اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

لزوم توجه بیشتر تعزیرات حکومتی به پارسیان/ مسؤولان گلایه مردم را جدی بگیرند

امام جمعه شهرستان پارسیان با انتقاد از نقش کمرنگ تعزیرات در کنترل قیمت‌ها در پارسیان گفت: تعزیرات حکومتی وظیفه مهمی را نسبت به مردم دارد اما متاسفانه مردم شریف پارسیان ظاهرا در این مجموعه نادیده گرفته شده‌اند.

لزوم توجه بیشتر تعزیرات حکومتی به پارسیان/ مسؤولان گلایه مردم را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از پارسیان، حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان پارسیان با تبریک ایام ولادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها در بیان روایتی از فضایل ایشان گفت: حضرت زهرا (س) حجت خداوند بر بندگان هستند و نامگذاری روز مادر و زن مصادف با سالروز ولادت این بانوی بزرگوار نشانه اهمیت جایگاه والا و بزرگ زن و مادر است.

حجت‌الاسلام بارانی اظهار داشت: صدیقه طاهره نماد کامل یک زن مسلمان در بالاترین طراز اسلامی است که الگوی تمام عیار و کاملی برای بشریت است.

وی با بیان روایتی از امیرالمومنین علیه السلام، زن را موجودی ظریف و شایسته احترام و تجلیل دانسته و خطاب به آقایان گفتند؛ مادر و همسر نعمت بزرگ الهی در هر خانواده ای هستند، قدردان زحمات آنها باشید چراکه با قدرشناسی زندگی‌ها زیبا و بابرکت می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و سالروز ورود پیروزمندانه امام امت به میهن اسلامی خاطرنشان ساخت: امام بزرگوار با سیاستی توام با معنویت و اخلاق، دلها را متحول و ابرقدرت های شرق و غرب را به حیرت واداشت و یا رهبری حکیمانه خودشان انقلابی را برای ملت ایران به ارمغان آوردند که امروز بعد از چهار دهه همچنان با عزت و عظمت در برابر همه قلدرهای عالم قد عَلَم کرده و استوار ایستاده است.

وی با اشاره به پیشرفت ها و دستاوردهای ایران اسلامی به برکت انقلاب، آن را غیرقابل انکار حتی برای دشمنان دانست و گفت: این دستاوردهای بزرگ در زمینه های مختلف در شرایطی رقم خورده است که تمام جبهه کفر در دنیا به دنبال زمین زدن این حرکت مقدس ملت ایران بودند اما به لطف الهی انقلاب اسلامی با حمایت ملت ایران از همه توطئه ها سربلند بیرون آمده و همچنان سروقامت ایستاده است.

امام جمعه شهرستان پارسیان، راز ماندگاری و عزت نظام اسلامی را اعتماد و علقه قلبی ملت و جمهوری اسلامی بیان کرد و افزود: انقلاب متعلق به مردم است و مردم آن را فرزند خود می‌دانند لذا در همه صحنه های مواجهه با مستکبرین عالم، مردم جانانه سینه سپر کردند و به فضل الهی همان عقد و پیمانی که با امام خود در سال ۵۷ بستند امروز نیز با رهبری حکیمانه و عالیقدر انقلاب، این رابطه ملت و حکومت در دنیا بی‌نظیر است.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات گفت: ملت ایران یک خانواده بزرگ و باعزت هستند، وجود مشکلات در هر خانواده ای طبیعی است اما بحمدالله خود اعضای خانواده عزم راسخ برای حل مشکلات دارند و به احدی در دنیا اجازه دخالت بیجا در امورات خانواده باغیرت ایران را نخواهیم داد.

حجت‌الاسلام بارانی راز پیشرفت و ماندگاری جمهوری اسلامی را انقلابی زیستن و حرکت بر اساس مکتب امامین انقلاب معرفی کرد و عنوان داشت: همه قوا و دستگاه‌ها باید در گام دوم به سمت ارزش های انقلابی با سرعت و دقت حرکت کنند و قطعا با بصیرت ملت و همت مسئولان این مساله رقم خواهد خورد و به فضل و عنایت الهی انقلاب اسلامی به اهداف متعالی و ولای خود خواهد رسید و آمریکا و بزرگ‌تر از آمریکا نیز در برابر اراده ملت بزرگ ایران هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

خطیب نماز جمعه شهرستان پارسیان اصناف و کسبه شهرستان پارسیان را از شریف ترین و مومن‌ترین اقشار جامعه و همراه با مردم و نظام اسلامی دانست و ضمن تاکید بر پیگیری دغدغه ها و مشکلات آنها توسط مسئولین گفت: البته معدود افراد منفعت‌طلب و سودجویانی نیز هستند که با سوء استفاده از وضعیت کشور به دنبال گران‌فروشی یا احتکار کالا و فشار به مردم هستند که باید با آنها برخورد جدی قانونی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام بارانی با انتقاد از نقش کمرنگ تعزیرات در کنترل قیمت‌ها در پارسیان گفت: تعزیرات حکومتی وظیفه مهمی را نسبت به مردم دارد اما متاسفانه مردم شریف پارسیان ظاهرا در این مجموعه نادیده گرفته شده‌اند که جای نگرانی و گلایه دارد چراکه امسال طبق گزارشات موثق مامورین تعزیرات فقط دو ماموریت به پارسیان آمده اند که آخرینش دو ماه پیش و به مدت دو ساعت بوده است لذا این کوتاهی اصلا قابل قبول و پذیرش نیست و مسئولان محترم تعزیرات باید به این گلایه مردم توجه بکنند و پاسخگوی مطالبه به حق مردم شریف پارسیان باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان با اظهار نگرانی از وضعیت زرد کرونایی در شهرستان ضمن توصیه و سفارش مردم به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی تصریح کرد: ابتلا به کرونا عمل زشت و جرم نیست اما عدم رعایت دستورات و قرنطینه هم مصداق عمل قبیح و هم جرم است و یقین دارم مردم فهیم ما رعایت خواهند کرد.

وی پارسیان را دیار کریمان با فرهنگ و تمدنی اصیل معرفی کرد و گفت: مردمان پارسیان میهمان نواز و مهربانند و بحمدالله این شهرستان نیز دارای ظرفیت ها و مراکز زیبا و بکر طبیعی و گردشگری است اما در ایام شیوع ویروس کرونا متاسفانه امکان حضور هم‌وطنان عزیز در شهرستان نیست و مسافرین محترم بدانند مردم از حضور آنها در شهرستان نگران و گلایه‌مند هستند و قطعا در شرایطی که مردم ساحل‌نشین قریب به یک سال از حضور در ساحل و مراکز تفریحی محروم هستند معنا ندارد برخی با هجوم اینگونه به شهرستان سلامتی مردم بومی را به خطر بی‌اندازند لذا مسئولان محترم باید به این گلایه به حق مردم توجه کنند و با برخورد جدی قانونی از سلامتی مردم دفاع کنند.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول