اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نشست شورای اداری چاروسا برگزار شد/نبود بنیاد علوی در چاروسا ملموس است/تصاویر

با حضور نماینده کهگیلویه نشست شورای اداری چاروسا برگزار شد.

نشست شورای اداری چاروسا برگزار شد/نبود بنیاد علوی در چاروسا ملموس است/تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، امروز با حضور نماینده شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، رئیس دادگستری، بخشدار، اعضای شورای اداری، اعضای شورای شهر و شهردار و جمعی از مسئولین نشست شورای اداری چاروسا برگزار شد.

در ابتدای این نشست بخشدار چاروسا در این جلسه به گوشه ای از مشکلات بخش و مردم را بیان کرد: چشمه های خروشان در این منطقه زیاد است ولی جهاد کشاورزی کوتاهی داشته و تنها یک پروژه در چاروسا اجرا شده است، بنیاد مسکن در چاروسا به بنیاد ورکن نام گذاری شده است چون عملکرد ضعیفی دارد.

 

داربام بخشدار چاروسا به مشکلات برق این بخش اشاره و تصریح کرد: نوسان برق در حوزه چاروسا بالاست که نیاز به پیگیری نماینده محترم دارد، و رفع نقاط حادثه خیز جاده دهدشت به قلعه رئیسی، تعویض لوله های آب فرسوده ، تکمیل جاده برفکون،جاده دلی مهتاب،گازکشی برخی روستاها،تکمیل چمن ورزشگاه و ساختمان جدید شهرداری را از دیگر دغدغه های مردم دانست.

حجت الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی هم در این نشست ضمن استقبال از سفر حجت الاسلام موحد به دیار مردمان مومن وانقلابی خوش آمدید و در ادامه به وظایف نمایندگی مجلس اشاره و با بیان اینکه وظیفه نماینده قانون گذاری و نظارت است اظهارکرد: انتظار داریم در بحث نظارت خصوصا پروژه ها نظارت جدی داشته باشید.

وی با بیان اینکه بعضی روستاها در مسیر لوله گاز هستند و انتظار دارند همانند سالهای گذشته که با سرعت کار گازرسانی انجام گرفت این روزها هم شاهد کار گاز رسانی به کندی صورت می گیرد که نیاز است پیگیری جهت گاز دار شدن روستاها داشته باشید به نحویی که روستای شوتاور ماها است که همچنان منتظر عملیات گازرسانی هستند.

صلواتی نظارت بر پروژه های اداره راه را امری جدی دانست و افزود: خیلی از جاده ها زیرسازی رها شده است که انتظار داریم به این پروژه ها ورود کنید و مشاهده می شود، میلیاردها برای پروژه ها هزینه شده ولی در شأن مردم نیست که بعضی پروژه ها به این شیوه ماست مالی شوند.

امام جمعه قلعه رئیسی به معضلات فرهنگی هم اشاره و با بیان اینکه در بحث فرهنگی به مساجد و دارالقرآن و مصلای شهر قلعه رئیسی ورود کنید و نسبت به تکمیل این پروژه ها اقدامات لازم را انجام دهید در ادامه به نبود نهاد خدمات رسانی بنیاد علوی اشاره و مهمترین مطالبه مردم چاروسا را همین بنیاد علوی دانست.

حجت الاسلام صلواتی به موضوع ورزشگاه هم اشاره  گفت: سال هاست بحث ورزشگاه حل نشده است وحضرتعالی میتوانید در راستای بازگشت عزت گره گشای کار جوانان در حوزه ورزش باشید، خیلی از ظرفیت ها داریم که اگر این ظرفیت ها استفاده شود بحث بیکاری جوانان حل خواهد شد.

خطیب جمعه قلعه رئیسی به ظرفیت های چاروسا هم اشاره و گفت: کمردوغ خیلی ظرفیت دارد و جاده احداث شده مربوط به زمان نمایندگی شماست که انتظار داریم مشکل جاده حل شود.

حجت الاسلام انصاری رئیس حوزه قضایی چاروسا به اصلاح قانون قضایی در مجلس اشاره و با بیان اینکه مردم توقع دارند که دادگاه با جرایم برخورد شود به مشکلات چاروسا اشاره و یادآور شد: یکی از مهم ترین دردهای حاکم جاروسا را بحث ورزشگاه دانست.

انصاری افزود: دارالقرآن نیمه کاره رها شده است از سال ۹۵ کلنگ به زمین زده شد و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که نیازمند حمایت نماینده محترم است که بتوان جوانانی انقلابی و مومن برای آینده تربیت کرد.

وی به جاده برفکوه هم اشاره و تاکید کرد: اداره راهداری تنها به دنبال بازگشایی این جاده باشد نمی تواند مشکلات مردم منطقه را به درستی برطرف کند چرا که اگر جاده به این نحو تحویل داده شود در آینده نزدیک شاهد اتفاقات بسیار ناگواری خواهیم بود و به یک جاده خون تبدیل می شود و باید نسبت به زیرسازی آن اقدامات لازم صورت بگیرد.

انصاری به موضوع شهرستانی این مناطق هم اشاره و با بیان اینکه تبدیل این بخش ها به شهرستان شدن می تواند به آینده این مناطق کمک شایانی داشته باشد و نیاز است به صورت انقلابی به این مورد ورود کنید.

رئیس دادگستری چاروسا با بیان اینکه نبود بنیاد علوی در منطقه بسیار ملموس است تاکید کرد: با راه اندازی بنیاد علوی در چاروسا کار را برای خودتان هم آسان می کنید و بسیاری از مشکلات را برای خودتان هم آسان می کنید.

 

 

آبرود شهردار قلعه رئیسی هم در این نشست ضمن خیرمقدم به نماینده کهگیلویه به مشکلات حوزه شهری پرداخت و گفت: به عنوان شهرداری وقتی به شهرداری ورود می کنم بسیار نگران هستم که 25 کارمند در یک فضای نامناسب کار می کنند و ساختمان شهرداری که سالهاست نیمه کاره مانده با قول های که استاندار استان داده امیدواریم شما هم پیگیری کنید تا مشکلات ساختمان برطرف شود.

شهردار قلعه رئیسی با بیان اینکه شهرداری درآمد خاصی ندارد و نیازمند توجه و حمایت دولت است تصریح کرد: شهرداری درآمد قابل توجه ای ندارد و بیش از 6ماه است که حقوق کارکنان شهرداری ندادیم و نیازمند است که توجه بیشتر کنید.

وی به کمربندی شهر هم اشاره و گفت: کمربندی یک پروژه بود با هدف افزایش فضای شهری و کمربندی با نام سردار سلیمانی شروع بکار شد و تاکنون کارهای خوبی روی آن صورت گرفت که نیازمند قیر برای آسفالت است که امیدواریم برای تامین قیر این مسیر کمک کنید.

ارشیا شورای جاورده هم در این نشست با بیان اینکه دهستان جاورده از روستاهای بزرگ چاروساست که مشکلاتی دارد ادامه داد: در سالهای گذشته اقدام به آسفالت معابر روستا نمودیم و هم اکنون چک های گذشته ما در حال پاس شدن هستند و هیچ گونه موجودی نداریم و حتی قضایی هم شدیم.

وی به موضوع ورزشگاه جاورده هم اشاره و خواستار حمایت شد.

 

ستار آرمند معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش چاروسا هم در این نشست به مشکلات آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: کمبود فضای آموزشی در چاروسا و به خصوص در شهر قلعه رئیسی کاملا ملموس است و نیازمند توجه است چرا که امروز در منطقه بیش از 650 دانش آموز دبیرستانی مشغول هستند که قریب به 400 دانش آموز دبیرستانی درس می خوانند که فضای فیزیکی مناسبی ندارند.

وی افزود: با کمک خیرین و نماینده سابق خوابگاه شبانه روزی آماده شد اما برای دبیرستان شهر قلعه رئیسی فضای مناسبی نداریم و مجبور هستیم مدارس را به صورت دو شیفت برگزار کنیم و کلاس درسی که در گذشته بود به قبل از انقلاب برمی گردد.

ستار آرمند خواستار راه اندازی بنیاد علوی در چاروسا شد و با بیان اینکه مشکلات و محرومیت چاروسا از دیشموک و لنده کمتر نیست در ادامه مشکلات دانش آموزان در ایام کرونا هم اشاره و گفت: دانش آموزان فقیری در منطقه داریم که نیازمند گوشی تلفن و تبلت هستند و امیدواریم با کمک خیرین و بنیاد علوی این تعداد مهیا شود.

شیروان کریمی مفرد عضو شورای شهر قلعه رئیسی هم در این نشست به مشکلات روشنایی در شهر اشاره و گفت: وضعیت درمانگاه و مرکز درمانی قلعه رئیسی بسیار نامناسب است به نحویی که برای یک آزمایش باید به شهرستان رفت و برای عکس رادیولوژی هم باید به دیگر شهرها رفت امیدواریم برای تجهیز مرکز کمک و حمایت های بیشتری صورت بگیرد.

وی با تقدیر از پیگیری در خصوص ورزشگاه قلعه رئیسی و مشکلات لوله آب و برق با بیان اینکه هرمشکلی که داشته باشد با کمک همدیگر برطرف می کنیم اما امیدواریم مدیرکل ورزش و جوانان مناقصه برگزار کند.

نیک مهر رئیس کمیته امداد چاروسا با بیان اینکه بانک های عامل برای تسهیلات اشتغال زایی همکاری نمی کنند ادامه داد: بانک های عامل به جای کمک برای پرداخت تسهیلات هر روز به بهانه های مختلف نسبت به پرداخت تسهیلات سرباز می زنند، بسیاری از نامه های شماها ترجیح می شوند به کمیته امداد که امیدواریم اعتبارات لازم را هم تخصیص دهید.

شهیدنیک عضو شورای شهر قلعه رئیسی به نبود بانک ملی در سطح بخش و شهر قلعه رئیسی اشاره و

 

این مشکل را یک مشکل بزرگ برای مردم چاروسا دانست و گفت: بسیاری از مردم چاروسا به خصوص فرهنگیان بخاطر اینکه بانک ملی در منطقه نیست باید هزینه های زیادی کنند تا برای یک کار کوچک به شهر دیشموک و یا دهدشت بروند که امیدواریم کمک کنید تا یک شعبه بانک ملی در منطقه راه اندازی شود که نیازمند توجه ویژه شماست.

وی تصریح کرد: جاده برفکوه یک خواسته عمومی است و ضمن تقدیر از بازگشایی آن اما با این روند تحویل داده شود به یک قتلگاه تبدیل می شود و نیاز است که حمایت کنید تا این محور با روند بهتری تحویل داده شود.

سیدحسن آرمند عضو شورای شهر قلعه رئیسی هم در این نشست با بیان اینکه پیگیری مشکلات به صورت زیربنای باید در دستور کارقرار داده شود ادامه داد: امروز برطرف شدن مشکلاتی جزئی مشکلی را برای چاروسا برطرف نمی کند بلکه باید با برنامه مشکلات بزرگ برای چاروسا برطرف کرد و اگر به دنبال رفع این مشکلات هستید باید با نگاه آینده نگری به مشکلات توجه کرد و با تلاش نماینده سابق کهگیلویه کارهای برای ایستگاه برق چاروسا و دیشموک انجام گرفت که امیدواریم پیگیری شود تا مشکلات برق برای همیشه برطرف شود.

عضو شورای شهر قلعه رئیسی باید خطوط تلفن و اینترنت در منطقه اشاره و گفت: جای که بخشداری چاروسا مستقر است دقیق زیر آنتن تلفن همراه اول است اما مشاهده میکنیم چه وضعیتی دارد و در طول هفته قطعی مکرر فیبر نوری و خطوط تلفن داریم و وضعیت اینترنت در سطح شهر بسیار نامناسب است.

آرمند به قبوض گاز و برق هم اشاره و تبیین کرد: اقلیم انتخابی برای قبوض برق و گاز برای چاروسا بسیار نامناسب است به نحویی که در طول زمستان فصل بسیاری سردی داریم اما ما را جزء اقلیم 2 گذاشتند که این سبب می شود تا قبوض گاز بسیار بالا بیاید.

وی با بیان اینکه ادارات خدمات رسان به چاروسا توجه خاصی ندارند ادامه داد: فقر در مناطق مختلف استان با چاروسا چه تفاوتی دارد که ادارات خدمات رسان به یک منطقه نگاه خوبی دارند اما به چاروسا نگاه پایین تری دارند چرا که افراد نیازمند زیادی در این منطقه وجود دارد.

عضو شورای شهر قلعه رئیسی خواستار پیگیری برای حضور وزارء و مدیران کشوری به چاروسا شد و گفت: محرومیت این مناطق تنها با زبان کاری به پیش نمی برد بلکه باید با نگاه و توجه به مشکلات با دید مستقیم و از نزدیک بررسی شوند.

معصومی نماینده دهیاران چاروسا هم در این نشست تصریح کرد: دهیاری ها به عنوان نهاد نیمه دولتی مدیریت می شوند و باید از طریق درآمدزایی مدیریت شوند ما هیچ گونه منابع درآمدی نداریم و محروم هستیم و اعتباراتی که دولت به دهیاری ها کمک می کند بسیار ناچیز است که کفاف مشکلات روستا را نمی کند.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن خدماتی را به روستاها منطقه ارائه نمی دهد و در سال 95 قرار بود بسیاری از روستاها را آسفالت کند اما تنها جاورده انجام داده که آن هم مشکلاتی برای دهیاری و شورای آنها وارد کرده است که امیدواریم بقیه روستاها را پیگیری کنید.

معصومی نبود ماشین خدمات رسان در روستاها به خصوص ماشین آتشنشانی را یک خواسته عمومی دهیاری دانست و نبود روشنایی در روستاها بسیار نامناسب است که امیدواریم اداره برق پیگیری کنید و در ادامه تخریب های شرکت گاز اشاره و گفت: در قبال تخریب های وارده در روستاها توسط شرکت گاز هیچ گونه هزینه پرداخت نمی کنند که امیدواریم همانطور که به شهرداری ها هزینه داده شده به دهیاری ها هم پرداخت شود.

 

نماینده مردم کهگیلویه ابتدا بصورت تلفنی با تعدادی از مسولان کشوری و استانی پیگیر برخی مشکلاتی شد که دغدغه امام جمعه.رئیس دادگستری.بخشدار.اعضای شورا و در میان صحبت ها و بیان مشکلات به پیگیری موضوعات مختلف می پرداخت.

حجت الاسلام موحد در این جلسه با بیان اینکه بدلیل شرایط کشور و ویروس کرونا تاکنون امکان حضور فراهم نشده بود و برای بنده سخت و سنگین بود که نتوانستم در بین مردم این بخش باشم و دیدار مردمی داشته باشم اظهار داشت: علی رغم مشکلات وجود داشته و بحث کرونا در وزارت خانه ها پیگیر مشکلات مردم را بوده و کمتر مسوولیت است که دیدار نداشته باشم و بطور مثال سازمان مدیریت را از رئیس تا کارشناسان و معاونین را چندین مرحله همچنین رئیس بنیاد مستضغفان، بنیاد علوی، وزیرارتباطات، وزیرنفت، وزیرکشور، وزیرصمت و…. در مراحل مختلف دیدار داشتم وپیگیر مشکلات مردم بودم.

حجت الاسلام موحد با بیان اینکه در حوزه های مختلف نکاتی گفته شد و خیلی از این موارد را قبل از حضور در وزارت خانه ها بررسی کردم چون بصورت کامل با این مسیرها آشنا هستم و سالهاست پیاده به همه روستاها رفتم تاکید کرد: در آینده نزدیک وزیر ارتباطات را به شهرستان سفرخواهدکرد وتفاهم کردیم که مشکل اینترنت روستای بالای ۲۰ خانوار حل شود همچنین ۵ دکل همراه اول در کل مناطق احداث می شود.

وی اظهارکرد: با پیگیری که داشتیم ۱۷۰ کیلومتر فیبر نوری گرفتیم و از حوزه چاروسا می گذرد که امیدوارم در حوزه ارتباطات مشکلات رفع شوند و امیدوارم بتوانیم مطالب و جریان و مشکلات را به گونه ای که در حد امکانات نظام است را حل کنیم.

موحد تصریح کرد: خدا کمک کرد و قرار است بنیاد علوی در زمینه های مختلف در چاروسا فعالیت کند که امیدوارم بزودی این مهم اجرایی شود و یکی از کارهای بنیاد علوی بحث آب شرب وکشاورزی است که برای دیشموک وقلعه ریسی برطرف شود.

حجت الاسلام موحد عنوان کرد: ائمه جمعه و دستگاه های دولتی همکاری کنند تا جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنیم چون اگر گامی برمی‌داریم جهت رضای خداوند و رفع مشکلات مردم است.

نماینده مردم کهگیلویه از تغییر وضعیت بیمارستان دهدشت به درجه ۱ خبرداد و بیان کرد:۷۰ نفر با تغییر وضعیت دهدشت جذب می شود و‌همچنین دستگاه و امکاناتی برای بیمارستان گرفتیم.

وی بیان اینکه چندین جلسه جهت نوسانات برق حوزه انتخابیه با مدیرعامل برق خوزستان داشتم بیان کرد: مشکلات تازگی نداشت و پیگیری کردیم مجددا پیگیری خواهیم کرد.

در پایان برنامه های نماینده کهگیلویه دیدار مردمی با مردم چاروسا بود که از نزدیک مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد.

 

 

انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول