اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پروژه‌های عمرانی کرمانشاه با قدرت در حال اجراست

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه گفت: با قدرت هر چه تمام‌تر در راستای تکمیل پروژه‌های عمرانی شهرداری اقدام خواهیم کرد.

پروژه‌های عمرانی کرمانشاه با قدرت در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حمید اعتصام‌فر معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه در حاشیه نشست خبری سعید طلوعی شهردار کرمانشاه که در سالن آناهیتا هتل پارسیان برگزار شد، اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی شهرداری کرمانشاه در حال حاضر فعال هستند با قدرت هر چه تمام‌تر در راستای تکمیل این طرح‌ها اقدام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه‌ی آسفالت، در سال ۹۷ حدود ۱۰ هزار تن، در سال گذشته ۱۰۲ هزار تن و امسال بیش از ۱۰۵ هزار تن آسفالت انجام شده و در بخش لکه‌گیری، روکش و لکه‌گیری مکانیزه پیشرفت‌هایی داشته‌ایم.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه درخصوص پروژه‌های عمرانی شهرداری کرمانشاه، گفت: تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع) در سال ۹۷ حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در مردادماه سال ۹۸ پروژه مذکور به بهره‌برداری رسید؛ پروژه غیرهم سطح شهید سلیمانی ۲۰ درصد در سال ۹۷ پیشرفت داشت که هم‌اکنون شاهد پیشرفت ۹۰ درصدی این پروژه هستیم و این پروژه در اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

بهزاد مسعودی‌اصل، معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه اظهار داشت: ۴۵٠ پرونده در کمیسیون شورای معماری بررسی و مشکل بیش از ۶ هزار نفر نیز رفع شده است.

وی با بیان اینکه در کمسیون شورای معماری حقوق شهر نیز مطالبه می‌شود، افزود: موضوع ماده ۱۰۰ اکنون بصورت کاملا الکترونیکی و توسط اعضای کمسیون در جلساتی که به‌صورت منظم برگزار می‌شود با سرعت و دقت بالا بررسی می‌شود.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در بحث افق توسعه شهر کرمانشاه و طرح تفصیلی، اصلاحیه‌ای صورت گرفت چراکه مشکلاتی در این طرح وجود داشت، لذا از لحاظ فنی بررسی کردیم و ان‌شاء‌الله بزودی عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: اقدام دیگر این معاونت بحث ساماندهی ورودی شهر کرمانشاه بود که با نگاه تاریخی طبیعی، در ورودی شهر کرمانشاه از سمت اسلام آباد غرب و سنندج اقداماتی صورت گرفت که البته طرح‌ها در کمسیون‌های مربوطه مطرح و پس از تصویب اجرا می‌شود.

مسعودی‌اصل درخصوص دفاتر خدمات‌رسانی شهری نیز، گفت: مصوباتی از شورای شهر أخذ شده و باوجود سخت بودن مسیر، ۴٠ درخواست ارائه شد که پس از مصاحبه و آزمون با تأیید شهردار کرمانشاه عملیاتی خواهد شد.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه ساماندهی طرح پارک جنگلی سراب قنبر، پیاده راه غذا، باغ های مجاور و پل طبیعت را از دیگر اقدامات صورت گرفته اعلام و بیان کرد: از نظر شهرداری ظوابط تاریخی بافت شهر کرمانشاه مطلوب نبود، لذا طی جلساتی با میراث فرهنگی و مشاور میراث فرهنگی، به این نتیجه رسیدیم که بافت باید تغییر کند.

مسعودی‌اصل درخصوص ممیزی املاک شهر کرمانشاه، گفت: طی جلساتی که با اداره ثبت‌ داشته‌ایم، مقرر شده املاک شهر کرمانشاه توسط ثبت و به‌صورت کاداستری انجام شود.

وی به جابجایی پادگان سروناو نیز اشاره کرد و افزود: طی تفاهم‌نامه با ارتش، این پادگان که ٢۴٠ هکتار مساحت دارد جابجایی آن در دست اقدام است.

این مسئول خاطرنشان کرد: جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بحث صدور پروانه دو مرحله ای تصویب شد اما اجرای آن بدلیل شیوع ویروس کرونا به سال آینده موکول شد.

مسعودی‌اصل بررسی قوانین پیش خرید آپارتمان با همکاری دادگستری و اداره ثبت را از دیگر اقدامات صورت گرفته بیان کرد و گفت: پارکینگ مکانیزه نیاز شهر کرمانشاه است که از شورای شهر مصوباتی دریافت کرده‌ایم، نقاطی جهت احداث مشخص شده و ان‌شاء‌الله بزودی پیمانکار آن معین خواهد شد.

لطفی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه نیز در ادامه، اظهار داشت: در بحث زیرساخت شبکه از دو سال گذشته استارت ارتقاء امنیت شبکه جهت پیشگیری از خطرات سایبری زده شد.

وی افزود: ١٣ سرور در سازمان وجود داشت که پس از حضور سعید طلوعی، شهردار کرمانشاه این سرورها به ٢٧ عدد رسیده است.

لطفی با بیان اینکه تمامی امکانات موجود امن شده است، گفت: عقد قرارداد با یک شرکت مشاوره‌ای بین‌المللی در حوزه شبکه، ارتقاء آنتی ویروس و نصب دیتا سرور مستقل از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

لطفی ادامه داد: در بحث هوشمند‌سازی شهری، قراداد فیبرنوری با متراژ ١٢٠ کیلومتر و با اعتبار ۵٠ میلیارد تومان استارت خورده است.

هوشمندسازی، دوربین نظارتی و پایش شهری، ممیزی املاک و آرشیو اسناد، دیگر اقدامات سازمان فاوای شهرداری کرمانشاه بود که لطفی به آن اشاره‌ کرد.

این مسؤل با بیان اینکه آرشیو اسناد شهرداری کار بزرگی دانست و گفت: تاکنون ٧٠٠ هزار سند شهرداری اسکن شده است و هم اکنون بصورت آزمایشی در چهار منطقه شهرداری کرمانشاه تمامی اقدامات بصورت الکترونیکی انجام می‌شود که با این اقدام تمام پرونده‌های فیزیکی حذف شده است.

رئیس سازمان فاوای شهرداری کرمانشاه در پایان با بیان اینکه شبکه سراسری عوارض خودرو، حمل بار هوشمند، کیف پول الکترونیکی و غیرحضوری شدن خدمات شهرسازی از دیگر اقدامات این سازمان بوده است که برخی عملیاتی و برخی نیز درحال اجراستو افزود: موضوع کنترل بار هوشمند فقط در شهر اصفهان و کرمانشاه اجرا شده است که بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول