اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

کشف بیش از 4 هزار عدد دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق در البرز

رئیس پلیس اقتصادی استان از کشف 4 هزار و 129 عدد دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق در سال 99 در سطح استان خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش دستگاه‌های کشف شده را بیش از 258 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

کشف بیش از 4 هزار عدد دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق در البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهدی افشاری، رئیس پلیس اقتصادی استان البرز، امروز در جمع خبرنگاران، گفت: در سال‌های اخیر عده ای سودجو با تهیه دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال قاچاق اقدام به استخراج ارز دیجیتال با استفاده از برق غیرمجاز می‌کنند که این موضوع ضمن این که باعث ایجاد مشکل برای تامین برق سایر شهروندان می‌شود، همچنین سبب شده  تا عده ای با سوء استفاده از برق دارای یارانه دولتی وجوه نامشروع قابل توجهی را به جیب بزنند.

رئیس پلیس اقتصادی استان البرز با اشاره به عزم جدی پلیس برای مبارزه با مزرعه‌های تولید ارز دیجیتال غیر مجاز، افزود: برخورد نیروی انتظامی و دستگاه قضائی کشور با این موضوع بسیار جدی بوده و اجازه نمی‌دهیم تا عده ای با سوء استفاده از حق مردم اموال نامشروع برای خودشان جمع آوری کنند.

این مقام مسؤول یادآور شد: در همین راستا نیروی انتظامی استان البرز از ابتدای سال تا کنون موفق به کشف 4 هزار و 129 عدد دستگاه تولید ارز دیجیتال شده و 117 نفر را در این رابطه دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند؛ کارشناسان حوزه الکترونیک، ارزش دستگاه های کشف شده در سال 99 را بیش از 258 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

افشاری در پایان با اشاره به نقش مهم مردم در شناسایی و دستگیری افرادی که به صورت غیرمجاز اقدام به استخراج ارز دیجیتال می کنند، از شهروندان درخواست کرد در صورت اطلاع از فعالیت افراد در این زمینه موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به ماموران اطلاع دهند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول