: طی  بهمن ماه جاری دومین مرحله بازدید از روند اجرای این طرح در مدارس مجری آن انجام می‌شود و عملکرد آنها مورد نظارت  و ارزیابی قرار خواهد گرفت و مجریان و مدارس برتر مورد تقدیر خواهند شد.

وی همچنین از برگزاری وبینار آموزشی برای  دبیران تربیت بدنی و مراقبین سلامت مدارس مجری طرح کوچ در شهرستان فردیس و ناحیه ۲ کرج خبر داد و افزود: در این وبینار بر لزوم آموزش رفتار تغذیه سالم و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از فعالیت ورزشی دانش آموزان و در صورت لزوم پیگیری و ارجاع دانش آموزان به مراکز بهداشت تاکید شد.

منظوری یادآور شد: اجرای طرح کوچ به منظور کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی سالم و با هدف ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان  و والدین آنها برای داشتن جامعه سالم در مدارس سراسر کشور از جمله شهرستان فردیس و ناحیه ۲ کرج از هفته تربیت بدنی آغاز شده و تا هفته سلامت در اردیبهشت ماه سال آتی ادامه دارد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول