اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

افزایش ۷۸ درصدی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست در لرستان

مدیرکل محیط زیست لرستان از افزایش 78 درصدی مناطق تحت مدیریت سازمان این مجموعه در این استان خبر داد.

افزایش  ۷۸ درصدی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد، مهرداد فتحی بیرانوند صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آخرین جلسه شورای عالی محیط‌زیست کشور که عصر روز گذشته به ریاست دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و سایر اعضای شورا در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، مصوباتی مطرح و به تصویب شورا رسید.

وی خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین مصوبات جلسه شورای عالی محیط زیست، ارتقاء سطح مناطق شکار و صید ممنوع قالی کوه و شادابکوه لرستان به مناطق حفاظت شده بود.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان با اشاره به نقش مناطق تحت مدیریت در حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی، گفت: با این مصوبه، منطقه قالی کوه به مساحت ۱۱۲ هزار هکتار که کریدوری حساس مابین اشترانکوه و سایر زیستگاه‌های استان است و منطقه شادابکوه به مساحت ۲۵ هزار هکتار که زیستگاهی مهم برای گونه ارزشمند و اندمیک سمندر لرستانی محسوب می‌شود، به مناطق حفاظت شده ارتقاء سطح یافتند.

فتحی بیرانوند بیان داشت: با این مصوبه مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در لرستان به میزان ۷۸ درصد افزایش یافته و به مجموع ۳۱۳۰۰۰ هکتار رسید که حدود ۶/۱۰ درصد مساحت استان را شامل می شود.

وی اظهار امیداوری نمود که در آینده‌ای نزدیک شاهد اضافه شدن مناطقی دیگری از استان به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست شویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول