اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

اجرای پروژه‌های چهارگانه الکترونیک در بیمه سلامت سیستان و بلوچستان

رئیس بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: اجرای پروژه های چهارگانه الکترونیک از جمله استحقاق سنجی نسخه نویسی الکترونیک، تبادل الکترونیکی اسناد بستری و نظام ارجاع الکترونیک از جمله اهداف سازمان در جهت تسهیل امورات بیمه شدگان بوده که در این استان نیز در حال انجام است.

اجرای پروژه‌های چهارگانه الکترونیک در بیمه سلامت سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا عباسی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: بحث نسخه نویسی الکترونیک و الکترونیکی کردن اسناد بستری که در کل کشور پایه ریزی شده، در استان سیستان و بلوچستان نیز آغاز شده است.

رئیس بیمه سلامت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه نسخه‌نویسی الکترونیک یکی از الزامات حوزه درمان است، گفت: یکی از تکنولوژی‌های روز، فناوری اطلاعات است و برای در اختیارداشتن اطلاعات بیماران استفاده می‌شود. 

وی با اینکه دفترچه‌های کاغذی به طور کامل حذف نشده اما کاربرد کمتری دارند، افزود: از فایده‌های این طرح عدم انتقال ویروس و کاهش آلودگی‌ها، حذف نگرانی از مفقودشدن دفترچه‌ها و تسریع در پرداخت‌هاست. 

عباسی گفت: ۹۷ درصد پزشکان عمومی، ۸۷ درصد پزشکان متخصص،۳۸ درصد درمانگاه‌ها و ۱۰۰ درصد داروخانه ها، آزمایشگاه ها، تصویربرداری ها و غیره در استان به سیستم الکترونیکی دسترسی دارند. 

رئیس بیمه سلامت سیستان و بلوچستان بیان کرد: از اول شروع این طرح در استان تاکنون ۳۳۳ هزار نسخه الکترونیکی پرداخت شده است، در همین مدت نیز در بحث الکترونیکی کردن اسناد بستری ۱۶۹ هزار اسناد الکترونیکی ثبت شده است. 

عباسی بیان کرد: اداره کل بیمه سلامت استان یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مردم استان را در قالب پنج صندوق بیمه سلامت همگانی روستاییان کارکنان دولت سایر اقشار و ایرانیان تحت پوشش دارد و به منظور رفاه حال بیمه شدگان دسترسی سریع و آسان به خدمات تشخیصی درمانی با بیش از ۸۲۰ مرکز درمانی سطح استان اعم از پزشکان عمومی متخصصین، فوق‌تخصص، دندانپزشکان، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک، فیزیوتراپی‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی روستایی عقد قرارداد همکاری منعقد کرده است و پرداخت صورت حساب‌های ارسالی به تمامی موسسات درمانی انجام می‌شود.

وی افزود: این اداره کل در راستای ارائه خدمات مطلوب تر به جامعه بیمه‌شدگان به ویژه روستائیان با ۳ دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر طرف قرارداد همکاری است که با استقرار پزشکان خانواده در مراکز بهداشتی، درمانی، روستایی سطح استان تمامی خدمات سطح یک در محل سکونت روستاییان ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر افرادی که دارای کد ملی بوده و فاقد هرگونه بیمه هستند، می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان سلامت، بیمه رایگان سلامت را دریافت کنند. 

رئیس بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: اجرای پروژه های چهارگانه الکترونیک از جمله استحقاق سنجی نسخه نویسی الکترونیک، تبادل الکترونیکی اسناد بستری و نظام ارجاع الکترونیک از جمله اهداف سازمان در جهت تسهیل امورات بیمه شدگان است که در این استان نیز در حال انجام است.

این مسؤول گفت: تا پایان سال ۹۹ مراکز تشخیصی درمانی بخش دولتی و بیمارستانها در نسخه‌نویسی الکترونیک و استحقاق‌سنجی فعال می‌شوند که بیمه شدگان می‌توانند با ارائه کد ملی خدمات تشخیصی درمانی را دریافت کنند.

 انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول