اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

هشدار مسؤولین بهداشت به مردم گیلان/عادی انگاری کرونا تبعات سنگینی دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با هشدار به مردم در خصوص تبعات عادی‌انگاری کرونا در جامعه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان شناسایی و مجموع افراد مبتلابه کرونا بستری در این استان‌ به ۴۵۰ نفر رسیده و که از این میزان حال ۹۰ بیمار وخیم و در آی سی یو به سر می‌برند.

هشدار مسؤولین بهداشت به مردم گیلان/عادی انگاری کرونا تبعات سنگینی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در گیلان هیچ شهرستان قرمز کرونایی وجود ندارد، اظهار کرد: پس از گذشت دوماه از اعمال محدودیت‌های کرونایی در کشور و با همراهی اصناف در گیلان شهرهای استان از وضعیت قرمز خارج و اکنون ۱۳ شهرستان زرد، دو شهرستان نارنجی و یک شهرستان شفت در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

وی با هشدار به مردم در خصوص تبعات عادی‌انگاری کرونا در جامعه گفت: عده‌ای وضعیت کرونا را عادی و بدون زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح خیابان تردد می‌کنند، درحالی‌که در ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان شناسایی و مجموع افراد مبتلابه کرونا بستری در این استان‌ به ۴۵۰ نفر رسیده و که از این میزان حال ۹۰ بیمار وخیم و در آی سی یو به سر می‌برند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه در بازارهای محلی پروتکل‌های بهداشتی به‌هیچ‌وجه اجرا نمی‌شود، تصریح کرد: گیلان در وضعیت شکننده کرونا قرار داشته و باید کماکان تمامی پروتکل‌های بهداشتی در جامعه اجرا شود، لذا احتمال سرایت به کرونا در بازارهای محلی زیاد بوده و از تمامی مردم درخواست دارم تا حتی‌الامکان از حضور در این بازارها امتناع و یا در صورت حضور حتماً از ماسک استفاده کنند‌.

حیدرزاده تنها راه رسیدن گیلان به وضعیت آبی و سفید کرونایی را کاهش تجمعات دانست و افزود: روزانه ۸۰ الی ۹۰ نفر در گیلان‌ به کرونا مبتلا شده و برای رسیدن به وضعیت آبی و یا سفید کرونایی باید تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های استان به زیر ۱۵۰ نفر برسد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول