اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

4 هزار نفر در قزوین، غربالگری سرطان روده بزرگ شدند

کارشناس برنامه پیشگیری از سرطان مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: از ابتدای مهر ماه برای چهار هزار و 90 نفر از شهروندان قزوین در گروه سنی 50 تا 69 سال، غربالگری پیشگیری از سرطان روده بزرگ انجام شده است .

4 هزار نفر در قزوین، غربالگری سرطان روده بزرگ شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین،  مریم ستاری، کارشناس برنامه پیشگیری از سرطان مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، اظهار کرد: برای چهار هزار و 90 نفر از شهروندان قزوین در گروه سنی 50 تا 69 سال، غربالگری پیشگیری از سرطان روده بزرگ انجام شده است که از این تعداد، 171 نفر، مثبت، گزارش شده و به منظور ارجاع به متخصص گوارش، برای انجام کلونوسکوپی و تشخیص نهایی، ارجاع شدند.

وی با بیان اینکه این غربالگری، از مهر 99 شروع شده و تا اواسط آبان ماه، یک مورد ابتلا به سرطان شناسایی شده است؛ گفت: فرایند پیگیری، ارجاع و تشخیص موارد مثبت، همچنان ادامه دارد.

وی افزود: غربالگری مذکور برای 90 تن از کارکنان مرکز بهداشت نیز انجام شد که یک مورد مثبت در این حوزه شناسایی شد و برای ادامه درمان، تحت نظر متخصص قرار گرفت.

ستاری عنوان کرد: مصرف نکردن سیگار، الکل، غذاهای آماده، گوشت قرمز و فرآوری شده، داشتن فعالیت بدنی منظم و کافی، وزن متعادل و مصرف روزانه پنج  واحد میوه و سبزیجات، توجه به علایم هشداردهنده، مانند خونریزی از دستگاه گوارش تحتانی و تغییر در اجابت مزاج و کاهش وزن  از اصول خودمراقبتی برای پیشگیری از سرطان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول