اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

انتشار نخستین فراخوان جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی_هنری هرمزگان

نخستین فراخوان جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی_ هنری هرمزگان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رونمایی و منتشر شد.

انتشار نخستین فراخوان جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی_هنری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رضا کمالی زرکانی در این مراسم گفت: این  جشنواره همزمان با ششمین جایزه ملی فیروزه برگزار می شود و  فرصت بسیار مغتنمی برای هنرمندان رشته های مختلف هرمزگان در جهت عرضه و فروش آثارشان می باشد.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا طی یک سال گذشته و ایجاد محدودیت و قرنطینه،اقتصاد و درآمد بسیاری از صنوف فرهنگی هنری آسیب دید  و این جشنواره با هدف حمایت از هنرمندان و تولیدات آنها راه اندازی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به بخش های مختلف جشنواره اشاره کرد و  عنوان داشت:هنرمندان می توانند در بخش های ساخت سفال با مواد و نشان های بومی،ساخت زیورآلات چوبی با استفاده از چوب های بومی،ساخت سازهای محلی( عود،جفتی،دهل و ...)، ساخت عروسک با مولفه‌های بومی شرکت کنند.

کمالی زرکانی اضافه کرد: علاقه مندان می بایست اطلاعات آثار و تولیدات خود را در سایت jayezehfiroizeh.farhang.gov.ir بخش استان هرمزگان بارگذاری و اصل آثار را به دبیرخانه(اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان) تحویل یا ارسال کنند.

وی به جوایز جشنواره اشاره کرد و گفت:تندیس و جایزه نقدی به آثار برگزیده به ترتیب جایزه نقدی 30 ،20 و10میلیون ریالی به نفرات اول تا سوم اهدا می شود.

گفتنی است:مدت زمان شرکت و ارسال آثار 10 لغایت 30 بهمن ماه99 و ارزیابی و داوری آثار30 بهمن لغایت 5 اسفند 99 و اختتامیه و اعلام برگزیدگان 10 اسفند 99 می باشد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول