اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

ظریف دیدارها در ارمنستان را پربار توصیف کرد

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدارهایش در ایروان با نخست‌وزیر و همتای ارمنستانی خود را پربار توصیف کرد و افزود در این دیدارها درباره تقویت بیشتر روابط دوجانبه و همکاری منطقه‌ای توافق شد.

ظریف دیدارها در ارمنستان را پربار توصیف کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتی به جمع‌بندی دیدارهایش با نخست‌وزیر و وزیر خارجه ارمنستان پرداخت.

ظریف در این توییت نوشت: مشورت‌های سازنده با نخست‌وزیر و وزیر خارجه ارمنستان داشتم. چالش‌ها و فرصت‌های مشترک منطقه‌ای را بعد از درگیری‌های اخیر بررسی کردیم. 

وی افزود: درباره تقویت بیشتر روابط دوجانبه و همکاری منطقه‌ای از جمله پروژه‌های ارتباطی و تبدیل رقابت‌های قدیمی به همکاری‌های آینده توافق کردیم. 

 محمدجواد ظریف پیشتر در دیدار با نخست وزیر ارمنستان گفت: ارمنستان همسایه بسیار خوب جمهوری اسلامی ایران است و روابط ما بسیار صمیمی و نزدیک است. 

رئیس دستگاه دیپلماسی خطاب به پاشینیان با بیان اینکه «ما با شما نگرانی‌های مشترک منطقه‌ای داریم»، عنوان کرد: از زمان درگیری اخیر با شما و دیگر کشورها در منطقه در تماس بودیم و علاقه‌مندیم تماس‌ها را برای آینده همکاری و صلح در منطقه دنبال کنیم. حوزه‌های مختلف فرصت در روابط دوجانبه و همچنین روابط چندجانبه وجود دارد که می‌خواهم امروز درباره آن با شما صحبت کنم.

وی در بدو ورود به ایروان هم گفت: در دو توقف قبلی من در باکو و مسکو درباره همکاری‌های چندجانبه به ویژه بعد از اجلاس سران ۱۱ ژانویه بین آقایان «نیکل پاشینیان»، «الهام علی‌اف» و «ولادیمیر پوتین» صحبت‌هایی کردم و زمینه برای همکاری بین کشورهای منطقه به خصوص در حوزه اقتصادی فراهم است و این همکاری‌ها می‌تواند صلح و ثبات درازمدت را به دنبال داشته باشد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه پیش از این نیز به جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه سفر و با مقامات این کشورها درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به خصوص اوضاع قره باغ به گفت‌وگو پرداخته بود. وی قرار است در ادامه به گرجستان و ترکیه سفر کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول