اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رایزنی مقامات قزاقستان و رژیم صهیونیستی؛ آسیای مرکزی و افغانستان محور گفت‌وگو

فرستاده ویژه وزارت امور خارجه قزاقستان با رئیس «ماشاو»، آژانس همکاری و توسعه بین المللی رژیم صهونیستی به طور مجازی دیدار و گفت و گو کرد.

رایزنی مقامات قزاقستان و رژیم صهیونیستی؛ آسیای مرکزی و افغانستان محور گفت‌وگو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «راپیل ژاشیبایف» فرستاده ویژه وزارت امور خارجه قزاقستان و «اینات شلین» رئیس آژانس همکاری و توسعه بین المللی رژیم صهیونیستی (ماشاو) به طور مجازی دیدار کردند.

طی این دیدار چشم انداز همکاری قزاقستان و رژیم صهیونیسم در زمینه کمک رسمی برای توسعه (ODA)، اجرایی پروژه‌های مشترک در کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان بررسی شد.

ژاشیبایف طرف مقابل را از ایجاد آژانس توسعه بین المللی قزاقستان (کازآید) و انجام اقدامات لازم برای بهبود قانونگذاری ملی در زمینه «کمک رسمی برای توسعه» در این کشور، مطلع ساخت.

طی این نشست به طرف اسرائیلی پیشنهاد شد تا در زمینه تحقق پروژه‌های مشترک در زمینه منابع آبی، کشاورزی، بهداشت و آموزش را بررسی کند.

رئیس ماشاو، به نوبه خود بر اهمیت قابل توجه آژانس کازآید در پی شیوع بیماری همه گیر کرونا در جهان تاکید و همچنین ابراز اطیمنان کرد که فعالیت‌های قزاقستان در این زمینه به تقویت ثبات و امنیت در منطقه کمک می‌کند.

علاوه بر این، در این نشست، نمایندگان آژانس همکاری و توسعه بین المللی رژیم صهیونیستی توضیحات مفصلی در مورد فعالیت‌ها و سازوکارهای اجرای «کمک رسمی برای توسعه» در اسرائیل ارائه دادند.

طی این ملاقات به طرف اسرائیلی پیشنهاد امضا توافق نامه همکاری بین آژانس‌های توسعه دو کشور که امکان ارتقا روابط دوجانبه در زمینه «کمک رسمی برای توسعه» را تا یک سطح جدید کیفی فراهم می‌کند، ارائه شد.

در پایان این دیدار طرفین در مورد تداوم تعامل در زمینه «کمک رسمی برای توسعه»، تبادل تجربه و دانش، اجرای پروژه‌های مشترک با هدف گسترش فرصت‌های اقتصادی زنان در افغانستان، حمایت از کارآفرینان جوان در کشورهای منطقه توافق کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول