اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

جمع آوری سبدهای زباله، تعداد زباله گردها را کم کرد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرج در رابطه با جمع آوری سبدهای زباله سطح شهر، گفت: با توجه به اینکه در طول روز زباله ای در سطح شهر نیست؛ تعداد زباله گردها که ناشی از پراکندگی زباله در سطح شهر بود، در طول روز بسیار کمتر شده است.

جمع آوری سبدهای زباله، تعداد  زباله گردها را کم کرد

ناصر حاج محمدی، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرج، امروز در گفت‌وگو ‌ با خبرنگار فارس در کرج، به مشارکت مثبت شهروندان در اجرای طرح جمع آوری سبدهای زباله اشاره کرد و گفت: مهمترین مشکل در مسیر اجرای این طرح، عدم رعایت ساعت خروج زباله از منازل پیش از ساعت ۹ شب بود که این امر نیز به عدم فرهنگسازی در این خصوص توسط شهرداری  مربوط می‌شود که این مشکل با آگاه سازی شهروندان از طریق نصب بنر و فضا سازی عمومی در سطح شهر و اطلاع رسانی توسط رسانه‌ها مرتفع شد و شهروندان نیز به خوبی مشارکت کردند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرج از خرید و نصب ۴۵۰ مخزن مکانیزه زباله در سطح شهر کرج خبر داد و افزود: هم اکنون  مشکلات جمع آوری زباله در سطح معابر  در حال رصد است و به منظور تسریع در جمع آوری زباله و کاهش زمان باقی ماندن زباله‌ها در سطح معابر، پس از نیاز سنجی در سطح شهر، افزایش پاکبان، خودروی حمل زباله و مخازن مکانیزه افزایش می‌یابد.

این مقام مسؤول به مزایای اجرای این طرح که با  مشارکت خوب شهروندان اجرا شد، اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه در طول روز زباله ای در سطح شهر نیست؛ تعداد زباله گردها که ناشی از پراکندگی زباله در سطح شهر بود، در طول روز بسیار کمتر شده و در ساعت ۷ تا ۱۰ شب به تعداد کمتری در سطح شهر مشاهده می‌شوند که این امر نیز با بکارگیری ۴ پیمانکار پسماند توسط شهرداری کرج، به زودی رفع خواهد شد.

حاج محمدی زمان جمع آوری زباله در سطح شهر را ۹ شب تا ۵ صبح اعلام کرد و گفت: در صورتی که با همکاری شهروندان زباله‌ها پیش از ساعت ۹ به خارج از منازل منتقل شود، در طول روز فضای شهر پاکیزه باقی میماند و در  فاصله زمانی جمع آوری از ساعت ۹ شب تا ۵ صبح  زباله روی زمین می‌ماند.

 وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با فرهنگسازی در این خصوص هزینه‌های تولید و جمع آوری زباله را که باری بر دوش شهر و شهروندان است، را تا حد امکان کاهش دهیم.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول