اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

توسعه اقتصاد دانش بنیان لازمه ساماندهی فارغ التحصیلان بیکار است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت و توسعه اقتصاد دانش بنیان راهکار رفع بیکاری فارغ التحصیلان در یزد است.

توسعه اقتصاد دانش بنیان لازمه ساماندهی فارغ التحصیلان بیکار است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمدصالح جوکار در نشست نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی استان یزد هدف از سفر قاضی‌زاده هاشمی به استان یزد را بررسی مسائل و مشکلات استان دانست که باید در سطح ملی پیگیری شود و اظهار کرد: مسائل مختلفی در استان وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد و با پیگیری در سطح ملی برطرف شود.

وی افزود: دو جلسه در حوزه‌های آب، راه، مسکن و بهداشت و درمان با حضور نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و پس از آن هم نشستی با فعالان صنعت نساجی استان یزد برگزار شد و عمده مشکلات در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از مهمترین مسائل و مشکلات استان یزد، بحث تامین منابع پایدار آب است که در این زمینه تاکنون پیگیری‌های متعددی صورت گرفته است.

جوکار تصریح کرد: موضوع بسیار مهم دیگر استان یزد، تامین اشتغال و مسکن به ویژه برای جوانان است؛ موضوعی که الان به چالشی اصلی در استان تبدیل شده و بسیاری از جوانان با مشکل مواجه هستند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استان یزد امروز به محلی برای جذب نیروهای کارگری از استان‌های دیگر تبدیل شده اما فارغ‌التحصیلان دانشگاهی آن با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی به ظرفیت‌های گسترده استان یزد در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: توجه به این حوزه می‌تواند زمینه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان فارغ‌التحصیل استان یزد را فراهم کند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول