اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

کسب‌وکارهای نوین خدمات شناختی به سالمندان ارائه می‌کنند

مراسم اختتامیه دوره پیش شتابدهی چالش «توسعه فناوری محصولات و خدمات شناختی سالمندان» برگزار شد.

کسب‌وکارهای نوین خدمات شناختی به سالمندان ارائه می‌کنند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این مراسم تیم‌های برتر این رویداد علمی انتخاب و معرفی شدند و تیم‌ها به صورت حضوری وآنلاین به ارائه طرح‌های خود پرداختند و در پایان پنج تیم در زمینه بازی‌های دیجیتال، رومیزی، واقعیت مجازی و بسته‌های ارتقا و توانبخشی برگزیده شدند. این تیم‌ها که حمایت‌های مادی و معنوی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری و شتاب‌دهنده شناختی برای توسعه محصول خود بهره مند می‌شوند.

در جریان این رویداد 20 تیم در زمینه‌ تولید، توسعه و بومی‌سازی؛ بازی‌های دیجیتال، مداد – کاغذی و فیزیکی؛ اپلیکیش و ابزارها و بسته‌های ارتقاء و توانبخشی شناختی به مرحله‌ پیش شتابدهی راه یافته بودند که خدمات منتورینگ در زمینه‌های علوم شناختی و کسب و کار و فنی به صورت آنلاین با همکاری اساتید و متخصصان این حوزه ها به تیم‌ها ارائه شد.

افزایش سرمایه شناختی جامعه و پیشگیری از کاهش عملکرد شناختی در بزرگسالان با استفاده از مداخلات و خدمات شناختی یکی از هدف‌هایی است که در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی دنبال می‌شود. در همین راستا نیز از رویدادهای نوآورانه حمایت می‌کند تا توسعه محصولات فناورانه سرعت گیرد.

«توسعه فناوری، محصولات و خدمات شناختی سالمندان» نیز یکی از این رویدادها است که از سوی شتاب‌دهنده شناختی و مرکز نوآوری دانشکده فنی دانشگاه تهران (کارولوکس) و با حمایت ستاد از مرداد ماه امسال اغاز شده بود.

در مراسم اختتامیه دوره پیش شتابدهی این چالش، تیم های بازی چلچلی، روایت سلحشوران و تیم به کارگیری فناوری واقعیت مجازی در توانبخشی شناختی سالمندان در جایگاه اول تا سوم و تیم‌های کتاب کار شناختی سالمندان و بازی جدی  رایانه‌ای برای تمرین شناختی در بیماران با اختلال شناختی خفیف بطور مشترک به عنوان تیم چهارم و تیم‌های استفاده از فناوری واقعیت مجازی در تشخیص و ارتقای کارکردهای شناختی کهنسالان  و نرم‌افزار واقعیت مجازی بهیاد، تقویت حافظه سالمندان با رویکرد سرگرمی بطور مشترک  عنوان پنجمی این چالش را به خود اختصاص دادند و  سه تیم نیز شایسته تقدیر شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول