اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۶۵۰ طرح صنعتی نیمه‌تمام در شهرک صنعتی شمس‌آباد/ اجرای بزرگ‌ترین پروژه اقتصاد مقاومتی در ری

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: بزرگترین پروژه تأمین آب پایدار شهرک‌های صنعتی کشور با پشتیبانی ۱۷۰ هزار فرصت شغلی و تثبیت ۵۰ هزار شغل تا ۱۸ ماه آینده در شهرک صنعتی شمس‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد.

۶۵۰ طرح صنعتی نیمه‌تمام در شهرک صنعتی شمس‌آباد/ اجرای بزرگ‌ترین پروژه اقتصاد مقاومتی در ری

صابر پرنیان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ری با اشاره به قطعی برق در واحدهای صنعتی اظهار کرد: از حدود ۱۰ روز پیش برق شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی دولتی و خصوصی استان تهران قطع شده که باعث ایجاد خسارت‌های جدی برای واحدهای صنعتی می‌شود. 

وی با بیان اینکه قطعی بدون اطلاع‌رسانی، باعث آسیب دیدن مواد اولیه، محصولات تولیدی و ماشین آلات صنعتی می‌شود، گفت: از وزارت نیرو درخواست داریم قطع واحدهای تولیدی را در اولویت قرار ندهد و اگر هم قرار است قطع شود حداقل با برنامه‌ریزی و اطلاع قبلی انجام دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران ادامه داد: قطعی برق در پیک تولید نباید باشد و طوری برنامه‌ریزی کنند که اول یا آخر وقت باشد یا اینکه در یک روز مشخص در هفته یک شهرک قطع شود که هماهنگی‌ها برای حضور نیروی انسانی نیز انجام شود. 

پرنیان با بیان اینکه قطعی برق در شهرک‌های صنعتی شمس‌آباد و عباس‌آباد بیشتر از شهرک‌های دیگر است، تصریح کرد: اینکه برق واحد صنعتی که در حال کار است بدون اطلاع قطع شود قابل قبول نیست و روزانه چند هزار کارگر تحت تأثیر این موضوع قرار می‌گیرد لذا امیدوارم با برنامه‌ریزی و تعامل از این بحران رد شویم.

 بزرگترین پروژه اقتصاد مقاومتی سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید

وی با اشاره به پروژه‌های زیرساختی شهرک صنعتی شمس‌آباد بیان کرد: بزرگترین پروژه تأمین آب پایدار شهرک‌های صنعتی کشور با پشتیبانی ۱۷۰ هزار فرصت شغلی و تثبیت ۵۰ هزار شغل در شهرک صنعتی شمس‌آباد در حال اجرا است. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران افزود: با انجام این پروژه ۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب پایدار برای شهرک صنعتی شمس‌آباد تأمین می‌شود که مدت اجرای پروژه ۱۸ ماه است و حدود نیمه اول سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.  

پرنیان تأکید کرد: این پروژه بزرگترین و مؤثرترین پروژه اقتصاد مقاومتی است که با حفظ اشتغال موجود در حوزه پایدارسازی مشاغل صنعتی و تثبیت و ایجاد شغل جدید طراحی شده و با بهره برداری از این پروژه آب پایدار شهرک تأمین می‌شود. 

وی در رابطه با پروژه ورودی شهرک صنعتی شمس‌آباد گفت: برای ترافیک ورودی طرحی مصوب و مجوز قانونی گرفته شده همچنین پیمانکار نیز انتخاب براساس طرح مشاور انتخاب شده است.  

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با بیان اینکه پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: اختلاف نظرهایی با برخی مراجع داشتیم که دو هفته پیش در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور قائم مقام ستاد ملی تسهیل کشور مطرح کردیم و مقرر شد سازمان راهداری مجوز احداث دسترسی دوم را تمدید کند.

پرنیان با بیان اینکه از لحاظ اجرا مشکل نداریم تصریح کرد: امیدواریم با تمدید مجوز توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور پروژه را به اتمام برسانیم و تا ۲ ماه آینده این پروژه را زیر ترافیک ببریم و درخواست ۱۰ ساله صنعتگران و کارگران شهرک که روزانه موقع ورود و خروج دچار ترافیک سنگین می‌شوند، انجام شود. 

وی با بیان اینکه در شهرک صنعتی شمس‌آباد ۶۵۰ طرح صنعتی نیمه تمام داریم، ابراز کرد: ۴۴۰ پروژه تا بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امیدواریم با تأمین آب و برق پایدار این شهرک ۶۵۰ طرح صنعتی که در حال سرمایه گذاری هستند به بهره برداری برسند. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران بیان کرد: برای پروژه تأمین برق نیز یک پست ۶۳ کیلوولتی با مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان قرارداد بستیم تا برق شهرک را پایدار کنیم. 

پرنیان عنوان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ۲هزار واحد صنعتی فعال در شهرک صنعتی شمس‌آباد می‌توانند افزایش ظرفیت بدهند و ظرفیت اشتغال شهرک در چند سال آینده تا یکصد هزار فرصت شغلی پایدار برسد که با مشاغل غیر مستقیم به چند صد هزار فرصت شغلی نیز خواهد رسید. 

وی در پایان با اشاره به رشد اشتغال در سال جاری خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید، ۸۴ درصد رشد اشتغال در شهرک‌های صنعتی تهران، ۸۲ درصد افزایش بهره‌برداری از واحدهای جدید و ۲۱۵ درصد نیز افزایش سرمایه‌گذاری داشتیم. 

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول