اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

واحدهای تولیدی آلاینده در وضع اضطرار تعطیل می‌شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: در صورت ورود شرایط اضطرار از حیث آلودگی هوا در وهله نخست، واحدهای تولیدی و صنعتی آلاینده موظف به تعطیلی واحدها هستند.

واحدهای تولیدی آلاینده در وضع اضطرار تعطیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر عبدوس بعدازظهر امروز در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در استان سمنان که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه اجرایی تبصره سه ماده سه قانون هوای پاک، پیشگیری‌های لازم برای جلوگیری از ورود به شرایط هوایی اضطرار بر اساس ابلاغ وزارت کشور و دستور مسؤولان استان در حال اتخاذ است.

وی افزود: استان سمنان بر اساس ارزیابی آمارها در وضع اضطرار از حیث آلودگی هوا قرار ندارد و از اول مهر ۹۹ تاکنون تنها یک روز در شهرستان‌های سمنان و گرمسار شاخص ارزیابی وضع هوا از ۱۰۰ بالاتر رفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان بیان کرد: در صورت ورود شرایط اضطرار در وهله نخست واحدهای تولیدی و صنعتی آلاینده موظف به تعطیلی واحدها هستند و در سمنان واحدهای تولیدی گچ و در گرمسار واحدهای روغنی تعطیل می‌شوند.

عبدوس اظهار کرد: بعد از تعطیلی‌های موقت واحدهای آلاینده، اطلاع‌رسانی در سطح گسترده برای گروه‌های حساس و آحاد جامعه، اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان انجام می‌شود و اداره کل ورزش و جوانان برای تعطیلی ورزش در فضای روباز اقدام می‌کند.

وی گفت: وضع هوای استان سمنان در بحث آلودگی نگران‌کننده نیست و در هفته آینده بر اساس پیش‌بینی‌ها شاخص‌ها در شهرهای سمنان و گرمسار ۵۰ تا ۱۰۰ می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول