اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اعطای نشان شهر ملی دوچرخه به شهردار شیراز

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری جمهوری اسلامی ایران، نشان شهر ملی دوچرخه را به شهردار شیراز اعطاء کرد.

اعطای نشان شهر ملی دوچرخه به شهردار شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری جمهوری اسلامی ایران، "نشان شهر ملی دوچرخه" را به واسطه اقدامات اجرایی شده از سوی مجموعه مدیریت شهری در خصوص توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری، به حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز، اعطاء کرد.

افشین داوری در روند این مراسم، توسعه مسیرهای دوچرخه سواری و وجود دوچرخه‌های اشتراکی در این کلانشهر را حاصل مشارکت و خرد جمعی مسئولان شهری دانست و بیان کرد: تاکنون ٣٠٠ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در سطح مناطق یازدهگانه شیراز احداث شده که ١١٠ کیلومتر آن کاملا تخصصی و ١٩٠ کیلومتر آن به صورت مشترک است که حرکت شهرداری شیراز در این زمینه قابل تقدیر می باشد.

وی اضافه کرد: دوچرخه‌های اشتراکی در بعضی از شهرها هم وجود دارد و شاید تعداد آن هم بیشتر از شیراز باشد اما رعایت پروتکل‌ها در آیین نامه توسط شهرداری شیراز بسیار مهم بوده و این کار باید در سطح کشور هم مطرح شود.

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری با تصریح بر اینکه صرف هزینه در این زمینه سرمایه گذاری است، به چرایی این گفته اشاره و خاطرنشان کرد: دوچرخه سواری علاوه بر ایجاد هوای پاک، به سلامتی، افزایش آمادگی جسمانی، ارتقای آسایش روحی و روانی شهروندان، نشاط اجتماعی و بالا بردن انگیزش مردم برای زندگی بهتر کمک می کند.

داوری بیان کرد: دوچرخه سواری به مقوله درمان کمک می کند و کاهش هزینه‌های درمانی را به دنبال دارد که علم ورزشی نیز این مهم را ثابت کرده است.

او همچنین با تاکید بر این نکته که نشان ملی شهر دوچرخه به شیراز در حد یک حرف باقی نماند و در عمل هم ملی باشد، پیشنهاد کرد که باشگاه شهر ملی دوچرخه سواری در شیراز راه‌اندازی شود.

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری خواستار انجام بخشی از اردوهای تدارکاتی دوچرخه سواری در شیراز و ساخت پیست‌های بی ام ایکس شد و گفت: این پیست‌ها چند بعد دارند و با هزینه اندک محیط بسیار مفرحی ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول