اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

رکود برای ثروتمندان تمام شده اما میلیاردها نفر در جهان درگیر فقر هستند

موسسه آکسفام در آخرین گزارش خود اعلام کرد: شیوع کرونا این پتانسیل را دارد در تمام کشورهای جهان به یکباره نابرابری را افزایش دهد.

رکود برای ثروتمندان تمام شده اما میلیاردها نفر در جهان درگیر فقر هستند

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی،موسسه آکسفام گزارش داد: شیوع کرونا این پتانسیل را دارد که به یکباره در تمام کشورها به افزایش نابرابری بین مردم منجر شود.

این مؤسسه در گزارش خود به نام "ویروس نابرابری" که در نخستین روز برگزاری اجلاس مجازی مجمع جهانی اقتصاد منتشر شد، اعلام کرد: هزار نفر پول‌دار برتر جهان توانسته‌اند ضررهای خود ناشی از شیوع ویروس کرونا را تنها در 9 ماه جبران کنند، اما ممکن است 10 سال طول بکشد که اقشار ضعیف جمعیت جهان بتوانند تبعات شیوع کرونا را جبران کنند.

گزارش موسسه آکسفام می‌افزاید: نظام اقتصادی معیوب جهان باعث شد تا افراد بسیار ثروتمند بتوانند در میانه بدترین رکود اقتصادی دنیا در حدود 80 سال گذشته به ثروت خود اضافه کنند و این در حالی است که میلیاردها نفر در جهان هنوز درگیر تأمین مایحتاج اساسی خود هستند.

موسسه آکسفام می‌گوید: افزایش نابرابری بین اقشار ثروتمند و فقیر در جهان به این معناست که افراد فقیر 14 برابر نسبت به افراد ثروتمند به زمان بیشتری نیاز دارند تا بتوانند به شرایط زندگی خود قبل از شیوع کرونا بازگردند.

در دسامبر سال 2020 مجموع ثروت ثروتمندان جهان 11.95 میلیارد دلار رسید که برابر بودجه‌ای بود که کشورهای عضو گروه G20 برای مقابله با تبعات شیوع ویروس کرونا بسته کمک اقتصادی اجرا کردند.

بر اساس گزارش این مؤسسه، از زمان شیوع ویروس کرونا ثروت 10 نفر پول‌‌دار برتر جهان 500 میلیارد دلار افزایش یافته است این میزان ثروت بیشتر از پولی است که برای واکسینه کردن تمام مردم جهان و حصول اطمینان از اینکه هیچکس به خاطر کرونا فقیر نمی‌شود نیاز است.

مؤسسه آکسفام در گزارش خود گفته در عین حال شیوع کرونا بدترین آسیب  90 سال گذشته را به اشتغال جهان زده و باعث شده که صدها میلیون نفر در جهان بیکار شوند.

گابریلا بوچر مدیرعامل آکسفام گفت: ما شاهد شدیدترین افزایش در نابرابری بین افراد فقیر و ثروتمند در جهان از زمان ثبت اطلاعات آن هستیم. فاصله زیاد ایجاد شده بین ثروتمندان و فقرا  کشندگی برابر با کرونا دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول