اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

افتتاح ۱۵۲ واحد مسکونی روستایی مددجویان خراسان شمالی در دهه فجر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی بابیان اینکه ۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد استان در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود، گفت: از این تعداد ۱۵۲ واحد در روستاها و ۴۸ واحد در شهرها هستند.

افتتاح ۱۵۲ واحد مسکونی روستایی مددجویان خراسان شمالی در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مجید الهی راد، پیش از ظهر امروز در کارگروه تخصصی دهه فجر استان خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف با همکاری دستگاه‌های حمایتی اظهار کرد: طرح‌های معلمان همدل، یاس، فلاح و طرح دوباره زندگی ازجمله طرح‌هایی هستند که در راستای خدمت‌رسانی به جامعه هدف برنامه‌ریزی‌شده است.

وی بابیان اینکه ۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد استان در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود، گفت: از این تعداد ۱۵۲ واحد در روستاها و ۴۸ واحد در شهرها، بااعتباری بالغ‌بر ۱۴ میلیارد تومان از منابع کمیته امداد به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) به ایجاد دو هزار و ۸۸۰ فرصت شغلی بااعتباری بالغ‌بر ۱۲۴ میلیارد تومان از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و گفت: همچنین در ادامه طرح مواسات ۱۲ هزار پُرس غذای گرم، پنج سری جهیزیه و دو هزار سبد غذایی در دستور اجرا قرار دارد.

بهره‌برداری از بلوک زایمانی دانشگاه علوم پزشکی اسفراین 

ملیحه یغمایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی در ادامه این کارگروه افزود: درمجموع ۲۸۰ برنامه با موضوعات تخصصی و آموزشی، سلامت روان در ایام کرونا، افزایش بصیرت فاطمی تدارک دیده‌شده است که اولویت برگزاری با فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه امور بانوان استانداری ۶ میلیارد تومان برای حمایت از مشاغل خانگی در ایام کرونا تسهیلات پرداخت کرده است، گفت:  برای حمایت از خسارت‌هایی که کرونا به مشاغل زده است، برنامه‌های زیادی است که بتوانند از این بحران عبور کنند.

وی همچنین اضافه کرد: پارک بانوان گرمه به دلیل به نتیجه نرسیدن در بحث مکان مناسب هنوز جانمایی نشده است که در ایام دهه فجر نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی اضافه کرد: علاوه بر این با توجه به آمار بالای بازماندگان از تحصیل در راز و جرگلان یک مدرسه در بویاخلی بااعتباری بالغ‌بر ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و کمک‌های خیرین به ساخته‌شده است که در ایام دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول همچنین تکمیل بلوک زایمانی دانشگاه علوم پزشکی اسفراین بااعتباری بالغ‌بر سه میلیارد تومان و بازپیرایی پارک خانواده در شیروان با ۴۰ هزار مترمربع را از مهم‌ترین پروژه‌های آماده افتتاح در دهه فجر ۹۹ اعلام کرد.

افتتاح دو مرکز فرهنگی و هنری در دهه فجر ۹۹

فرهاد آقا بیگی، مسئول کارگروه کودک و نوجوان در ادامه از اجرای طرح قاصدک باهدف ترویج کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح ۳۰۰ کودک در حاشیه شهر بجنورد شناسایی‌شده‌اند که کتاب در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی همچنین از افتتاح دو مرکز فرهنگی و هنری در بام و صفی‌آباد و شهرستان فاروج خبر داد و اظهار کرد: مرکز سیار منطقه بام و صفی‌آباد که یک هزار و ۳۰۰ کودک و نوجوان را تحت پوشش قرار می‌دهد، بااعتباری  بالغ‌بر ۲۰۰ میلیون تومان و مرکز فاروج بااعتباری بالغ‌بر ۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

اعزام ۲۵۰ مبلغ به روستاها در ایام دهه فجر

حجت‌الاسلام بابا محمد ایزانلو گفت: ۲۵۰ مبلغ به روستاها در ایام دهه فجر برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی اعزام می‌شوند. 

وی ادامه داد: اجرای ۴۲ عنوان برنامه در قالب ۸۵۰ برنامه اجرایی در ایام دهه فجر در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، ۴۲ نشست علمی و هم‌اندیشی برای تمام شهرستان‌ها پیش‌بینی‌شده که قرار است به‌صورت چالشی و گفتمانی برای ۱۶ گروه مخاطب ازجمله فعالان مساجد و هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، برگزاری همایش تجلیل از مؤذنان و فعالان فرهنگی، حضور طلاب غیر ایرانی در استان، نشست مداحان و هیئت‌های مذهبی و اعزام ۲۵۰ مبلغ به مناطق روستایی و شهری را ازجمله برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای این ایام خواند.

وی بابیان اینکه اعزام ۴۲ قاری نوجوان به مساجدی که نماز جماعت دارند، همایش سیره فاطمی، جشنواره قرآنی کودک و نوجوان و محفل انس با قرآن کریم به‌صورت مجازی از دیگر برنامه‌هاست، اظهار کرد: در حال حاضر هزار و ۴۰۰ هیئت مذهبی و ۶۰۰ مداح در سامانه طوبی به ثبت رسیده است.

برنامه‌ریزی ۵۰  برنامه صداوسیما استان برای دهه فجر

حمید قربانی جم، مسئول کارگروه ارتباطات و اطلاع‌رسانی نیز در رابطه با برنامه‌های پیش‌بینی‌شده ایام دهه فجر در استان گفت: در دهه فجر سال جاری با توجه به شرایطی که کرونا ایجاد کرده است، باید از ظرفیت فضای مجازی به شایستگی استفاده شود تا خلائی برای دهه فجر احساس نشود.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول