اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

زیرساخت‌های لازم برای توسعه ورزش روستایی را باید ایجاد کنیم

رئیس فدراسیون بازی‌های بومی محلی و ورزش روستایی گفت: باید جدا از بحث توسعه ورزش روستایی، زیرساخت‌های لازم برای توسعه آن را ایجاد کنیم.

زیرساخت‌های لازم برای توسعه ورزش روستایی را باید ایجاد کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی امیری خراسانی عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره بازی‌های بومی محلی اظهار کرد: نوع فعالیت‌ها به صورت ورزش همگانی بوده، منتها بحث ما بحث قهرمانی است و در حال حاضر هم بسیاری از ورزشکاران تیم ملی ما از دل همین روستاها آمده‌اند.

رئیس فدراسیون بازی‌های بومی محلی و ورزش روستایی افزود: اقدامی که به‌ویژه در ورزش‌های کلاسیکی که فعالیت مناسب در روستاها وجود دارد صورت گرفته این است که در قالب تفاهم‌نامه‌هایی برای هم‌افزایی در خصوص برگزاری مسابقات روستایی که برای شناسایی استعدادهای مناسب و در مراحل بعدی در قالب استعداد و قهرمان‌پروری در اختیار فدراسیون‌های مربوطه قرار گرفته تا بتوانند به کشور عزیزمان خدمت کنند.

وی بیان کرد: دایره شمول این ورزش‌ها بسیار گسترده است، نظیر فوتبال، والیبال، دومیدانی، پینگ پنگ و رشته‌هایی که ماهیت رزمی دارند، سعی ما این است که در بخش انتخاب، صرف کمیت را لحاظ نکرده و به بحث کیفیت هم توجه داشته باشیم.

امیری خراسانی در خصوص توسعه خانه‌های ورزش روستایی که از طریق خود اداره ورزش و جوانان راه افتاده است، عنوان کرد: دولت قصد دارد این تعداد را به حدود پنج هزار خانه برساند، دیروز با وزیر جلسه‌ای داشتیم که این بحث را هم مطرح کردیم و به‌دنبال این هستیم که در قالب طرحی مانند المپیاد، چراغ خانه‌های ورزش روستایی را 24 ساعته روشن نگه داریم.

رئیس فدراسیون بازی‌های بومی محلی و ورزش روستایی ادامه داد: امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا متأسفانه درگیری‌های خاصی به‌وجود آمد، جشنواره‌ها که همیشه برگزار شده است ولی بحث ما بحث ورزش روستایی است که در حوزه بازی‌های برون محلی در قالب المپیاد استعدادهای برتر گام برداشته و در آینده در قالب قهرمانی کشور و سپس به‌عنوان ورزش حرفه‌ای یعنی لیگ گام برمی‌داریم، این زمان بر است و در سال آینده امیدوارم به هدفمان برسیم.

وی با بیان اینکه امروز اتفاق خوبی در قالب تفاهم‌نامه‌ فدراسیون با بنیاد مسکن رقم خورد، اضافه کرد: امیدوارم این امر موجب ترقی ورزش روستایی شود، عصر هم امیدوارم یک تفاهم‌نامه با تربیت بدنی آستان قدس رضوی داشته باشیم که برای مناطق خاص بتوانیم برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم، فردا هم ما شورای ورزش در چناران و قوچان جلسه داریم که با حضور معاون پارلمانی ورزش و جوانان رقم می‌خورد، جدا از بحث توسعه ورزش روستایی باید به فکر زیرساخت‌ها هم باشیم.

انتهای پیام/ 70066

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول