به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این مراسم تیمهای برتر این رویداد علمی انتخاب و معرفی شدند و تیمها به صورت حضوری وآنلاین به ارائه طرحهای خود پرداختند و در پایان پنج تیم در زمینه بازیهای دیجیتال، رومیزی، واقعیت مجازی و بستههای ارتقا و توانبخشی برگزیده شدند. این تیمها که حمایتهای مادی و معنوی ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی معاونت علمی و فناوری و شتابدهنده شناختی برای توسعه محصول خود بهره مند میشوند.
در جریان این رویداد 20 تیم در زمینه تولید، توسعه و بومیسازی؛ بازیهای دیجیتال، مداد – کاغذی و فیزیکی؛ اپلیکیش و ابزارها و بستههای ارتقاء و توانبخشی شناختی به مرحله پیش شتابدهی راه یافته بودند که خدمات منتورینگ در زمینههای علوم شناختی و کسب و کار و فنی به صورت آنلاین با همکاری اساتید و متخصصان این حوزه ها به تیمها ارائه شد.
افزایش سرمایه شناختی جامعه و پیشگیری از کاهش عملکرد شناختی در بزرگسالان با استفاده از مداخلات و خدمات شناختی یکی از هدفهایی است که در ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی معاونت علمی دنبال میشود. در همین راستا نیز از رویدادهای نوآورانه حمایت میکند تا توسعه محصولات فناورانه سرعت گیرد.
«توسعه فناوری، محصولات و خدمات شناختی سالمندان» نیز یکی از این رویدادها است که از سوی شتابدهنده شناختی و مرکز نوآوری دانشکده فنی دانشگاه تهران (کارولوکس) و با حمایت ستاد از مرداد ماه امسال اغاز شده بود.
در مراسم اختتامیه دوره پیش شتابدهی این چالش، تیم های بازی چلچلی، روایت سلحشوران و تیم به کارگیری فناوری واقعیت مجازی در توانبخشی شناختی سالمندان در جایگاه اول تا سوم و تیمهای کتاب کار شناختی سالمندان و بازی جدی رایانهای برای تمرین شناختی در بیماران با اختلال شناختی خفیف بطور مشترک به عنوان تیم چهارم و تیمهای استفاده از فناوری واقعیت مجازی در تشخیص و ارتقای کارکردهای شناختی کهنسالان و نرمافزار واقعیت مجازی بهیاد، تقویت حافظه سالمندان با رویکرد سرگرمی بطور مشترک عنوان پنجمی این چالش را به خود اختصاص دادند و سه تیم نیز شایسته تقدیر شدند.
انتهای پیام/