اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی افتتاح شد

مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی عصر امروز در سالن حجاب کانون پروشی و فکری کودکان و نوجوانان و هم‌زمان در استان‌های سراسر کشور به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

مجلس دانش‌آموزی دارای 150 نماینده دختر و پسر (75 دختر و 75 پسر) از دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم است که در بین نمایندگان، 4 نماینده اقلیت‌های دینی، 2 نماینده از بین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و 2 نماینده از مدارس ایرانی خارج از کشور عضویت دارند.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم، اظهار کرد: امروز شاهد میدان‌داری حضور جوانان در قالب مجلس دانش‌آموزی در عرصه تعلیم و تربیت هستیم و جلوه‌های نابی از همبستگی از انسجام و هویت ملی و غرور جوانان را در عرصه‌های تصمیم‌سازی تعلیم و تربیت شاهدیم.

وی ادامه داد: امروز نمایندگانی از اقصی نقاط کشور در کنار اقلیت‌های دینی و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به نمایندگی از ۱۵ میلیون دانش‌آموز گرد هم آمدند تا از دغدغه‌های تعلیم و تربیت سخن بگوبند و با همفکری، هم‌اندیشی و خرد جمعی جمعی به حل مسائل کمک کنند و بالاتر از آن نیز تمرین تربیت را داشته باشند.

کاظمی اضافه کرد: آشنایی دانش‌آموزان با اسناد بالادستی، سیاست‌های مهم نظام تعلیم و تربیت، افزایش بصیرت و آگاهی از حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت، تجربه‌گردانی و کسب فیض از محضر اساتید و معلمان برجسته، حضور در کارگاه‌‌های آموزشی و نشست‌های قطبی بخشی از تمرین تربیتی این مجلس است همچنین شنیدن صدای دانش‌‌آموزان و نیاز آنان از زبان خودشان و تفکر و تأمل و ارائه راه حل و پیشنهاد توسط آنان مانند تهیه اسناد ۱۲ گانه سازمان دانش‌آموزی می‌تواند فرایند تصمیم سازی و مشارکت دانش‌آموزان را در سیاست گذاری را در اجرای فعالیت‌ها تسهیل و میسر کند.

وی گفت: امروز مجلس دانش‌آموزی می‌تواند در راستای بیانیه گام دوم، مصداق بارزی از توجه مسؤولان به جوانان و اعتماد به جوانان در جای‌جای ایران باشد؛ با توجه به اینکه مجلس یک نهاد صنفی مشورتی است، حضور فعال نمایندگان در فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و اجتماعی در چارچوب قانون و مقررات مجلس، استفاده از خرد جمعی برای ارائه پیشنهاد سازنده و نقش پذیری مهم است.

کاظمی افزود: یکی از مهم ترین کارکردهای مجلس، کارکرد تربیتی آن است؛ مهم ترین برونداد مجلس، انسان‌هایی است که شایسته و برخوردار از صلاحیت، با اعتماد به نفس، پرسشگر باشند.

وی با بیان اینکه مجالس دانش‌آموزی مسیری برای تربیت مدیران آینده ساز و پیشران‌های تحقق بیانیه گام دوم انقلاب هستند، خطاب به مدیران کل، معاونان ادارات کل آموزش و پرورش و روسای سازمان دانش‌آموزی گفت: جایگاه و منزلت مجلس را بدانیم و زمینه مشارکت دانش‌آموزان را به بهترین شکل در فرایندهای تصمیم سازی تعلیم و تربیت فراهم کنیم. از وزیر آموزش و پرورش درس می‌گیریم چراکه نقش پذیری دانش‌آموزان و توسعه مجلس را در قالب بسته ای ابلاغ کرده است لذا انتظار می‌رود نقش و جایگاه واقعی مجلس را در استان‌ها و مناطق مورد توجه قرار و زمینه مشارکت آنان را برای تحقق فرایندهای تربیتی مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول