اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  جنگ اقتصادی

تاکید نخست‌وزیر سوریه بر گسترش روابط اقتصادی دو جانبه با ایران

نخست‌وزیر سوریه ضمن ابراز علاقمندی این کشور برای حضور ایران در دوره بازسازی پس از جنگ بر لزوم افزایش مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور و چارچوب‌مند شدن مبادلات تهاتری تاکید کرد.

تاکید نخست‌وزیر سوریه بر گسترش روابط اقتصادی دو جانبه با ایران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از سانا (خبرگزاری جمهوری عربی سوریه)، حسین عرنوس نخست وزیر سوریه در دیدار با هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک سوریه و ایران  با تاکید بر روابط راهبردی دو کشور اظهار داشت: روابط اقتصادی دو جانبه ایران و سوریه از جمله افزایش میزان تبادل تجاری دو کشور و تشویق به سرمایه‌گذاری‌های مشترک باید گسترش یابد. این روابط باید در راستای پشتیبانی از اقتصاد ملی و فراهم کردن نیازمندی‌های فرآیند تولید در سوریه افزایش پیدا کند.

وی افزود: مکانیزم کار اتاق بازرگانی با هدف حضور موثر در دوران بازسازی کشور سوریه و ایجاد چرخه تهاتر کالا در همه زمینه‌ها بین دو کشور، شکل بگیرد. تا از این طریق حرکت در مسیر صادرات محصولات مرغوب سوریه به بازارهای ایران به‌خصوص روغن زیتون نیز ایجاد شود.

عرنوس در ادامه بیان کرد: مبادله کالا بین دو کشور به منظور تأمین نیازهای بازار داخلی سوریه از جمله مواد اولیه و نیازهای بخش بهداشت به ویژه با توجه به بیماری همه‌گیر کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه اظهار داشت: نقش اتاق بازرگانی در جذب سرمایه‌های خارجی در زمینه بازسازی صنایع و کارخانجات و احیای مناطق ویران شده در اثر جنگ، حائز اهمیت است. در همین راستا دولت سوریه آماده کمک در برگزاری نمایشگاه‌ها و امضای قراردادهای همکاری دوجانبه جهت مقابله با تحریم های یک سویه و ظالمانه است.

به گزارش فارس، با وجود روابط راهبردی ایران و سوریه در حوزه سیاسی - نظامی و نیاز و تمایل فراوان کشور سوریه به کالاها و خدمات ایران در دوران بازسازی این کشور در حال حاضر ایران جایگاه مناسبی در تجارت و بازسازی سوریه ندارد. این درحالی است که کشورهایی مانند ترکیه و امارات که جزو حامیان تروریست‌ها در سوریه بودند جایگاه بسیار بهتری نسبت به ایران در تجارت با سوریه دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول